Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe MT: Esa Härmälä 1000 lehmän navetoita C3 ja C4 alueelle  (Luettu 23839 kertaa)

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Mielenkiintoinen juttu Maaseudun Tulevaisuudessa tänään 8.4. sivulla 5.

Esa Härmälän suulla tuli esiin asia tuotannon siirtymisestä pohjoiseen. Tuhansien lehmien navetoita C3 ja C4 alueille.

Luonnollista jatkoa Levi Farm yms. toiminnalle, jonka MMM ja Mtk ovat hyväksyneet vaikka on liittymissopimuksen vastaista toimintaa kun C2p, C3 ja C4 on olemassa alue- ja tilakohtainen eläinyksikkö raja, joita ei saa ylittää. Hommahan on tehty niin, että hiehot ja sonnit eivät ole tukilaskelmissa eläinyksiköitä vaan eläimiä ja kas kummaa Bryssel ei ole huomannut mitään.

Voitaisiinko kaikki suomen maito tuottaa C2p, C3 ja C4 alueilla, niin C1 ja C2 voisi keskittyä sikaan ja broileriin? C1 alueen maidontuotanto taitaa olla tulevaisuudessa todellisessa vaarassa kun tuotanto siirtyy pohjoiseen.

Eläinyksiköt lasketaan niiden ruokintapäivien mukaan, joten jos sonni on kolmesta kuuteen kuukautta kasvatuksessa, niin olisi se aika kohtuuntonta jos siitä tulisi täysi eläinyksikkö.
Naudanlihan tai maidon tuotanto tuotanto ei C-alueella kyllä ole kasvanut, eli jossakin on ollut poistumaa myös aika rajusti C-alueella.

Itseä on alkanut kiinnostamaan tämä, että kuka on oikein esittänyt väitteen tuotannon kasvamisesta alueella ja minkä tähden, sehän on täysin totuuden vastainen juttu, tuotanto on laskenut koko EU jäsenyyden ajan.

Teurastuet maksetaan naudan kahden viimeisen kuukauden kasvatuspaikan mukaan ;)

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Kolme navettaahan tuonne oli Härmällän mukaan tulossa, kaksi paikallisten ja yksi Etelän miesten viritys. Kuka tunnustaa käyttävänsä systeemiä hyväksi??
Pitäiskö niitä etelän miehiä rangaista siitä ku suunnittelevat raha-alueelle lähtöä ??? >:(

sitähän se on etelän härmälän kaunapolitiikka   ;D
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

kaima

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 142
Älä nyt sentään rangaistuksia ehdota, eikä paremmin sopisi kuljetustuki.
Onhan hiehojen tunturiin rahtaaminen kaikkien maatalouden imagotekijöiden parantamista.
Varsinkin kun ottaa huomioon olosuhteet, jossa hiehot Levillä ovat,,,

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Kolme navettaahan tuonne oli Härmällän mukaan tulossa, kaksi paikallisten ja yksi Etelän miesten viritys. Kuka tunnustaa käyttävänsä systeemiä hyväksi??
Pitäiskö niitä etelän miehiä rangaista siitä ku suunnittelevat raha-alueelle lähtöä ??? >:(

sitähän se on etelän härmälän kaunapolitiikka   ;D
Aijjaa, määku luulin, että se haluaa herättää keskustelua tukierosta, mutta se vaan kaitseekin etelän miehiä pysyyn etelässä, aito Ceemies siis, kai sääki sitä äänestät ???

emo-heikki

  • Vieras
Mielenkiintoinen juttu Maaseudun Tulevaisuudessa tänään 8.4. sivulla 5.

Esa Härmälän suulla tuli esiin asia tuotannon siirtymisestä pohjoiseen. Tuhansien lehmien navetoita C3 ja C4 alueille.

Luonnollista jatkoa Levi Farm yms. toiminnalle, jonka MMM ja Mtk ovat hyväksyneet vaikka on liittymissopimuksen vastaista toimintaa kun C2p, C3 ja C4 on olemassa alue- ja tilakohtainen eläinyksikkö raja, joita ei saa ylittää. Hommahan on tehty niin, että hiehot ja sonnit eivät ole tukilaskelmissa eläinyksiköitä vaan eläimiä ja kas kummaa Bryssel ei ole huomannut mitään.

