• Tavallinen aihe

Aihe Pellon muotoilu  (Luettu 3678 kertaa)

pööpöö

• Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
Pellon muotoilu
Pellon tasauslanaukselle olisi tarvetta. Kukahan sitä urakoisi Hämeessä päin?

Don Essex

• Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
Vs: Pellon muotoilu
Pellon tasauslanaukselle olisi tarvetta. Kukahan sitä urakoisi Hämeessä päin?

Urakoitsijoita ei ole ihan helppo löytää ainakaan netistä. Jostain proagriasta voisi kysellä, tietävätkö. Tai salaojakeskukselta.

Lähin linkki on https://markkuparikka.fi/ . Mainostaa etelä- ja lounaissuomessa tekevänsä.

Itse olen tasannut omatekoisella lanalla, mutta sen laatu ei kyllä riitä urakointiin. Toki pelto tasoittuu silläkin pikkuhiljaa vuosien varrella, kun toistoja tulee tarpeeksi. Jos nyt pitäisi aloittaa tasaukset, joita vuosikymmenet on omalla lanalla tehty, tilaisin varmaankin urakoitsijan tekemään kerralla valmista. Silloin(kaan) vaan ei kunnon urakoitsijoita löytynyt.

sorkkis

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Facessa on markkinapaikkaa maatalouden urakointi palveluille .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

bouli

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
http://www.jari-keranen.fi/

Tää kai tekee koko maan alueella.

turkki

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
"Asialliset hommat suoritetaan, muuten ollaan kuin Ellun kanat."

Aatami Särkisalami

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
muotoilua on joka lähtöön sijan muoto..ja muijjjan kenkien sitominen seinään jotta saa painepesurilla savet pois..isolla kuokalla sitten kuikkimaan muutama kanto pois tontilta..vuoktra kaivinkonekkin oli jo helposti perä vaunulla kaettava..ja jyrsin konekkin kävi bensalla

onhan se edulliata kun saa lainata koneita työkaluja ynnäs muuta talkoo henkeäei tunneta  aatamikin on ollut orjana  45 vuotta ruunammattomien kunkkujen valtakunnan kieppeillä  vasta nyt pääsin ammattia vastaavaan tunkion tutkijan duuniin..vuorokaudet vaihtuu dynga dygnet runt  dyna miitillahan ne isot klannot sekäkivet postetaan ja silloin ampu tullooo  ja hevoselta kentis amputoidaan kavio...

joo lanoja on monenlaisia joilla voipi  tasoittaa pellon jotta pinta vedet valuu pois   olki pukin poltto kaupunki GÄVLE on kuulemma veden alla ja  kellareita on evakuioitu  setietää vakuutuksien  hinnoisssa vaihtelua..oikein lupsakkaa uutta viikkoa ja uudempaa kuukauttakin..

Viimeksi muokattu: 29.08.21 - klo:13:01 kirjoittanut Aatami Särkisalami

zzzxxxyy...

Make

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Parikka on käynyt pari lohkoa muotoilemassa. Naapurissa kävi joku muu.
Mystinen kesälaatumies

traktorikuski

• Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
Ei varmaan parhaat linkit eikä välttämättä ajele Hämeessä mutta joukkoon mahtuu Ylieskola Marttilasta ja Uotila Paimiosta:

https://www.ilmastoviisas.fi/alueelliset-esimerkit/pellon-pinnan-muotoilu-vesitalouden-viimeistelyssa/

https://www.youtube.com/watch?v=b3jXOwRwosU

kylmis

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Virolaista kiitos!
Melkein koittaisin Parikkaa kysyä. Se on tehnyt tuota homma pitkään. Joskus juttelin sen kanssa näyttelyssä ja mielestäni järkevän oloinen kaveri. Uskoisin, että osaa hommansa.

farmeri

• Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • "Maatalous on mukava harrastus mutta pirun kallis"
Keränen on käsittääkseni etelässä päin lanaamassa, ei tulisi koneen siirtokuluja paljonkaan välttämättä? Ihan hyvää jälkeä tekee, mitä itse olen lanauttanut.

Paalimies

• Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
Itse olen tiehöylällä lanauttanut ja myös omatekoisella lanalla. Toki lohkot on pieniä ja tasaisia niistä ei saa kun ampumalla kalliot pois ja ajamalla sorat pois. Mut näihin tarpeisiin on riittänyt.

Aatami Särkisalami

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
tälle päiväänähtävästi on Pello pellon ponsi ja meän maa muotoiltuja covid 19 on edelleen uhka..joillekkin..yksilöille..se vaatii hygieniaa..siisteys ylipäätänsä karjan kanssa,,
tutkijat tuskailee mistä lähti tämä  epidemia alunperin..liike kannalle..
zzzxxxyy...