ne kun nämä nämä eemeli, sorkkis ja ohisalo pakkaa usein ottamaan kantaa miten maitotiloilla tulisi talostella jotta ympäristötuista saataisiin paras tulos ja jotain päästövähennystäkin aikaiseksi. turvepelloista tulisi luopua, pienempiä paloja muuten vain metsittää ja karjaakaan ei saisi oikein kasvattaa jos tukieurolla tulosta halutaan. tähän asti ollaan kuitenkin epäonnistuttu surkeasti, riman ali on menty oikein kunnolla suomalaisilla maatiloilla.
mutta luetaampa minkälainen mennestystarina ympäristövaikutuksiltaan on vihreiden joukkoliikenne, lainaan tähän nimimerkki ilkan kirjoituksen, lukee tarkasti ja miettien.
Poikain bussi ainaki alussa kulki turun-hesan väliä 38 vuoroa viikossa, 3 vuoroa arkisin ja viikonloppusin 2 vuoroa per suunta. Matkan hinta n 4 €.
10 000 asiakasta x 4 € --> 40 000 €
38 x 52 vko --> 1976 vuoroa n. 5 asiakasta per vuoro
5 asiakasta /vuoro 'a 4 € --> 20 euroa/vuoro tuloa
Eli jostain on tarvinnut tulla tukea reippaasti jos bussibisnes on ollut tuottavaa, tai sitte poijjaat on maatilalähtösiä.
Sorkkis oliki kaivanu jotain valaisevia LINKKEJÄ pussipisneksestä.
"Elokuussa reitillä liikennöivä OnniBus.com Oy sai kustannustukea puoli miljoonaa euroa, J. Vainion Liikenne Oy 285 000 euroa ja Väinö Paunu Oy (ExpressBus) 436 000 euroa. NanoBus.fi ei saanut tukea. "
Viimeksi muokattu: 16.08.21 - klo:17:26 kirjoittanut ilkka
mietitäämpäs nyt miten tässä on ohisalo onnistunut päästöjen vähennyksessä etelässä ja millä kustannustehokkuudella....
ensinnäkin tuommoinen nanobus poikain setra kaksikerrosbussi, en tiedä mitä tuo painaa mutta veikkaisin että 20 tonnia ei ole kaukana ja tuo sukkoloi siis helsingin ja turun väliä noin 2000 vuoroa vuodessa, keskimmäärin viisi (5) ihmistä kyydissä, kulutus noin 40 litraa per sata kilometriä...
lisäksi reitillä liikennöi onnobus, j vainio ja väinö paunu. tukea tuolle reitile maksettiin 1 221 000 euroa.
kysynkin nyt ohisalolta, eemeliltä ja sorkkikselta miten tuossa on onnistuttu päästöjä vähentämään, onko tukieurolle tullut parempi vai huonompi vaste kuin maatalouden ympäristötuissa
vai onko kyseessä peräti kaupungistumista edistävä ilmastotueksi naamioitu aluetuki