Voitaisiinko kaikki suomen maito tuottaa C2p, C3 ja C4 alueilla, niin C1 ja C2 voisi keskittyä sikaan ja broileriin? C1 alueen maidontuotanto taitaa olla tulevaisuudessa todellisessa vaarassa kun tuotanto siirtyy pohjoiseen.

Eläinyksiköt lasketaan niiden ruokintapäivien mukaan, joten jos sonni on kolmesta kuuteen kuukautta kasvatuksessa, niin olisi se aika kohtuuntonta jos siitä tulisi täysi eläinyksikkö.
Naudanlihan tai maidon tuotanto tuotanto ei C-alueella kyllä ole kasvanut, eli jossakin on ollut poistumaa myös aika rajusti C-alueella.

Itseä on alkanut kiinnostamaan tämä, että kuka on oikein esittänyt väitteen tuotannon kasvamisesta alueella ja minkä tähden, sehän on täysin totuuden vastainen juttu, tuotanto on laskenut koko EU jäsenyyden ajan.

Teurastuet maksetaan naudan kahden viimeisen kuukauden kasvatuspaikan mukaan ;)

Näin on, sehän se on tämän Atrian ajaman kolmivaihekasvatuksen idea ...

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Mielenkiintoinen juttu Maaseudun Tulevaisuudessa tänään 8.4. sivulla 5.

Esa Härmälän suulla tuli esiin asia tuotannon siirtymisestä pohjoiseen. Tuhansien lehmien navetoita C3 ja C4 alueille.

Luonnollista jatkoa Levi Farm yms. toiminnalle, jonka MMM ja Mtk ovat hyväksyneet vaikka on liittymissopimuksen vastaista toimintaa kun C2p, C3 ja C4 on olemassa alue- ja tilakohtainen eläinyksikkö raja, joita ei saa ylittää. Hommahan on tehty niin, että hiehot ja sonnit eivät ole tukilaskelmissa eläinyksiköitä vaan eläimiä ja kas kummaa Bryssel ei ole huomannut mitään.

Voitaisiinko kaikki suomen maito tuottaa C2p, C3 ja C4 alueilla, niin C1 ja C2 voisi keskittyä sikaan ja broileriin? C1 alueen maidontuotanto taitaa olla tulevaisuudessa todellisessa vaarassa kun tuotanto siirtyy pohjoiseen.

Eläinyksiköt lasketaan niiden ruokintapäivien mukaan, joten jos sonni on kolmesta kuuteen kuukautta kasvatuksessa, niin olisi se aika kohtuuntonta jos siitä tulisi täysi eläinyksikkö.
Naudanlihan tai maidon tuotanto tuotanto ei C-alueella kyllä ole kasvanut, eli jossakin on ollut poistumaa myös aika rajusti C-alueella.

Itseä on alkanut kiinnostamaan tämä, että kuka on oikein esittänyt väitteen tuotannon kasvamisesta alueella ja minkä tähden, sehän on täysin totuuden vastainen juttu, tuotanto on laskenut koko EU jäsenyyden ajan.

Teurastuet maksetaan naudan kahden viimeisen kuukauden kasvatuspaikan mukaan ;)

Näin on, sehän se on tämän Atrian ajaman kolmivaihekasvatuksen idea ...
Juu vasikat etelästä pohjanmaalle kasvamaan ja sitte Kittilään kasvattamaan teurastiliä(lue tukea) sitte Kuopioon teuraax ja kansa maksaa!!!!! Rahti nettona Kittilästä Kuopioon pienempi, kuin Kankaanpäästä Kauhajoelle järkyttävien kuljetustukien ansiosta!!!

kaima

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 142
[
Mielenkiintoinen juttu Maaseudun Tulevaisuudessa tänään 8.4. sivulla 5.

Esa Härmälän suulla tuli esiin asia tuotannon siirtymisestä pohjoiseen. Tuhansien lehmien navetoita C3 ja C4 alueille.

Luonnollista jatkoa Levi Farm yms. toiminnalle, jonka MMM ja Mtk ovat hyväksyneet vaikka on liittymissopimuksen vastaista toimintaa kun C2p, C3 ja C4 on olemassa alue- ja tilakohtainen eläinyksikkö raja, joita ei saa ylittää. Hommahan on tehty niin, että hiehot ja sonnit eivät ole tukilaskelmissa eläinyksiköitä vaan eläimiä ja kas kummaa Bryssel ei ole huomannut mitään.

