Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe vaihtaakko vaiko ei  (Luettu 26650 kertaa)

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: vaihtaakko vaiko ei


Mutta, kyllä se melkein noilla tunneilla kannattas miettiä liisinkisopimusta........

Liisinki on hyvä vaihtoehto, jos liiketoiminta tuottaa hyvin, mutta rahoitusvarat (vakuusvaje tms) on tarkalla. Halvemmaksi se ei tule ainakaan pääsääntöisesti - vai onko joku nähnyt tappiota tekevää leasing-sopimuksia tarjoavaa yritystä?

roadman

  • Vieras
Vs: vaihtaakko vaiko ei
wejjon lisäksi leasingmaksun hinta asettuu järjelliselle tasolle vasta tuolla 5-6 vuoden sopimuksella.
Itse kyselin 3 vuoden sopimusta 180000 euron koneesta. Maksua olis tullu 150000€ kolmeen vuoteen ja koneen ois voinu lunastaa sen jälkeen 40000€.

Tuohon aloittajan probleemaan on kaksi vaihtoehtoa. ostaa halvemman luokan koneita ja vaihtaa vuoden tai kahden välein. tai laittaa esin fendin/ jcb,n ja riittävän ison ihan kaikilla saatavilla olevilla varusteilla ja ajaa 12- 15 vuotta.
Omien päätelmien mukaan muut traktorit jotka jää tuohon väliin ovat se kaikkein kallein vaihtoehto.

Viimeksi muokattu: 25.12.12 - klo:19:26 kirjoittanut roadman

samppaj76

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 528
Vs: vaihtaakko vaiko ei
jos tunteja tulee vuodessa yli 1000 ei muuta kuin uuden koneen kauppaan. itsekin joskus katsellut käytettyjä joissa ei vielä 1500 tunnin kohdalla viitsitty suodattimia vaihtaa, öljyt oli tarkistettu että niitä on ;D. muttei vaihdettu. huoltokirja pitää löytyä. uuden kun ostaa ja hyvin huoltaa siitä on iloa pitkäksi aikaa. uuteen saa myös itselle tarpeelliset varusteet käytettyjä on monesti vaikea löytää juuri oikeilla varusteilla, jos joutuu paljon varusteita lisäämään se maksaa.

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: vaihtaakko vaiko ei
  Suoralla kaupalla Fendt,ja kun katsoo että olis vaihdettava niin itse myyden voi saada omansa pois ja uutta tilalle..jos raatsii luopua,..Nimim,yli20 000 takana eikä vielä pois jouda..

T170

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 604
Vs: vaihtaakko vaiko ei
Aina ihmetelly tota rakkorien maagista 10tonnia. Pyöräkuormaajilla lastataan surutta mittariin 50-60 tuhatta tuntia,eikä tunnu missään. ???

Ootko ikinä omistanut 20000 h ajettua pyöräkuormaajaa? Ne on kuule kalliita remontteja mitä niihin tehdään. Varsinkin jos sen suhteuttaa koneen hintaan.
uliza Tambovskaja, 12
Gebäude C, Office 53
192007 Sankt - Petersburg
Russia

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: vaihtaakko vaiko ei
Juu ehdottomasti uusia noillatunneilla. Meinaan eise remppa kiireaikaan mikään mieltäylentävä kokemusole >:( olen myös miettinyt uudenkoneen ostoa. Korvaamaan nuo vanhat. Pitäis vain keksiä millä hoitais molempien työt. Täytys olla 705vitosen ulkomitat. Kuitenkin tarvis olla semmonen 140hp ulosotosta. Kyllähän niiden uusien hinnat josituksilla ja kunnon pyörillä aika sikamaisi on. :'( vanhat kyllä jätän ittelle.
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

kaenuunkeisari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 515
Vs: vaihtaakko vaiko ei
Aina ihmetelly tota rakkorien maagista 10tonnia. Pyöräkuormaajilla lastataan surutta mittariin 50-60 tuhatta tuntia,eikä tunnu missään. ???

