Mikä siinä nyt on niin vaikeeta käsittää kun mää kirjootin että näin puitavan kauraa, ja saakutti sentäs tänään sitten puitiin ohraa. Eiköös aloitus ollut ihan puinnit 2022.Ja kuinka edistyneet. Se nyt sitte menikin täysin tunteisiin kun eräät ei päässeet kertomaan aloituksistaan.
En mää ymmärrä. Ehkä olen mulkku ja utelias mut kyl mua ainakin kiinnostaa mitä muut tekee. Missä puidaan, miten tulee satoa jne.
Pitäisin ihmeellisenä pikemminkin sitä, jos maanviljelijä ei ole lainkaan kiinnostunut muiden maanviljelijöiden touhuista. Eikö se olisi vaikeaakin kulkea tietä myöden niin, ettei vahingossakaan näkisi, mitä muiden pelloilla tapahtuu? Seuraamalla muita saa itsekin kallisarvoista oppia. Voin sanoa, että kukaan ei ole valmiina tänne tullut eikä täältä lähtenyt, eikä tällaista tule koskaan tapahtumaankaan. Seuraavathan muidenkin alojen toimijat omaa alaansa ja mitä muut alan toimijat puuhavat. Mutta jos maanviljelijä sivusilmällä seuraa mitä aukealla tapahtuu ja tuliko naapurille yhtä huono ohrasato, kirotaan se alimpaan helvettiin uteliaisuudesta ja tekemisenpuutteesta.
No näin olen ajatellut asian olevan. Enkä aio toimintaani muuttaa, kyl edelleen kiinnostaa mitä muut tekee.
Mitä siihen evp:n mainitsemaan hätäilyyn tulee niin itse huomannut et jokaiseen kylään mahtuu aina tämä hätäilijä. Monesti puheissa hänellä on aina kovimmat sadot ja kaikki suttaantuu muutenkin ilman ongelmia.

totuus on sit ehkä hieman toinen..
Ja tasapuolisuuden nimissä täytyy sanoa et jokaiseen kylään mahtuu myös se viljelijä jolle viimeinen kylvöpäivä tulee aina liian aikaisin..