Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Viljatilitysten siirto  (Luettu 5341 kertaa)

antti-x

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2856
Vs: Viljatilitysten siirto
Kuinka nyt toimitaan kun on pakko myydä viljaa puinneilta ja aina tehty tilitys seuraavan vuoden puolelle.Mutta nyt tuo ei onnistukaan.Onko porsaanreikiä?

Aika itsestäänselvä malli on se, että myy suoraan kotieläintuottajalle, itse ollaan maksettu toiveiden mukaan vaikka vasta kahden vuoden päästä.

ja101

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5107
  • Kouvola, Kymenlaakso
Vs: Viljatilitysten siirto
Kuinka nyt toimitaan kun on pakko myydä viljaa puinneilta ja aina tehty tilitys seuraavan vuoden puolelle.Mutta nyt tuo ei onnistukaan.Onko porsaanreikiä?

Aika itsestäänselvä malli on se, että myy suoraan kotieläintuottajalle, itse ollaan maksettu toiveiden mukaan vaikka vasta kahden vuoden päästä.
Eihän niille voi myydä kun ei niiltä saa rahoja..  ;D
Me ostettu ja maksettu silloin kun myyjä haluaa, mut toki kauppoja tehty vain vähintään tutun tuttujen kanssa et ehkä luottoa sit riittää.

Kerran olen itse joutunut alkaa kyselemään laskua ohrista kun ei kuulunut...  ::) ;D
Kyliltä kuultua.... "maatalous vaatii välillä kovempaa ryyppäämistä"...

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52000
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Viljatilitysten siirto
Kuinka nyt toimitaan kun on pakko myydä viljaa puinneilta ja aina tehty tilitys seuraavan vuoden puolelle.Mutta nyt tuo ei onnistukaan.Onko porsaanreikiä?

Aika itsestäänselvä malli on se, että myy suoraan kotieläintuottajalle, itse ollaan maksettu toiveiden mukaan vaikka vasta kahden vuoden päästä.

Joku vuosi takaperin kun kotieläinpuolella vielä rokkasi niin sellainen maksun lykkääminen ei onnistunut sitten millään. Piti saada rehukuitteja kuluvalle vuodelle..

🙄🙄
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Ruisrypsimohralvehnä

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 341
Vs: Viljatilitysten siirto
Nyt kun makselee polttoöljy- ja lannoite laskuja, niin ei tarvi kikkailla tuloja ensi vuodelle. Kaikki viljatilitys rahat tarvitaan heti. Onneksi on EU joka pitää viljelijän puolta, tässä tilitysasiassa. Ja "pakottaa" sut ostaan lannoiteet tämän vuoden puolella. Oli hinta mikä hyvänsä. Mutta älkää maksako niitä lannoitteita ennenkuin ne on pihassa, muuten saatte kivisäkkejä.. tai ette ollenkaan. Levitellään vaan käsiä. On tää maailma mallillaan. Viljankuivauksen sähkölaskukin huutaa heti viljatilitysrahoja. Eihän tällä menolla verottajalle jää mitään, mutta sehän onkin tarkoitus, että haetaan omat ruokamme leipäjonosta. Sinne on näppärä mennä Hankkija lippis päässä, Sampo Comia pikeepaita päällä ja Valtra talvihousut jalas

Pellonpää

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 32
Vs: Viljatilitysten siirto
Hankkijalla ainakin voi tilityksen siirtää vuodenvaihteen yli vaikka puintiaikaan myy.

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5501
Vs: Viljatilitysten siirto
Ootteko nii persaukisia ettette voi tehdä niitä siiloja useamman vuoden tarpeeseen? Sais vähän niitä tuloja tasattua.

Filosofi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 925
Vs: Viljatilitysten siirto
Hankkijalla ainakin voi tilityksen siirtää vuodenvaihteen yli vaikka puintiaikaan myy.

Aika mielenkiintoista touhua. Miten se nyt sitten on eri, jos puintiaikaan myy, kun niin hanakasti muuten pitävät kiinni siitä 60 päivästä....

Arra

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 152
Vs: Viljatilitysten siirto
Hankkijalla ainakin voi tilityksen siirtää vuodenvaihteen yli vaikka puintiaikaan myy.
  Ei mun tietääkseni saa Hankkijallakaan. Juuri olen kysellyt.

AP120

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1283
Vs: Viljatilitysten siirto
Hankkijalla ainakin voi tilityksen siirtää vuodenvaihteen yli vaikka puintiaikaan myy.
  Ei mun tietääkseni saa Hankkijallakaan. Juuri olen kysellyt.

Ennen pystyi.
EU laki muutoksen jälkeen ei pysty missään, se on se 60 ja rahat pitää olla tilillä.
Viljan hinnan voi jatkossakin kiinnittää nyt, jos joku sen tällä hetkellä näkee tarpeelliseksi. Ja sopia toimituksen marraskuulle.