Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe edullinen ja toimiva isäntälinjan klapikone?  (Luettu 15013 kertaa)

realisti

  • Vieras
mikä olis sopivin? nyt käytössä vanhemman mallin japa 700 johon ei olla oltu oikein tyytyväisiä, remmit suttaa kiristettynäkin halkaisun käynnistys hankalasti, kuljetin tukkii, halkaisuterän korkeus-säätö jumii ja on hankala, ei kovapalaterää. Eli edellä mainittujen ominaisuuksien vuoksi olisi tarkoitus päivittää konetta. Käyttö lähinnä pikkurangan ja kuitupuun silppuamista, isot tukit haloiksi yleensä.

Solifer1

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 589
Vs: edullinen ja toimiva isäntälinjan klapikone?
Mä oon tyytyväinen omaan hakki oh 60n. Oli halpa ostaa 3500 verolla ja 2 remmiä vasta vaihdettu. 800 mottia menny läpi eikä kovapalaterää ole tarvinnu kunnostaa. Toimii pakkasellakin toisin kuin palaxi. Rangat oon tehny ilman halkaisuterää,yli 10 cm vahvat halkaisun kautta.

nänninnyplääjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2954
Vs: edullinen ja toimiva isäntälinjan klapikone?
rippikouluikänen klapi-tuiko, hieman fyysistä hommaa ja silppua tulee aika paljo, mutta on nopea laite.. olikohan kymppitonni vanhaa valuuttaa.. ei vikoja, paikallinen peltiseppä jatkoi kuljetinta niin yltää kauemmas ku suoraan liiteriin tehdään..
Schnaps im Kopf, du holde Braut
Steck Bratwurst in dein Sauerkraut

nestori2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2079
Vs: edullinen ja toimiva isäntälinjan klapikone?
Edullinen ja toimiva on vähän huono yhdistelmä, niitä ei oikein samassa koneessa saa. Itse taistelin kait ihan samanlaisen Japan kanssa ja ihan samat ongelmat.
Vaihdoin tähän uuteen Palaxsiin, jossa kovapalaterä ja pitkä ketjulla toteutettu kuljetin. On siinä eroa kuin yöllä ja päivällä, saa päivän laskettaa pelkäämättä, että kuljetin menee jumiin ja halkaisun laukasu pelaa. Myös remmien vaihto käy melkoisen nopeasti, kun ainakin entisessä Japassa se oli melko hankala tehdä.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12235
  • Virolaista kiitos!
Vs: edullinen ja toimiva isäntälinjan klapikone?
Niin, edullista klapikonetta ei enää valmisteta.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65665
Vs: edullinen ja toimiva isäntälinjan klapikone?
eiks estree tehä enää!   sillpuua tulee mutta ainaski ennen halpa!   jopa teoltaan!

nestori2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2079
Vs: edullinen ja toimiva isäntälinjan klapikone?
eiks estree tehä enää
Niin, tuossa kylällä joku osti edullisen Estren koneen ja kun tuli vastaan ensimmäset todella oksaiset koivut, niin alkoi räkärauta muotoutumaan uuteen uskoon.

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: edullinen ja toimiva isäntälinjan klapikone?
 Meillä on Palax 70S-mallinen klapintekovehje. Se on ollut ihan hyvä harrastekäytössä. Joystick-ohjaus ja isompi halkaisusylinteri. Eikä ole pahan hintainen.
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

Rampe

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 514
Vs: edullinen ja toimiva isäntälinjan klapikone?
Bilkkeestä oon tykänny. Hyvä kone max 20 cm puulle. Edullinenhan se ei ole, kun ei moni muukaan. Nämä klapikoneet pitää toki aika hyvin arvonsa.

mlahti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2445
Vs: edullinen ja toimiva isäntälinjan klapikone?
Bilkkeestä oon tykänny. Hyvä kone max 20 cm puulle. Edullinenhan se ei ole, kun ei moni muukaan. Nämä klapikoneet pitää toki aika hyvin arvonsa.

bilkkeen ostasin mieki jos vain raskisin, ku polttopuut tehdään yleensä rangasta..

nalli

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 30
Vs: edullinen ja toimiva isäntälinjan klapikone?
kauan kauan sitten nuorena poikana harjoittelupaikassa tommosella Bilke-koneella tehtiin huonolaatusta haketta. Ongelma oli siinä että syöttökuljetin on nopeasti pyörivä matto. Kun se kului sileäksi melko nopeaan ja oli kosteita rankoja kostealla kelillä niin pitoa ei ollut olenkaan ja puu syöttyi miten sattui. Isäntä laittoiki parin vuoden jälkeen stokerin ja oikean hakkurin ja totesi elämän helpottuneen. Samoiten bilke-koneissa on ollut jonkin verran terän murtumisia meilläpäin.

nestori2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2079
Vs: edullinen ja toimiva isäntälinjan klapikone?
Olen myös katsellut videoita tuosta bilke-koneesta ja se kuljetin on ehkä sen koneen heikko kohta. Kunnon syöttörullat olisi parempi, mutta kait toteutus olisi huomattavasti kalliimpi. Rangat usein aika venkuraisia, joten melkoinen haaste syöttösysteemin kehittelijälle.

maajulli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 614
Vs: edullinen ja toimiva isäntälinjan klapikone?
Meillä on Palax 70S-mallinen klapintekovehje. Se on ollut ihan hyvä harrastekäytössä. Joystick-ohjaus ja isompi halkaisusylinteri. Eikä ole pahan hintainen.

Minkä hintainen on Palax 70S?

Husokki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2537
  • Mikä sielä pistää vastaan, köyhyyskö?
Vs: edullinen ja toimiva isäntälinjan klapikone?
Olen myös katsellut videoita tuosta bilke-koneesta ja se kuljetin on ehkä sen koneen heikko kohta. Kunnon syöttörullat olisi parempi, mutta kait toteutus olisi huomattavasti kalliimpi. Rangat usein aika venkuraisia, joten melkoinen haaste syöttösysteemin kehittelijälle.

Yhdistyksellä on tommonen bilke-kone ja se kuljetin kuluu kyllä äkkiä. Muuten hyvä ja helppo, kun ei tarvitse kuin nostaa puu kuljettimelle. Pitempiä joutuu hiukan kannattelemaan. Väärän rangan kanssa täytyy olla tarkkana ettei pomppaa silmille.
Käteinen ratkasee

meikäläinen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 215
Vs: edullinen ja toimiva isäntälinjan klapikone?
Hinnat vanhoja, mutta jos kertoo vanhat alvilliset hinnat vaikka uudelleen alviprosentilla voi saada nykyhinnoista jotain suuntia... :P

http://www.puuenergia.fi/koneet/08-1-klapikoneet.pdf