Ja taas yksi osoitus kepu/mtk; vanhoillisuudesta ja jotta aika jättänyt aikaa sitten.Jo taannoin pohjanmaalta kehoitettiin etelässä ajamaan taksia.Olisi pitänyt kehoittaa ostamaan linja-auto, mutta tää on niin tätä. Pieni on kaunista.
taksihommia vaan tuputtaa rikastumista vailla oleville vaikka nämä korkeasti koulutetut nuoret taloustaitajat tässä todistaa että sievoiset voitot tulee kun ostaa linja-auton ja kuljettaa sillä vuodessa 10 000 kolmen euron lipun ostanutta matkustajaa turun ja helsingin välillä taksihommissa nämä tulevaisuudentoivot ei ollu pärjänny mutta nyt tuli hyvät rahat https://www.iltalehti.fi/tyoelama/a/e3d67c4a-386b-4e95-962b-f9c9e87cda8a
Lainaus käyttäjältä: icefarmer - 16.08.21 - klo:09:26taksihommia vaan tuputtaa rikastumista vailla oleville vaikka nämä korkeasti koulutetut nuoret taloustaitajat tässä todistaa että sievoiset voitot tulee kun ostaa linja-auton ja kuljettaa sillä vuodessa 10 000 kolmen euron lipun ostanutta matkustajaa turun ja helsingin välillä taksihommissa nämä tulevaisuudentoivot ei ollu pärjänny mutta nyt tuli hyvät rahat https://www.iltalehti.fi/tyoelama/a/e3d67c4a-386b-4e95-962b-f9c9e87cda8aNormaalia nykyistä yritystoimintaa. Laitetaan firma pystyyn ja imetään kaikki yrittäjän sosiaalituet. Sitten myydään pois. Uutisointi on hölmö, koska siinä ei kerrota kenen rahoilla tuossa on pelattu. Muillakin kuin yhteiskunnan rahoilla.
Viimeksi muokattu: 16.08.21 - klo:17:26 kirjoittanut ilkka
Poikain bussi ainaki alussa kulki turun-hesan väliä 38 vuoroa viikossa, 3 vuoroa arkisin ja viikonloppusin 2 vuoroa per suunta. Matkan hinta n 4 €.10 000 asiakasta x 4 € --> 40 000 €38 x 52 vko --> 1976 vuoroa n. 5 asiakasta per vuoro5 asiakasta /vuoro 'a 4 € --> 20 euroa/vuoro tuloaEli jostain on tarvinnut tulla tukea reippaasti jos bussibisnes on ollut tuottavaa, tai sitte poijjaat on maatilalähtösiä.Sorkkis oliki kaivanu jotain valaisevia LINKKEJÄ pussipisneksestä. "Elokuussa reitillä liikennöivä OnniBus.com Oy sai kustannustukea puoli miljoonaa euroa, J. Vainion Liikenne Oy 285 000 euroa ja Väinö Paunu Oy (ExpressBus) 436 000 euroa. NanoBus.fi ei saanut tukea. "
Lainaus käyttäjältä: Moottoripolkupyörä Man - 16.08.21 - klo:14:05Lainaus käyttäjältä: icefarmer - 16.08.21 - klo:09:26taksihommia vaan tuputtaa rikastumista vailla oleville vaikka nämä korkeasti koulutetut nuoret taloustaitajat tässä todistaa että sievoiset voitot tulee kun ostaa linja-auton ja kuljettaa sillä vuodessa 10 000 kolmen euron lipun ostanutta matkustajaa turun ja helsingin välillä taksihommissa nämä tulevaisuudentoivot ei ollu pärjänny mutta nyt tuli hyvät rahat https://www.iltalehti.fi/tyoelama/a/e3d67c4a-386b-4e95-962b-f9c9e87cda8aNormaalia nykyistä yritystoimintaa. Laitetaan firma pystyyn ja imetään kaikki yrittäjän sosiaalituet. Sitten myydään pois. Uutisointi on hölmö, koska siinä ei kerrota kenen rahoilla tuossa on pelattu. Muillakin kuin yhteiskunnan rahoilla.Aloitustuissa on selkeät säännöt , firmaa täytyy pitää tovin aikaa ennen myyntiä koska ne peritään takaisin etelässä . https://www.traficom.fi/sites/default/files/media/file/Rovaniemi_Lapin_liikennekasvatussuunnitelma_raportti_2018.pdf
Joo onhan yrityksen tuissa ehtona joku aika pitää hommaa pystyssä. Yrityksen myyntikin varmaan on rajattu, jotta keinottelua ei olisi. Starttirahat sen sijaan ovat kai henkilökohtaisia. Ei ooyy kohtaisia.Sen vuoksi näyttääkin siltä, että alkupääomaa on ollut sitäkin enemmän.