Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Mitkä fiilikset?  (Luettu 22300 kertaa)

kottarainen

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2
Mitkä fiilikset?
Milläs mielellä navettaihmiset lähtevät talvea kohti, onko ajatukset optimistisia vaiko pessimistisiä? Haitteko oikaisua Valion sopimusmääriin, jos haitte niin tuliko mieleinen päätös? Meinaatteko hyvillä (tai huonolla) mielin vielä jatkaa lehmienpitoa, onko jatkosuunnitelmia vai tekeekö mieli hiljalleen lopetella?

Heino Leino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9258
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Vs: Mitkä fiilikset?
Seitenkymppiseksi on tarkotus jatkaa, jos ei kuolo korjaa taekka herrat kiellä..
Elämä on parasta kometiijjaa

Heino Leino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9258
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Vs: Mitkä fiilikset?
Niin ja vitutuksen määrä on melekolaella vakijo, vaen valijon tuottaja en oo...
Elämä on parasta kometiijjaa

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Mitkä fiilikset?
Milläs mielellä navettaihmiset lähtevät talvea kohti, onko ajatukset optimistisia vaiko pessimistisiä? Haitteko oikaisua Valion sopimusmääriin, jos haitte niin tuliko mieleinen päätös? Meinaatteko hyvillä (tai huonolla) mielin vielä jatkaa lehmienpitoa, onko jatkosuunnitelmia vai tekeekö mieli hiljalleen lopetella?

Enimmäkseen pessimistisiä .  :-\

Uuden pihaton rakentamista lykätty odotellessa parempaa aikaa jota ei näytä olevan tulossa .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

Viljelijä evp

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3264
Vs: Mitkä fiilikset?
Seitenkymppiseksi on tarkotus jatkaa, jos ei kuolo korjaa taekka herrat kiellä..
Älä hyvä poika tuollasta suunnittele, elämässä on muutakin kuin tissinkoitto ( siis lehmän ). Aattele nyt saisit enne ylösnousua jo mennä pilkkiä killuttaan ja olla ihan niinkun tykkää tai olla ihan olematta.Ja jonnain päivänä saapi tehdä ihan niin paljon hommia että jääpi vielä seuraavalle päivällekkin ja jopa perikunnallekkin jos teloopi ittensä ja menee henki. Joten aatteleppa nyt toinenkin kerta, elo ilman laitumella käppäilevää kantturaa on kuin aurinkoinen päivä järven selällä, ahvenien nypyttäesä onkea ja tuulen lieputtaessa hemestin kukkahametta reiden lupaavasti vilahtaessa tuulen vireen yltyessä riehakkaaksi.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9599
Vs: Mitkä fiilikset?
Mä oon jäähdytelly heti alootuksesta alkaen. Pian 27 v omiin nimiin ja aina sillä periaatteelle, että jospa vielä 5v. Kuitenkin samalla lohoruttaen , että ei haittaa vaikka loppuu huomenna ( no toivottavasti silti ei). Ja tosiaan vitututusvakio on kokolailla saman suuruinen päivittäin. Siihen vaikuttavat asiat vaan sykleissä vaihteloo. Ainakin laiskuuresta on se hyvä puoli ollut, että ei tullut oikeaan aikaan laajennettua.  Jos järkeni menettäisin ja saisin ajatuksen laajentaa, niin onneksi kropan kolotukset jo palauttaa järjen rippeitä. Mutta ilman työtäkään ei kropan oo hyvä olla, joten nykyinen nysvääminen ilman turhia mietiskelyjä taitaa olla ihan hyvä vaihtoehto. No eläkeikään reilu 16v ja jos silloin vielä elän niin elukkoja mulla ei oo (lemmikiistä en välitä). Yks lomittaja joskus sanoi työstään , että en mä tätä rahan takia tee. No ihan noin mä en silti työstäni sano. Pitää siitä jotain käteenkin jäädä.

navettapiika

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 600
Vs: Mitkä fiilikset?
Milläs mielellä navettaihmiset lähtevät talvea kohti, onko ajatukset optimistisia vaiko pessimistisiä? Haitteko oikaisua Valion sopimusmääriin, jos haitte niin tuliko mieleinen päätös? Meinaatteko hyvillä (tai huonolla) mielin vielä jatkaa lehmienpitoa, onko jatkosuunnitelmia vai tekeekö mieli hiljalleen lopetella?

