Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Mitkä fiilikset?  (Luettu 22397 kertaa)

Paalimies

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1572
Vs: Mitkä fiilikset?
Säpä osuit naulankantaan, lopetataan kotieläintuotanto kokonaan koko maailmasta, säästyy tukiaiset, ihmiset on terveempiä kasvisruualla ja sitä piisaa useammalle kun ei kierrätetä eläinten kautta. Voidaan lopettaa tukiaiset, veroja voidaan laskea ja kaikki on onnellisia. Hyvä kun keksit SS- tämän!

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19931
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Mitkä fiilikset?
Säpä osuit naulankantaan, lopetataan kotieläintuotanto kokonaan koko maailmasta, säästyy tukiaiset, ihmiset on terveempiä kasvisruualla ja sitä piisaa useammalle kun ei kierrätetä eläinten kautta. Voidaan lopettaa tukiaiset, veroja voidaan laskea ja kaikki on onnellisia. Hyvä kun keksit SS- tämän!

Tuo naurettavaksi leimaaminen ei ole mikään argumentti. Kovin laajalla maailmassa kotieläintaloudella ei ole vastaavia tukiaisia, eivätkä pellolla viljeltävät kasvit saa eri tukia, riippuen siitä, mitä muuta bisnestä viljelijällä on. Triggeröityminen osoittaa vain, miten herkkä tabu tuon asian pelkkä mainintakin on.

-SS-

Paalimies

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1572
Vs: Mitkä fiilikset?
Kyllä mä tiedän että eläinten tuet ovat lähinnä EU-alueen asia ja käsittääkseni kasvinviljelykään ei normaalisti saa muualla tukia. Mutta iso osa sinunkin tuottamasta viljasta kiertää eläinten kautta ihmisten lautasille, eihän siinä ole mitään järkeä! Vai onko sittenkin niin? Aika vähän täällä kasvavissa peltokasveista ihminen saa proteiinia, tietysti voitaisiin tuoda soijaa ulkomailta. Samanlailla kun sähkö tulee töpselistä ja öljy bensapumpusta.

Ei minulla ole tarvetta erituotantomuotojen väliseen ristiriitaisuuteen. Tuki järjestelmähän on aivan järjetön ja kallis. Mutta kukaan ei estä sinunkaan SS aloittamaan eläintenpitoa tai minua rupeamasta viljelemään viljaa. Itse olemme kummatkin tehneet valintamme, itse ainakin.

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Mitkä fiilikset?
Kyllä mä tiedän että eläinten tuet ovat lähinnä EU-alueen asia ja käsittääkseni kasvinviljelykään ei normaalisti saa muualla tukia. Mutta iso osa sinunkin tuottamasta viljasta kiertää eläinten kautta ihmisten lautasille, eihän siinä ole mitään järkeä! Vai onko sittenkin niin? Aika vähän täällä kasvavissa peltokasveista ihminen saa proteiinia, tietysti voitaisiin tuoda soijaa ulkomailta. Samanlailla kun sähkö tulee töpselistä ja öljy bensapumpusta.

Ei minulla ole tarvetta erituotantomuotojen väliseen ristiriitaisuuteen. Tuki järjestelmähän on aivan järjetön ja kallis. Mutta kukaan ei estä sinunkaan SS aloittamaan eläintenpitoa tai minua rupeamasta viljelemään viljaa. Itse olemme kummatkin tehneet valintamme, itse ainakin.

Kirjoitit asiaa .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

optimisti

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1527
Vs: Mitkä fiilikset?
Ihmeellistä on aika, navetta on puoliksi tyhjä. Kolme vuotta sitten kävi melkein teurastamon lehetystö innostamassa uuden navetan tekoon.

Paalimies

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1572
Vs: Mitkä fiilikset?
Kyllä on erikoinen aika naudanlihan osalta. Lihan hinta tippuu, liharotuisista ja luomuista ylitarjonta, perus maitorotuisesta jauhelihavärkistä pulaa. Vasikoista pulaa. Saa nähdä millaista on parin vuoden päästä tuotanto. Teurastamot kuulemma haeskelee innokkaita lopettavia loppukasvattamoja ja olen myös kuullut huhuja lopettamis korvauksista. Pari vuotta sitten kannustettiin laajentaan ja nyt lopettaan....