Ootko ikinä omistanut 20000 h ajettua pyöräkuormaajaa? Ne on kuule kalliita remontteja mitä niihin tehdään. Varsinkin jos sen suhteuttaa koneen hintaan.

Ennemin mie otan 20 000 ajetun pyöräkoneen ku 10 000 ajetun valametin. Ajanut olen usealla yli 20 000 ajetulla pyöräkoneella ja suurin osa remonteista mitä tehty niin ei sen kummempia olleet ku rattorinkaan pokseja,antureita jne. Ja nämä oikeesti raskaissa murskaus hommissa olleita koneita. Joku piikki kone sahalta ja asfaltin päältä niin ajaa melkeen toisen mokomonan. Tosin edellytys et huollot tehty

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: vaihtaakko vaiko ei
wejjon lisäksi leasingmaksun hinta asettuu järjelliselle tasolle vasta tuolla 5-6 vuoden sopimuksella.
Itse kyselin 3 vuoden sopimusta 180000 euron koneesta. Maksua olis tullu 150000€ kolmeen vuoteen ja koneen ois voinu lunastaa sen jälkeen 40000€.

Tuohon aloittajan probleemaan on kaksi vaihtoehtoa. ostaa halvemman luokan koneita ja vaihtaa vuoden tai kahden välein. tai laittaa esin fendin/ jcb,n ja riittävän ison ihan kaikilla saatavilla olevilla varusteilla ja ajaa 12- 15 vuotta.
Omien päätelmien mukaan muut traktorit jotka jää tuohon väliin ovat se kaikkein kallein vaihtoehto.
Siis laskinko oikein, tosi halpa soppari olis ollu..
10000 kulut kolmeen vuoteen? Ei oikein edes korkorahaa :o

T170

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 604
Vs: vaihtaakko vaiko ei
Aina ihmetelly tota rakkorien maagista 10tonnia. Pyöräkuormaajilla lastataan surutta mittariin 50-60 tuhatta tuntia,eikä tunnu missään. ???

Ootko ikinä omistanut 20000 h ajettua pyöräkuormaajaa? Ne on kuule kalliita remontteja mitä niihin tehdään. Varsinkin jos sen suhteuttaa koneen hintaan.

Ennemin mie otan 20 000 ajetun pyöräkoneen ku 10 000 ajetun valametin. Ajanut olen usealla yli 20 000 ajetulla pyöräkoneella ja suurin osa remonteista mitä tehty niin ei sen kummempia olleet ku rattorinkaan pokseja,antureita jne. Ja nämä oikeesti raskaissa murskaus hommissa olleita koneita. Joku piikki kone sahalta ja asfaltin päältä niin ajaa melkeen toisen mokomonan. Tosin edellytys et huollot tehty

Joo mutta sikaniska kirjoittikin ettei 50 000-60 000 tuntia tunnu missään. Tarkoitus oli haarukoida onko sikaniska ikinä pyöräkuormaajaa omistanut. Oon minäkin ajanu ja kyllä ne tunnit vaan tuntuu. Se on pikkasen eri asia vaan ajaa kuin omistaa. Ne remonttilaskut kun tulee sille omistajalle. Näyttäkää minulle 60 000 h ajettu pyöräkuormaaja jossa tunnit ei tunnu missään niin minä näytän teille tyytyväisen feministin!

Jännä että kun nettikoneeseen laittaa pyöräkuormaajan käyttötuntien alarajaksi 30 000h niin koneita löytyy 0 kpl. 25 000 h löytyy 3 kpl. Mutta ne enemmän ajetut onkin kai töissä eikä vaihtokonepalstoilla kun tunnit ei tunnu missään.
uliza Tambovskaja, 12
Gebäude C, Office 53
192007 Sankt - Petersburg
Russia

Greenpwr

  • Vieras
Vs: vaihtaakko vaiko ei
wejjon lisäksi leasingmaksun hinta asettuu järjelliselle tasolle vasta tuolla 5-6 vuoden sopimuksella.
Itse kyselin 3 vuoden sopimusta 180000 euron koneesta. Maksua olis tullu 150000€ kolmeen vuoteen ja koneen ois voinu lunastaa sen jälkeen 40000€.

