Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe ohisalon, eemelin ja sorkkiksen opinnäytetyö  (Luettu 1565 kertaa)

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26128
  • vastustan
ne kun nämä  nämä eemeli, sorkkis ja ohisalo pakkaa usein ottamaan kantaa miten maitotiloilla tulisi talostella jotta ympäristötuista saataisiin paras tulos ja jotain päästövähennystäkin aikaiseksi. turvepelloista tulisi luopua, pienempiä paloja muuten vain metsittää ja karjaakaan ei saisi oikein kasvattaa jos tukieurolla tulosta halutaan. tähän asti ollaan kuitenkin epäonnistuttu surkeasti, riman ali on menty oikein kunnolla suomalaisilla maatiloilla.

mutta luetaampa minkälainen mennestystarina ympäristövaikutuksiltaan on vihreiden joukkoliikenne, lainaan tähän nimimerkki ilkan kirjoituksen, lukee tarkasti ja miettien.

Poikain bussi ainaki alussa kulki turun-hesan väliä 38 vuoroa viikossa, 3 vuoroa arkisin ja viikonloppusin 2 vuoroa per suunta. Matkan hinta n 4 €.

10 000 asiakasta x 4 € --> 40 000 €
38 x 52 vko --> 1976 vuoroa   n. 5 asiakasta per vuoro
5 asiakasta /vuoro  'a 4 € --> 20 euroa/vuoro tuloa

Eli jostain on tarvinnut tulla tukea reippaasti jos bussibisnes on ollut tuottavaa, tai sitte poijjaat on maatilalähtösiä.

Sorkkis oliki kaivanu jotain valaisevia LINKKEJÄ pussipisneksestä.

 "Elokuussa reitillä liikennöivä OnniBus.com Oy sai kustannustukea puoli miljoonaa euroa, J. Vainion Liikenne Oy 285 000 euroa ja Väinö Paunu Oy (ExpressBus) 436 000 euroa. NanoBus.fi ei saanut tukea. "

Viimeksi muokattu: 16.08.21 - klo:17:26 kirjoittanut ilkka


mietitäämpäs nyt miten tässä on ohisalo onnistunut päästöjen vähennyksessä etelässä  ja millä kustannustehokkuudella....

ensinnäkin tuommoinen nanobus poikain setra kaksikerrosbussi, en tiedä mitä tuo painaa mutta veikkaisin että 20 tonnia ei ole kaukana ja tuo sukkoloi siis helsingin ja turun väliä noin 2000 vuoroa vuodessa, keskimmäärin viisi  (5) ihmistä kyydissä, kulutus noin 40 litraa per sata kilometriä...

lisäksi reitillä liikennöi onnobus, j vainio ja väinö paunu. tukea tuolle reitile maksettiin 1 221 000 euroa.

kysynkin nyt ohisalolta, eemeliltä ja sorkkikselta miten tuossa on onnistuttu päästöjä vähentämään, onko tukieurolle  tullut parempi vai huonompi vaste kuin maatalouden ympäristötuissa :-\ :-\ :-\ :-\ :-\

vai onko kyseessä peräti kaupungistumista edistävä ilmastotueksi naamioitu aluetuki :o :o :o :o

Viimeksi muokattu: 18.08.21 - klo:09:39 kirjoittanut icefarmer

Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Eemeli

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 22122
Vs: ohisalon, eemelin ja sorkkiksen opinnäytetyö
Tuo taitaa kyllä olla nykyvasemmistohallituksen matematiikkaa, missä velatkin muuttuvat saataviksi.

Moottoripolkupyörä Man

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4242
Vs: ohisalon, eemelin ja sorkkiksen opinnäytetyö
Kauppa- ja teollisuusmaisterit saavat aina jostain plussan käytettävän rahan merkiksi. Tavallinen ihminen katsoo pankkitietoja ja huomaa, että kauheasti on miinusmerkkistä rahaa tilillä. Joku sen vielä tulee perimään, jos ei maksa kiltisti lyhennyksiä.