Enimmäkseen pessimistisiä .  :-\

Uuden pihaton rakentamista lykätty odotellessa parempaa aikaa jota ei näytä olevan tulossa .
Millon Sorkkis on ruvennut lehmiä lypsämään? Ja uutta pihattoakin aattelee..

Paalimies

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1547
Vs: Mitkä fiilikset?
Hyvät. Toki ei mulla olekkaan lypsäviä, emoja noin 80. Tavoitteena tuplata lähivuosina. Laidunala rajoittaa, mutta eiköhän rakennemuutos etene.... laajennuksen jälkeen peltoa rapia 200ha josta puolet omaa. 1 vakituinen työntekijä itseni lisäksi.

Ikävä kuunnella ainaista pessimismiä mitä maatalouden parista kuulee, lähes kaikki valittaa. Itse tykkään työstäni ja elämästäni muutenkin. Ei tässä kultaa vuolla, välillä on mainos Kauppalehdessä, mitä sitten? Itse olen tyytyväinen elämääni. Jos ahdistaa niin pellot ja navetat vuokralle taikka myyntiin ja palkkatöihin. En usko että se sen parempaa elämää on. Nyt voin olla perheen kanssa kun haluan ja tehdä työt tuonenpana. Pitää vaan muistaa että edestä ne löytyy kun on ensin lorvaillut

Viljelijä evp

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3264
Vs: Mitkä fiilikset?
Paalimiehellä on asenne kohdillaan kirjoituksessa.Käytännössä asia ei kuitenkaan ole sitä  miten kirjoitit.Urheilusivuille pääseminen vaatii jo alan harrastuneisuutta pidemmän päälle ja sen uran jälkeen ei sitten ole muuta omaisuutta katon alla kuin mitä kuluneen valtran lippiksen alla on.

Paalimies

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1547
Vs: Mitkä fiilikset?
No ei se tilanne ihan noin synkkä ole kuin EVP.llä. Ja hieman väritetysti itsekin kirjoitin. Saa nähdä mikä toteutuu..... 5 vuoden päästä ollaan viisaampia😆

antti-x

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2855
Vs: Mitkä fiilikset?
Väsyttää ja tekemistä on liikaa. Tosi pätevä tiimi kuitenkin kasassa ja vaihtelevista ja moininaisista ongelmista huolimatta tuotanto taas vaihteeksi kunnossa. Tavoitteina tämän vuoden liikevaihto yli miljoonan ja 4vk talviloma :)

Paalimies

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1547
Vs: Mitkä fiilikset?
Kuulostaa hyvältä kun tauko siintää edessä. Silloin jaksaa hetken rutista vielä? Pystytkö pitämään putkeen tuon 4 viikkoa? Vaikka pätkissäkin pitää talven aikana niin taukoa tulee ja sitten taas jaksaa yhden ”sesongin” eteenpäin.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9599
Vs: Mitkä fiilikset?
Kuulostaa hyvältä kun tauko siintää edessä. Silloin jaksaa hetken rutista vielä? Pystytkö pitämään putkeen tuon 4 viikkoa? Vaikka pätkissäkin pitää talven aikana niin taukoa tulee ja sitten taas jaksaa yhden ”sesongin” eteenpäin.

Mä pidin taukoa viime talvena /keväänä 7,5kk ja ei se enää virtaa antanut. 5v aiemmin taisi olla taukoa 6kk ja sen jälkeen oli kyllä mahtava palata lypsylle. Nyt kait oli jo liian vanha ja totuus oli iskenyt naamalle jo aiemmin. No jos ei virtaa, niin tulihan sitä 10kg lisää elopainoa  :o Joten siksikin olis vaan parasta yrittää tehdä töitä eikä vaan elellä koroolla  ::)

vedenäärellä

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6
Vs: Mitkä fiilikset?
Hyvillä mielin talveen, viimeistä vuotta näitä hommia. Kun katsoo ja seuraa tuota Valion uutta kiintiöintisystemiä niin helpottaa vielä enemmän, onneks ei tartte tuohon ryhtyä. Reilusti yli 30v tätä jo koettu, että eiköhän tuo riitä...silti haikeutta pukkaa, vaikka karja pääsee kyllä hyvään uuteen kotiin. Tsemppiä kaikille jotka vielä jaksaa jatkaa!!

Paalimies

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1547
Vs: Mitkä fiilikset?
Vissiin aika huonot tai sitten porukalla on parempaa ja hauskempaa tekemistä kun notkua agronetissä