Nykyinen joutavanpäiväinen viljelykierto vaatimus pakkottaa kait meikeläisen jälleen kauran kylväjäksi. Ohra on parempaa omille lehmille ja littu viljamiehet eivät haluaisi ostaa kauraa. Toki näennäisnurmen lisääminen voisi olla se järkevin vaihtoehto. Tosin tänä keväänä taitaa näennäisnurmet olla arvokkaita "kuivaaheinää" olen tuollaisilta lannoittamattomilta jonkin verran tehnyt, lähinnä kuivikkeeksi. Heikko heinä ei pöyhimisiä kaipaa. Nyt olisi yksi kalpeaksi jäänyt 4. v nurmi ajatuksena kaataa juhannuksen jälkeen jos on poutaa ja makuuttaa sitä sitten jonkun päivän. Saisi hiehoille edes kuituista purtavaa.
Tähän viljelykiertoon on konsti☝️ Laitat vähän kauraa (vaikka20kg) ohran sekaan kasvamaan ensi vuonna niin muuttuu seosviljaksi ja seuraavana taas pelkkä ohra☝️
Näin teen minä
Mulla muuten kasvaa tos vertis muutamia kauroja. Sama siemen kuin viime vuonna ja siitä tiedossa. Pitäisköhän muuttaa seosviljaksi *****maista muuten kattella hukkauraa, kun seassa muutamia normaaleja kauroja. Helpompi olisi katsella puhtaasta kaurastakin. Lisäksi kun oon hätäänen, niin oon pitänyt mahdollisimman aikaisia ohria viljelyssä, niin niihin kaura ei sovellu. Siis omaan kuivattavaksi tarkoitettuun. littu miehille tietysti sopisi jo tuokin.
Turkka ohra ja Niklas kaura käy kasvuajat yhteen.
Itellä ollu vuosia sekaviljaa ja täällä päin muillakin lehmällisillä.
Nyt yhellä lohkolla ois ollut kerääjäkasviksi käypää suojavilja plus apilanurmiseos juuressa mutta koska viime kesänä kaikki oli seosviljaa jäi tuo tuki saamatta. Ensi kesänä sitten pelkkää ohraa ja seuraavana tosiaan ripaus kauraa sekaan niin täyttyy hölmöläisten tukiehto
On ne viisaita ketkä näitä ehtoja sun muita virityksiä keksii, nimittäin iteltä ei noin kieroon taitu ajatus