Bisnesmaailmalla ei ole tarkoitus tehdä hyväntekeväisyystyötä. Ilmastonmuutos pitää myydä ihmisille kalliilla. Muutoin ilmastonmuutoksesta ei ole mitään hyötyä. 
Ernst Vettori, haluatko ostaa vokaalin.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26128
  • vastustan
Vs: ohisalon, eemelin ja sorkkiksen opinnäytetyö
Tuo taitaa kyllä olla nykyvasemmistohallituksen matematiikkaa, missä velatkin muuttuvat saataviksi.
miksi ei eemeli, sorkkis ja ohisalo vaadi tuloksellisuutta joukkoliikenteen tukieuroilta, ei ole vaikea kuvitella että tilanne on sama kaikilla helsingin ja eteläsuomen kaupunkien välisillä reiteillä.

ohisalo, eemeli ja sorkkis vaan nyt kovasti  ulvoen vaatimaan että kannattamattomat vuorot pitää lopettaa :-\ :-\ :-\ :-\
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Eemeli

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 22122
Vs: ohisalon, eemelin ja sorkkiksen opinnäytetyö
Miksi tuloksellisuutta pitäisi vaatia.
Eihän sitä edellytetä maataloudeltakaan.

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26128
  • vastustan
Vs: ohisalon, eemelin ja sorkkiksen opinnäytetyö
no mutta sorkkis ja eemeli, ohisalo syyttää että ynpäristötuki on tehoton keino vähentää maatalouden päästöjä

samaan aikaan hesan työmatkailuun ohjattu tuki lisää päästöjä koska neljä bussiyhtiötä ajattaa tyhjiä linja-autoja miljoonatuilla  montaa vuoroa hesan turun väliä, eli yhteiskunnan tuilla lisätään ympäristön kuormitusta:o :o :o :o

mitä tässä tarvii enää lapin vihreiltä kysyä :-\ :-\ :-\ :-\ :-\

Viimeksi muokattu: 18.08.21 - klo:12:43 kirjoittanut icefarmer

Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

de Citonni

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8702
  • Don't dream your life, live your dreams.
Vs: ohisalon, eemelin ja sorkkiksen opinnäytetyö
Lisäksi ”Ohisalojen” vaatimuksesta tehtiin Turun moottoritiehen mutkia liito-oravien pesäpuiden takia. Kuinkas monta ajoneuvoa vuodessa kiertää niitä pesäpuita ja lisäävät osaltaan päästöjä?

Kannattaisiko tarkistaa vieläkö oravat pesivät siellä, vai ovatko muuttaneet jo muualle, että voisi tien oikaista matka-ajan lyhentämiseksi ja päästöjen vähentämiseksi?   ;D
On niin ihanaa olla tekemättä mitään ja levätä sen jälkeen.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26128
  • vastustan
Vs: ohisalon, eemelin ja sorkkiksen opinnäytetyö
Lisäksi ”Ohisalojen” vaatimuksesta tehtiin Turun moottoritiehen mutkia liito-oravien pesäpuiden takia. Kuinkas monta ajoneuvoa vuodessa kiertää niitä pesäpuita ja lisäävät osaltaan päästöjä?

Kannattaisiko tarkistaa vieläkö oravat pesivät siellä, vai ovatko muuttaneet jo muualle, että voisi tien oikaista matka-ajan lyhentämiseksi ja päästöjen vähentämiseksi?   ;D
:o :o :o :o

itse olen tässä päivän mittaan vähän miettinyt tuota joukkoliikennettä erityisesti tuolla helsingin ympäristössä, onkohan nyt niin että joukkoliikenne luetaan automaattisesti ympäristöystävälliseksi vailla sen suurempaa kriittistä tarkastelua :-\ :-\ :-\ :-\

itse kun alkaa miettiä että bussi on kuitenkin pirunpinava kapistus, kaupungissa tulee jatkuvia kiihdytyksiä ja pysäytyksiä kun yhtä ihmistä otetaan kyytiin ja toista päästetään heti seuraavalla pysäkillä pois ja pakollinen automaattivaihteisto ei ole yhtä taloudellinen kuin maantiebussissa :-\ :-\ :-\ :-\

onkohan kukaan roffessori laskenu kuinka onta ihmistä bussissa pitää olla että oikeaa päästövähennystä alkaa tulemaan henkilöautoon verrattuna :-\ :-\ :-\ :-\

jotenkin vaan tulee mieleen että joukkoliikenne on tuolla etelässä melkoinen aluetuki paikallisille asukkaille :-\ :-\ :-\ :-\
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: ohisalon, eemelin ja sorkkiksen opinnäytetyö
Lisäksi ”Ohisalojen” vaatimuksesta tehtiin Turun moottoritiehen mutkia liito-oravien pesäpuiden takia. Kuinkas monta ajoneuvoa vuodessa kiertää niitä pesäpuita ja lisäävät osaltaan päästöjä?