Voitaisiinko kaikki suomen maito tuottaa C2p, C3 ja C4 alueilla, niin C1 ja C2 voisi keskittyä sikaan ja broileriin? C1 alueen maidontuotanto taitaa olla tulevaisuudessa todellisessa vaarassa kun tuotanto siirtyy pohjoiseen.
[/quote]

Eläinyksiköt lasketaan niiden ruokintapäivien mukaan, joten jos sonni on kolmesta kuuteen kuukautta kasvatuksessa, niin olisi se aika kohtuuntonta jos siitä tulisi täysi eläinyksikkö.
Naudanlihan tai maidon tuotanto tuotanto ei C-alueella kyllä ole kasvanut, eli jossakin on ollut poistumaa myös aika rajusti C-alueella.

Itseä on alkanut kiinnostamaan tämä, että kuka on oikein esittänyt väitteen tuotannon kasvamisesta alueella ja minkä tähden, sehän on täysin totuuden vastainen juttu, tuotanto on laskenut koko EU jäsenyyden ajan.

[/quote]
Teurastuet maksetaan naudan kahden viimeisen kuukauden kasvatuspaikan mukaan ;)
[/quote]

Näin on, sehän se on tämän Atrian ajaman kolmivaihekasvatuksen idea ...
[/quote]
Juu vasikat etelästä pohjanmaalle kasvamaan ja sitte Kittilään kasvattamaan teurastiliä(lue tukea) sitte Kuopioon teuraax ja kansa maksaa!!!!! Rahti nettona Kittilästä Kuopioon pienempi, kuin Kankaanpäästä Kauhajoelle järkyttävien kuljetustukien ansiosta!!!
[/quote]

Hyvä Paalinpyörittäjä kun kerrot myös kuljetustuen, joka tulee kotieläin tukien päälle.
Valtio ottaa tämänkin tuen velkaa, jonka tulevat sukupolvet korkoineen maksavat.

Tulevat sukupolvet kiittävät tämän karjankuljetus järjestelmän luojia (MMM) ja sallijia (Mtk) lämpimästi.

Karjankuljetusta 1000km edestakaisin vain tukien vuoksi, tätähän me paheksumme voimakkaasti Etelä-Euroopassa, mutta Pohjois-Suomessa lämmöllä katselemme.



emo-heikki

  • Vieras
Mielenkiintoinen juttu Maaseudun Tulevaisuudessa tänään 8.4. sivulla 5.

Esa Härmälän suulla tuli esiin asia tuotannon siirtymisestä pohjoiseen. Tuhansien lehmien navetoita C3 ja C4 alueille.

Luonnollista jatkoa Levi Farm yms. toiminnalle, jonka MMM ja Mtk ovat hyväksyneet vaikka on liittymissopimuksen vastaista toimintaa kun C2p, C3 ja C4 on olemassa alue- ja tilakohtainen eläinyksikkö raja, joita ei saa ylittää. Hommahan on tehty niin, että hiehot ja sonnit eivät ole tukilaskelmissa eläinyksiköitä vaan eläimiä ja kas kummaa Bryssel ei ole huomannut mitään.

Voitaisiinko kaikki suomen maito tuottaa C2p, C3 ja C4 alueilla, niin C1 ja C2 voisi keskittyä sikaan ja broileriin? C1 alueen maidontuotanto taitaa olla tulevaisuudessa todellisessa vaarassa kun tuotanto siirtyy pohjoiseen.

Eläinyksiköt lasketaan niiden ruokintapäivien mukaan, joten jos sonni on kolmesta kuuteen kuukautta kasvatuksessa, niin olisi se aika kohtuuntonta jos siitä tulisi täysi eläinyksikkö.
Naudanlihan tai maidon tuotanto tuotanto ei C-alueella kyllä ole kasvanut, eli jossakin on ollut poistumaa myös aika rajusti C-alueella.

Itseä on alkanut kiinnostamaan tämä, että kuka on oikein esittänyt väitteen tuotannon kasvamisesta alueella ja minkä tähden, sehän on täysin totuuden vastainen juttu, tuotanto on laskenut koko EU jäsenyyden ajan.

