Joissakin säiliöissä on kuulemma myös liian pieni huohotusputki jos auto painaa tavaraa pönttöön vauhdilla.
Onkohan niissä autoissa pienempi asetus pumpun tuotolle kun jotain tonnista öljypolttimon säiliötä täytetään? Niissähän on aika olematon huohotin. Joutuvatko peräti tyhjentämään pienemmällä tuotolla aina tuota uudempaa liitintä käytettäessä? Kuskilta kyllä palaa hermot jos joutuu jotain 10+ kuutiota pumppaamaan jarru päällä.
Minun ymmärtääkseni menee niin että jos tuo liitin vaihdetaan tuohon uudempaan malliin, samalla edellytetään mm. ilmaputken tarkastusta ja sen mahdollista vaihtoa vähintään säädöksen vaatimaan 50 mm kokoon. Tässä on ehkä yksi syy siihen miksi tuo liittimenvaihto on määrätty ainoastaan virallisen asennusfirman tehtäväksi. Ettei näppärä Rane vaan vaihda sitä liitintä tutkimatta ja korjaamatta mitään muuta... kuten esimerkiksi täyttöputken kunto ja liitokset sinne säiliöön asti. Näitähän on ollut että joku liitos sisätiloissa on täytön yhteydessä pettänyt ennen säiliöitä ja jälki on ollut ok-talossa aika tylyä. Muutama kuutio pottoöljyä kellarin lattialla ei ole oikein kiva juttu.
Samoin käytöstä poistetut täyttöputkistot pitäisi purkaa tai ainakin muuttaa niin että niihin ei voi enää auton letkua liittää. Lahdessahan oli yhdessä talossa täytetty johonkin vanhaan putkeen joka ei johtanut enää säiliöön asti...