Kannattaisiko tarkistaa vieläkö oravat pesivät siellä, vai ovatko muuttaneet jo muualle, että voisi tien oikaista matka-ajan lyhentämiseksi ja päästöjen vähentämiseksi?   ;D
:o :o :o :o

itse olen tässä päivän mittaan vähän miettinyt tuota joukkoliikennettä erityisesti tuolla helsingin ympäristössä, onkohan nyt niin että joukkoliikenne luetaan automaattisesti ympäristöystävälliseksi vailla sen suurempaa kriittistä tarkastelua :-\ :-\ :-\ :-\

itse kun alkaa miettiä että bussi on kuitenkin pirunpinava kapistus, kaupungissa tulee jatkuvia kiihdytyksiä ja pysäytyksiä kun yhtä ihmistä otetaan kyytiin ja toista päästetään heti seuraavalla pysäkillä pois ja pakollinen automaattivaihteisto ei ole yhtä taloudellinen kuin maantiebussissa :-\ :-\ :-\ :-\

onkohan kukaan roffessori laskenu kuinka onta ihmistä bussissa pitää olla että oikeaa päästövähennystä alkaa tulemaan henkilöautoon verrattuna :-\ :-\ :-\ :-\

jotenkin vaan tulee mieleen että joukkoliikenne on tuolla etelässä melkoinen aluetuki paikallisille asukkaille :-\ :-\ :-\ :-\

Älä vaivaa päätäsi noin tyhmillä ajatuksilla . Kaupunginjoukkoliikenne siirtyy sähköiseksi ajan mittaan .

Mieti ennemmin miten Lapissa jossa asukkaita vähemmän kuin etelän kaupungissa saadaan kustannustehokas jolloin aluepoliittisista tuista voidaan luopua .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

Eemeli

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 22122
Vs: ohisalon, eemelin ja sorkkiksen opinnäytetyö
Maaseudussakin jotta maatalouden päästöjen vähentäminen pysyy paikallaa. Se mikä muilla toimilla saadaan vähennettyä, on peltoraiviot tuhonneet sen.
Parempi ensin putsata oma pesä, ennekuin huutelee toisiin pöytiin.

de Citonni

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8702
  • Don't dream your life, live your dreams.
Vs: ohisalon, eemelin ja sorkkiksen opinnäytetyö
Lisäksi ”Ohisalojen” vaatimuksesta tehtiin Turun moottoritiehen mutkia liito-oravien pesäpuiden takia. Kuinkas monta ajoneuvoa vuodessa kiertää niitä pesäpuita ja lisäävät osaltaan päästöjä?

Kannattaisiko tarkistaa vieläkö oravat pesivät siellä, vai ovatko muuttaneet jo muualle, että voisi tien oikaista matka-ajan lyhentämiseksi ja päästöjen vähentämiseksi?   ;D
:o :o :o :o

itse olen tässä päivän mittaan vähän miettinyt tuota joukkoliikennettä erityisesti tuolla helsingin ympäristössä, onkohan nyt niin että joukkoliikenne luetaan automaattisesti ympäristöystävälliseksi vailla sen suurempaa kriittistä tarkastelua :-\ :-\ :-\ :-\

itse kun alkaa miettiä että bussi on kuitenkin pirunpinava kapistus, kaupungissa tulee jatkuvia kiihdytyksiä ja pysäytyksiä kun yhtä ihmistä otetaan kyytiin ja toista päästetään heti seuraavalla pysäkillä pois ja pakollinen automaattivaihteisto ei ole yhtä taloudellinen kuin maantiebussissa :-\ :-\ :-\ :-\

onkohan kukaan roffessori laskenu kuinka onta ihmistä bussissa pitää olla että oikeaa päästövähennystä alkaa tulemaan henkilöautoon verrattuna :-\ :-\ :-\ :-\

jotenkin vaan tulee mieleen että joukkoliikenne on tuolla etelässä melkoinen aluetuki paikallisille asukkaille :-\ :-\ :-\ :-\
Nykyiset bussit ovat aika kaupunkiystävällisiä.  Melua ei tule yhtään, verrattuna esimerkiksi johonkin Tohatsuun ja varsinkin jos siellä Tohatsun lavalla vielä kolistaa jokin sorkkapukin näköinen häkkyrä.  ;D
On niin ihanaa olla tekemättä mitään ja levätä sen jälkeen.

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: ohisalon, eemelin ja sorkkiksen opinnäytetyö
Lisäksi ”Ohisalojen” vaatimuksesta tehtiin Turun moottoritiehen mutkia liito-oravien pesäpuiden takia. Kuinkas monta ajoneuvoa vuodessa kiertää niitä pesäpuita ja lisäävät osaltaan päästöjä?