optimisti

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1527
Vs: Mitkä fiilikset?
Kyllä on erikoinen aika naudanlihan osalta. Lihan hinta tippuu, liharotuisista ja luomuista ylitarjonta, perus maitorotuisesta jauhelihavärkistä pulaa. Vasikoista pulaa. Saa nähdä millaista on parin vuoden päästä tuotanto. Teurastamot kuulemma haeskelee innokkaita lopettavia loppukasvattamoja ja olen myös kuullut huhuja lopettamis korvauksista. Pari vuotta sitten kannustettiin laajentaan ja nyt lopettaan....
Mitenkähän käy esimerkiksi Hkscanin volyymihinnaston, ideahan siinä se että, pienemmät kasvattamot maksavat isompien navetat. Jos sitten niitä pieniä ei olekkaan maksamassa, niin hilataanko sitten maalia vain kauemmaksi. Vai olisiko niin että, isommat maksvat pienten jäähdyttelyn?

ja101

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5134
  • Kouvola, Kymenlaakso
Vs: Mitkä fiilikset?
Kyllä on erikoinen aika naudanlihan osalta. Lihan hinta tippuu, liharotuisista ja luomuista ylitarjonta, perus maitorotuisesta jauhelihavärkistä pulaa. Vasikoista pulaa. Saa nähdä millaista on parin vuoden päästä tuotanto. Teurastamot kuulemma haeskelee innokkaita lopettavia loppukasvattamoja ja olen myös kuullut huhuja lopettamis korvauksista. Pari vuotta sitten kannustettiin laajentaan ja nyt lopettaan....
Mitenkähän käy esimerkiksi Hkscanin volyymihinnaston, ideahan siinä se että, pienemmät kasvattamot maksavat isompien navetat. Jos sitten niitä pieniä ei olekkaan maksamassa, niin hilataanko sitten maalia vain kauemmaksi. Vai olisiko niin että, isommat maksvat pienten jäähdyttelyn?
Kai tuossa ajatuksena on, että saadaan noutomäärät suuremmiksi per tila ja eri paikat vähemmäksi, että jää noi "maisemareitit" vähemmälle kun keräillään kuormaa..
Kyliltä kuultua.... "maatalous vaatii välillä kovempaa ryyppäämistä"...

Magia

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3659
Vs: Mitkä fiilikset?
Kyllä on erikoinen aika naudanlihan osalta. Lihan hinta tippuu, liharotuisista ja luomuista ylitarjonta, perus maitorotuisesta jauhelihavärkistä pulaa. Vasikoista pulaa. Saa nähdä millaista on parin vuoden päästä tuotanto. Teurastamot kuulemma haeskelee innokkaita lopettavia loppukasvattamoja ja olen myös kuullut huhuja lopettamis korvauksista. Pari vuotta sitten kannustettiin laajentaan ja nyt lopettaan....
Mitenkähän käy esimerkiksi Hkscanin volyymihinnaston, ideahan siinä se että, pienemmät kasvattamot maksavat isompien navetat. Jos sitten niitä pieniä ei olekkaan maksamassa, niin hilataanko sitten maalia vain kauemmaksi. Vai olisiko niin että, isommat maksvat pienten jäähdyttelyn?
Kai tuossa ajatuksena on, että saadaan noutomäärät suuremmiksi per tila ja eri paikat vähemmäksi, että jää noi "maisemareitit" vähemmälle kun keräillään kuormaa..
Maisemareitit ei lopu koskaan tai ei ainakaan niin kauan kuin on useampi teurastamo kuin yksi.Sama on maitopuolella. Tällä hetkellä ajetaan euroja tielle enemmän kuin koskaan,on sen verran pahasti Valionkin kenttä hajonnut.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65264
Vs: Mitkä fiilikset?
ja jostain kumman syystä nuo isotkin tilat sijaihtoo eri puolella maata.   aina tietä myöten siirryttävä tilalta toiselle.

ottosetä

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 134
Vs: Mitkä fiilikset?
pas k at!
miksi sen aan johtaja ei uskalla maaseutulaiseen tulla esittelemään q3 tulosta, vaan homman hoitaa joku pistehinnoiteltu heppu itikasta..edellisen esitteli pohojalainen aan possunkasvattaja, jolla oli sikaloita ympäri suomineitoa..toivottavasti seuraavan tulosjulkistuksen saisi esitellä eturivin, laajentava, kansikuvapoika täältä itäisiltä mailta?
miksi elsi istuu vaakussa helsingissä, vaikka meidän pääneuvottelijan pitäisi äänestää ja puolustaa pienviljelijän etua ja tulevaisuutta kaakana brysselissä?   