Tuohon aloittajan probleemaan on kaksi vaihtoehtoa. ostaa halvemman luokan koneita ja vaihtaa vuoden tai kahden välein. tai laittaa esin fendin/ jcb,n ja riittävän ison ihan kaikilla saatavilla olevilla varusteilla ja ajaa 12- 15 vuotta.
Omien päätelmien mukaan muut traktorit jotka jää tuohon väliin ovat se kaikkein kallein vaihtoehto.
Siis laskinko oikein, tosi halpa soppari olis ollu..
10000 kulut kolmeen vuoteen? Ei oikein edes korkorahaa :o

 Eikös siis, että kolmen vuoden vuokra(leasing)maksut 150 000€ ja loppulunastusmaksu sitten neljäkymppiä, niin kone sen jälkeen oma, ihanan kallista...

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: vaihtaakko vaiko ei
wejjon lisäksi leasingmaksun hinta asettuu järjelliselle tasolle vasta tuolla 5-6 vuoden sopimuksella.
Itse kyselin 3 vuoden sopimusta 180000 euron koneesta. Maksua olis tullu 150000€ kolmeen vuoteen ja koneen ois voinu lunastaa sen jälkeen 40000€.

Tuohon aloittajan probleemaan on kaksi vaihtoehtoa. ostaa halvemman luokan koneita ja vaihtaa vuoden tai kahden välein. tai laittaa esin fendin/ jcb,n ja riittävän ison ihan kaikilla saatavilla olevilla varusteilla ja ajaa 12- 15 vuotta.
Omien päätelmien mukaan muut traktorit jotka jää tuohon väliin ovat se kaikkein kallein vaihtoehto.
Siis laskinko oikein, tosi halpa soppari olis ollu..
10000 kulut kolmeen vuoteen? Ei oikein edes korkorahaa :o

 Eikös siis, että kolmen vuoden vuokra(leasing)maksut 150 000€ ja loppulunastusmaksu sitten neljäkymppiä, niin kone sen jälkeen oma, ihanan kallista...
Niin..jos ton koneen lunastaa, niin  halpaaa ja jos ei .. niin kallista :-\

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26193
  • vastustan
Vs: vaihtaakko vaiko ei
Aina ihmetelly tota rakkorien maagista 10tonnia. Pyöräkuormaajilla lastataan surutta mittariin 50-60 tuhatta tuntia,eikä tunnu missään. ???

Ootko ikinä omistanut 20000 h ajettua pyöräkuormaajaa? Ne on kuule kalliita remontteja mitä niihin tehdään. Varsinkin jos sen suhteuttaa koneen hintaan.

Ennemin mie otan 20 000 ajetun pyöräkoneen ku 10 000 ajetun valametin. Ajanut olen usealla yli 20 000 ajetulla pyöräkoneella ja suurin osa remonteista mitä tehty niin ei sen kummempia olleet ku rattorinkaan pokseja,antureita jne. Ja nämä oikeesti raskaissa murskaus hommissa olleita koneita. Joku piikki kone sahalta ja asfaltin päältä niin ajaa melkeen toisen mokomonan. Tosin edellytys et huollot tehty

Joo mutta sikaniska kirjoittikin ettei 50 000-60 000 tuntia tunnu missään. Tarkoitus oli haarukoida onko sikaniska ikinä pyöräkuormaajaa omistanut. Oon minäkin ajanu ja kyllä ne tunnit vaan tuntuu. Se on pikkasen eri asia vaan ajaa kuin omistaa. Ne remonttilaskut kun tulee sille omistajalle. Näyttäkää minulle 60 000 h ajettu pyöräkuormaaja jossa tunnit ei tunnu missään niin minä näytän teille tyytyväisen feministin!