Kannattaisiko tarkistaa vieläkö oravat pesivät siellä, vai ovatko muuttaneet jo muualle, että voisi tien oikaista matka-ajan lyhentämiseksi ja päästöjen vähentämiseksi?   ;D
:o :o :o :o

itse olen tässä päivän mittaan vähän miettinyt tuota joukkoliikennettä erityisesti tuolla helsingin ympäristössä, onkohan nyt niin että joukkoliikenne luetaan automaattisesti ympäristöystävälliseksi vailla sen suurempaa kriittistä tarkastelua :-\ :-\ :-\ :-\

itse kun alkaa miettiä että bussi on kuitenkin pirunpinava kapistus, kaupungissa tulee jatkuvia kiihdytyksiä ja pysäytyksiä kun yhtä ihmistä otetaan kyytiin ja toista päästetään heti seuraavalla pysäkillä pois ja pakollinen automaattivaihteisto ei ole yhtä taloudellinen kuin maantiebussissa :-\ :-\ :-\ :-\

onkohan kukaan roffessori laskenu kuinka onta ihmistä bussissa pitää olla että oikeaa päästövähennystä alkaa tulemaan henkilöautoon verrattuna :-\ :-\ :-\ :-\

jotenkin vaan tulee mieleen että joukkoliikenne on tuolla etelässä melkoinen aluetuki paikallisille asukkaille :-\ :-\ :-\ :-\
Nykyiset bussit ovat aika kaupunkiystävällisiä.  Melua ei tule yhtään, verrattuna esimerkiksi johonkin Tohatsuun ja varsinkin jos siellä Tohatsun lavalla vielä kolistaa jokin sorkkapukin näköinen häkkyrä.  ;D

Mikä on tohatsu ?
Taidat olla kateellinen mulle koska olen osannut sellaisen tehdä . Sinulta ei onnistu , et osaa .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

de Citonni

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8702
  • Don't dream your life, live your dreams.
Vs: ohisalon, eemelin ja sorkkiksen opinnäytetyö
Lisäksi ”Ohisalojen” vaatimuksesta tehtiin Turun moottoritiehen mutkia liito-oravien pesäpuiden takia. Kuinkas monta ajoneuvoa vuodessa kiertää niitä pesäpuita ja lisäävät osaltaan päästöjä?

Kannattaisiko tarkistaa vieläkö oravat pesivät siellä, vai ovatko muuttaneet jo muualle, että voisi tien oikaista matka-ajan lyhentämiseksi ja päästöjen vähentämiseksi?   ;D
:o :o :o :o

itse olen tässä päivän mittaan vähän miettinyt tuota joukkoliikennettä erityisesti tuolla helsingin ympäristössä, onkohan nyt niin että joukkoliikenne luetaan automaattisesti ympäristöystävälliseksi vailla sen suurempaa kriittistä tarkastelua :-\ :-\ :-\ :-\

itse kun alkaa miettiä että bussi on kuitenkin pirunpinava kapistus, kaupungissa tulee jatkuvia kiihdytyksiä ja pysäytyksiä kun yhtä ihmistä otetaan kyytiin ja toista päästetään heti seuraavalla pysäkillä pois ja pakollinen automaattivaihteisto ei ole yhtä taloudellinen kuin maantiebussissa :-\ :-\ :-\ :-\

onkohan kukaan roffessori laskenu kuinka onta ihmistä bussissa pitää olla että oikeaa päästövähennystä alkaa tulemaan henkilöautoon verrattuna :-\ :-\ :-\ :-\

jotenkin vaan tulee mieleen että joukkoliikenne on tuolla etelässä melkoinen aluetuki paikallisille asukkaille :-\ :-\ :-\ :-\
Nykyiset bussit ovat aika kaupunkiystävällisiä.  Melua ei tule yhtään, verrattuna esimerkiksi johonkin Tohatsuun ja varsinkin jos siellä Tohatsun lavalla vielä kolistaa jokin sorkkapukin näköinen häkkyrä.  ;D

Mikä on tohatsu ?
Taidat olla kateellinen mulle koska olen osannut sellaisen tehdä . Sinulta ei onnistu , et osaa .
Eihän tuossa sinua mainittu.   ::)
On niin ihanaa olla tekemättä mitään ja levätä sen jälkeen.

Mietin vaan, että...

  • Vieras
Vs: ohisalon, eemelin ja sorkkiksen opinnäytetyö
Mietin vaan että Sorkkis on niin narsistinen, että löytää itsensä mainittavan jokaisessa lauseessa.