Teurastuet maksetaan naudan kahden viimeisen kuukauden kasvatuspaikan mukaan ;)

Näin on, sehän se on tämän Atrian ajaman kolmivaihekasvatuksen idea ...
Juu vasikat etelästä pohjanmaalle kasvamaan ja sitte Kittilään kasvattamaan teurastiliä(lue tukea) sitte Kuopioon teuraax ja kansa maksaa!!!!! Rahti nettona Kittilästä Kuopioon pienempi, kuin Kankaanpäästä Kauhajoelle järkyttävien kuljetustukien ansiosta!!!

Kittilän suunnassa rahdit toimii tehokkaasti, koska autolla on aina paluukuorma, kun se tuo uusia eläimiä Kittilään niin samalta tilalta lähtee täysi lasti teuraaksi, ei milään ihme että rahti on halvempi silloin.
Kuljetustukeahan ei saa, kuin siihen kuormaan joka vie eläimiä teuraaksi teurastamolle ja sen saa myös muualle kuin "pohjoiseen".
Jos autossa on 30 eläintä ja siirtymä 700 km, kustannukset 1,2 € / km, 1,2 x 700 = 840 € : 30 = 28 € / teurastettava nauta, johon tulee sitten kujetustuki jotain 15 %:tia valtiolta.
Eli ei tämä bisnes kuljetuksiin kaadu.

AaaBeeCeeMies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 333
Kittilän suunnassa rahdit toimii tehokkaasti, koska autolla on aina paluukuorma, kun se tuo uusia eläimiä Kittilään niin samalta tilalta lähtee täysi lasti teuraaksi, ei milään ihme että rahti on halvempi silloin.
Kuljetustukeahan ei saa, kuin siihen kuormaan joka vie eläimiä teuraaksi teurastamolle ja sen saa myös muualle kuin "pohjoiseen".
Jos autossa on 30 eläintä ja siirtymä 700 km, kustannukset 1,2 € / km, 1,2 x 700 = 840 € : 30 = 28 € / teurastettava nauta, johon tulee sitten kujetustuki jotain 15 %:tia valtiolta.
Eli ei tämä bisnes kuljetuksiin kaadu.

Tätä minä en sitten millään ymmärrä. Ei vaan tajua. Että kun on kyse tuotteen siirrosta tilalle tai noudosta tilalta eli vaikka välitysasikan vienti tilalle tai teuraseläimen tai maidon haku tilalle niin sehän ei maksa juuri mitään ja melkein ilmaista ja ainakaan kustannukset rahdin osalta eivät ole yhtään korkeammat kuin etelän tilalla. Ei siis mitään syytä etteikö tuotanto voisi olla pohjoisessakin koska rahdissa ei tule mitään eroa, ei.

Mutta? Annas olla kun aletaan puhua tukierosta ja kysytään perusteita tukierolle! Niin heti kivisten pienten peltojen ja vapun lumen jälkeen putkahtaa esille rahtikustannukset! Nehän ovat vallan helvetin suuret jolleivät vielä isommat! Tilaapas vaikka lannoitekuorma tai rehukuorma niin rahtihan on niin saatanan kallis että hommasta ei tulisi yhtään mitään ilman kunnon tukia! Että tukiero on vähintäänkin tarpeellinen ja perusteltu tai saisi vielä isompikin olla...

Ei ymmärrä, ei...

emo-heikki

  • Vieras
Kittilän suunnassa rahdit toimii tehokkaasti, koska autolla on aina paluukuorma, kun se tuo uusia eläimiä Kittilään niin samalta tilalta lähtee täysi lasti teuraaksi, ei milään ihme että rahti on halvempi silloin.
Kuljetustukeahan ei saa, kuin siihen kuormaan joka vie eläimiä teuraaksi teurastamolle ja sen saa myös muualle kuin "pohjoiseen".
Jos autossa on 30 eläintä ja siirtymä 700 km, kustannukset 1,2 € / km, 1,2 x 700 = 840 € : 30 = 28 € / teurastettava nauta, johon tulee sitten kujetustuki jotain 15 %:tia valtiolta.
Eli ei tämä bisnes kuljetuksiin kaadu.

