Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Hivenpeittaus  (Luettu 2022 kertaa)

seniorijussi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6
Hivenpeittaus
Minkäslaista hivenpeittausta olette käyttäneet?
Itse olen taistellut Vuxal terios-tuotteen kanssa, sinänsä hyvä tuote, mutta viime keväänä meni hermot juoksevuuden takia. Isojyvästä alle 90 itävää ohraa pitäisi saada menemään ainakin 320kg, ja tuolla litkulla käsitelty niin ei toivoakaan. ainakin siis Rapitilla.
Niin että mitä olisi toimivia tuotteita, joilla käsitelty juoksisi paremmin?

eevertti

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1244
Vs: Hivenpeittaus
Ite olen peitannut maatilan kock startilla. Ei muita ongelmia kuin että kauralle en enää laita kun tulee ongelmia kylvökoneessa.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12221
  • Virolaista kiitos!
Vs: Hivenpeittaus
Rapidin syöttölaitteiden väliin saa asennettua isomman rattaan, joka lisää syöttöä 18%. Helpottaa suurempien siemenmäärien käyttöä. Tosin kiertokokeet joutuu tämän jälkeen aina kertomaan luvulla 1,18, että täsmää. Ratasta saa Hankkijan varaosatiskiltä, ainakin Tampereen pojat osaa sellaisen myydä.

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5886
Vs: Hivenpeittaus
On olemassa semmosta grafiittijauhetta mitä sekoitetaan kylvökonetta täytettäessä siemeniin, pitäisi parantaa juoksevuutta merkittävästi. Syngenta sitä on testannut Suomessa.
https://www.hankkija.fi/tuotantopanokset/kasvinsuojeluaineet-ja-biosidit/peittausaineet/ia-grafiittijauhe-parantaa-siementen-juoksevuutta-kylvokoneessa-2034510/

Viimeksi muokattu: 14.03.23 - klo:09:20 kirjoittanut bouli

mx

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 488
Vs: Hivenpeittaus
Rapidin siemenputkia pitää myös lyhentää jottei niihin jää yhtään löysää mutkaa.

tane

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8
Vs: Hivenpeittaus
On olemassa semmosta grafiittijauhetta mitä sekoitetaan kylvökonetta täytettäessä siemeniin, pitäisi parantaa juoksevuutta merkittävästi. Syngenta sitä on testannut Suomessa.
https://www.hankkija.fi/tuotantopanokset/kasvinsuojeluaineet-ja-biosidit/peittausaineet/ia-grafiittijauhe-parantaa-siementen-juoksevuutta-kylvokoneessa-2034510/
ei 20kiloa vielä oikein itsellä riitä, 2t ohralla ainkaan kun vieskalla kylvää