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65264
Vs: Mitkä fiilikset?
surkialta tuntui lukia maastullista liperiläisten viljelijöiten kohtalo.   hanhet ennen yrittäjää..   missä lie asustelleet ennen kuin tuollakin peltoaukiat sattunnu silmiin?      kun
 sentäs vanhaa viljelyaluetta.

pig24

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12083
Vs: Mitkä fiilikset?
surkialta tuntui lukia maastullista liperiläisten viljelijöiten kohtalo.   hanhet ennen yrittäjää..   missä lie asustelleet ennen kuin tuollakin peltoaukiat sattunnu silmiin?      kun
 sentäs vanhaa viljelyaluetta.
Laidunhanhea pataan. Keski-Euroopassa on tällainen tuotantosuunta. Tuossa sanotaan, että menneisyydessä hanhet olivat vartijaeläiminä parempia kuin yksikään koira. https://www.fleischerei-burk.de/128.0.html

Moottoripolkupyörä Man

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4242
Vs: Mitkä fiilikset?
surkialta tuntui lukia maastullista liperiläisten viljelijöiten kohtalo.   hanhet ennen yrittäjää..   missä lie asustelleet ennen kuin tuollakin peltoaukiat sattunnu silmiin?      kun
 sentäs vanhaa viljelyaluetta.

Ja oikeusvaltioperiaatteeseen uskotaan yhä?  ;D ;D ;D ;D ;D

Aika usein politiikka pilaa kaiken. Järjellä ajatellen, valkoposkihanhia on vain niin paljon liikaa, että niitä voisi ihan hyvin laittaa pataan. Ja myös joutseniakin on turhan paljon.

Tällaisia asioita kannattaa kysyä vaikka meppi Alviina Alametsältä. Ja kun tekee asiat aina päinvastoin, on helppo toimia yhteiskunnassa. Kun vain muistaa toimia aina päinvastoin. Se vaan pitää yrittää muistaa.
Ernst Vettori, haluatko ostaa vokaalin.

Moerkoe

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 446
Vs: Mitkä fiilikset?
surkialta tuntui lukia maastullista liperiläisten viljelijöiten kohtalo.   hanhet ennen yrittäjää..   missä lie asustelleet ennen kuin tuollakin peltoaukiat sattunnu silmiin?      kun
 sentäs vanhaa viljelyaluetta.

Ja oikeusvaltioperiaatteeseen uskotaan yhä?  ;D ;D ;D ;D ;D

Aika usein politiikka pilaa kaiken. Järjellä ajatellen, valkoposkihanhia on vain niin paljon liikaa, että niitä voisi ihan hyvin laittaa pataan. Ja myös joutseniakin on turhan paljon.

Tällaisia asioita kannattaa kysyä vaikka meppi Alviina Alametsältä. Ja kun tekee asiat aina päinvastoin, on helppo toimia yhteiskunnassa. Kun vain muistaa toimia aina päinvastoin. Se vaan pitää yrittää muistaa.

Eihän sillä loppujen lopuksi ole yksittäisen ihmisen kannalta mitään merkitystä mitä kasvattaa, kunhan siitä saa tuloa.

En tiedä, onko hienompaa saada rahaa lehmille syötetystä rehunurmesta, kuin vp-hanhien syömästä. Tai syysviljasta  vai sen syödyistä oraista. Kunhan maksetaan korvaus, muu on eläimiin kohdistunutta vihaa.  Varmempaa tuloa mitä aikaisemmassa vaiheessa tuhotusta sadosta saa korvausta, ovathan myöhemmät, muista syistä johtuvat sadonmenetykset mahdollisia, nykyään jopa todennäköisiä.

Ehkä olisi viisasta pyytää valtion taholta tarjouksia vphanhipelloista - paljonko maksatte per hehtaari, jos viljelen niille sopivaa ravintoa? Eikös tässä ole kysymys korvauksen suuruudesta, ihan niinkuin muissakin  maatalouden tulolajeissa.

Itseä on alkanut harmittaa maantieliikenne - aivan liikaa osaamattomia kuskeja ja ruuhkia. Ei kuitenkaan ole ensiksi tullut mieleen kanssa-autoilijoiden ampuminen tai pelottelu. Muitakin ratkaisuja voi olla.