Tätä minä en sitten millään ymmärrä. Ei vaan tajua. Että kun on kyse tuotteen siirrosta tilalle tai noudosta tilalta eli vaikka välitysasikan vienti tilalle tai teuraseläimen tai maidon haku tilalle niin sehän ei maksa juuri mitään ja melkein ilmaista ja ainakaan kustannukset rahdin osalta eivät ole yhtään korkeammat kuin etelän tilalla. Ei siis mitään syytä etteikö tuotanto voisi olla pohjoisessakin koska rahdissa ei tule mitään eroa, ei.

Mutta? Annas olla kun aletaan puhua tukierosta ja kysytään perusteita tukierolle! Niin heti kivisten pienten peltojen ja vapun lumen jälkeen putkahtaa esille rahtikustannukset! Nehän ovat vallan helvetin suuret jolleivät vielä isommat! Tilaapas vaikka lannoitekuorma tai rehukuorma niin rahtihan on niin saatanan kallis että hommasta ei tulisi yhtään mitään ilman kunnon tukia! Että tukiero on vähintäänkin tarpeellinen ja perusteltu tai saisi vielä isompikin olla...

Ei ymmärrä, ei...


Joo, rahtien merkitystä kyllä vahvasti liioitellaan ....

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
nautaparonit tukipörssien kärjessä.
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

Terminator

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7310
  • Demokratian ja ihmisoikeuksien puolesta! YTK:FI
Aatelkaa nyt hyvät ihmiset itsekkin. 3000 lypsävää stadin kylkeen, niin hesari kirjoittaa 5 sivun jutun siitä kun lehmänpaska haisee mannerheimintiellä.

Vähemmällä pääsee kun rehuviljan ja hiehot kasvattaa etelässä ja rontaa pohjoiseen. Voidaan etelään maksaa korkeammat peltotuet ja pohjoiseen suuremmat tuotantotuet. HOMMA TOIMII JA KUKAAN EI STADISSA VALITA LEHMÄNPASKAN HAJUA.
"Jos kannatat ihmisen oikeuteen valita vapaasti ja haluat kasvattaa yhteistä hyvinvointiamme, niin klikkaa www.ytk.fi"

"*****ilu on luonnon lahja ja sitä pitää käyttää  hyväksi!"

"Kun ay-politrukilta argumentit loppuu, alkaa kepu roistoksi huutelu."

kaima

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 142
Mites niitä hiehoja tehdään etelässä ilman lypsäviä?
Onko Terminatorilla joku oma keksintö asiaan?

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Aatelkaa nyt hyvät ihmiset itsekkin. 3000 lypsävää stadin kylkeen, niin hesari kirjoittaa 5 sivun jutun siitä kun lehmänpaska haisee mannerheimintiellä.

Vähemmällä pääsee kun rehuviljan ja hiehot kasvattaa etelässä ja rontaa pohjoiseen. Voidaan etelään maksaa korkeammat peltotuet ja pohjoiseen suuremmat tuotantotuet. HOMMA TOIMII JA KUKAAN EI STADISSA VALITA LEHMÄNPASKAN HAJUA.
Heh heh, eikö vaikka 50 kilsaa riitä hajuraoksi, ettei ihan tuhatta kilsaa tartte ;D

emo-heikki

  • Vieras
Aatelkaa nyt hyvät ihmiset itsekkin. 3000 lypsävää stadin kylkeen, niin hesari kirjoittaa 5 sivun jutun siitä kun lehmänpaska haisee mannerheimintiellä.

Vähemmällä pääsee kun rehuviljan ja hiehot kasvattaa etelässä ja rontaa pohjoiseen. Voidaan etelään maksaa korkeammat peltotuet ja pohjoiseen suuremmat tuotantotuet. HOMMA TOIMII JA KUKAAN EI STADISSA VALITA LEHMÄNPASKAN HAJUA.
Heh heh, eikö vaikka 50 kilsaa riitä hajuraoksi, ettei ihan tuhatta kilsaa tartte ;D

Jos noin ajatellaan, niin navetat pitäisi rakentaa Viron puolelle, matkaa laivalla vain 70 km ja laivakuljetus on "ilmaista" rekkaralliin verratessa ....