Jännä että kun nettikoneeseen laittaa pyöräkuormaajan käyttötuntien alarajaksi 30 000h niin koneita löytyy 0 kpl. 25 000 h löytyy 3 kpl. Mutta ne enemmän ajetut onkin kai töissä eikä vaihtokonepalstoilla kun tunnit ei tunnu missään.
no tietenkin riippuu käytöstä, huollosta ja koneen koosta, mutta esimerkiksi isot pyöräkuormaajat kyllä kestää älyttömiä tuntimääriä, niillä myös tehdään yleensä töitä joten huollot tehdään ajoissa, korjaukset ennakoiden, käytössä on öljyanalyysit,  jatkuva kustannusseuranta l  jne jne toisi sanoen koneeseen suhtaudutaan ammatillisesti eikä tunnepohjalta niin kuin maataloudessa on tapana...  oon mää nähny koneita joissa polkimet on kulunu puhki vaikka hytti on pidetty siistinä ja lattia puhtaana mutta kun nuo edellämainittujen toimenpiteiden tarkoitus on pitää kone työteholtaan uuden veroisena niin mikäs siinä on päästellä tunteja lisää paljonki ajettuun koneeseen...

Sitte on tietenki nämä nämä sorakeisarien koneet jotka kylmänä revitään montulta käyntiin ja kotia on pitkä matka öljynvaihtoon...

Viimeksi muokattu: 25.12.12 - klo:23:44 kirjoittanut icefarmer

Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4411
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: vaihtaakko vaiko ei
On siinä jotain kummallista kyllä.

Suosituimmissa metsäpeleissäkin on perkaamovaiheessa yleensä aina 20 - 40 000 h mittarissa. Traktoreissa todella harvoin. Tekniikka on metsäkoneessa kuitenkin monimutkaisuudessaan eri planeetalta, ja olosuhteetkin hieman kovemmat... no kyllähän sen moton hinnalla taitaa saada parikin venttiä.

Samoin kaivureissa. 32 000 h ajettu Haitaksi tuossa kaiveli ja laikutteli, ihan menestyvällä yrittäjällä, eikä mitään koko koneen vaihtotarvetta kuulemma vielä ollut. Alkuperäiset pumputkin kuulemma vielä. Ei toki ollut ainoa eikä ykköskone ao. yrittäjän käytössä.

Traktoreissa tulee kyllä usein vastaan se, että kone ei ole teknisesti loppuunajettu kun se jää pieneksi, vanhanaikaiseksi tai muuten vaan ilman sille sopivaa käyttötarkoitusta. Nuo muut koneet ajetaan loppuun monesti hieman kiihkeämmässä tahdissa ja kolmessa vuorossa.

mikko9b

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1159
  • Agronet - epäsosiaalinen media?
Vs: vaihtaakko vaiko ei
niin lienee monia syitä miksei traktorit vanhene alkuperäisillä omistajilla nykyistä enempää...

itse näkisin tärkeimpänä syynä kaupankäyntikulttuurin. hyvitykset on aivan poskettomia jos verrataan esim mettäkoneisiin ja maansiirtokoneisiin... tai varsinkin kuorma-autoihin. tähän kun lisätään remppaamisen alituinen tarve ja ennenkaikkea sen kalleus ei asiaa tartte sen enempää pohtia miksi tilanne on mikä on. myös ostajien kiinnostus erinäköisiin hilavitkuttimiin on pitänyt konekaupan virkeänä, aina tulee uutta kehitystä jonka perässä ostajat kipittää. kaivurin peruskonsepti on tainut tulla keksityksi jo 20 v sitten...

siis multa jos kysytään kehitys ois saanu pysähtyä 50 sarjan haitekkiin, 100 sarjan jonnuihin yms missä on jo käyttöominaisuudet kohdallaan mut kestävyys huipussaa.  ::) ::)

anteeksi, kirotukshärötykset, oikoluku kaipaa selkeästi treeniä :-)

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12237
  • Virolaista kiitos!
Vs: vaihtaakko vaiko ei
Maatalousteknologia kehittyy kiivaasti ja sen myötä vanhempi kalusto menettää käyttöarvonsa nopeaan tahtiin. Ei sitä kannata surra. Kehityksen huono puoli on epäluotettavuuden kasvu ainakin traktoreissa. Siitä en tiedä, miten on työkonepuolella. Tuntuu siltä, että täydelliset susiratkaisut alkaa olla hyvin harvinaisia.