Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Oodi sukupuolieroille  (Luettu 2700 kertaa)

JäyhäJököttäjä

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 282
Vs: Oodi sukupuolieroille
Lainaan hiukan kirjoitustasi.

"Kasvoin 1950- ja 1960-luvun Hollannissa, jossa jo silloin oltiin todennäköisesti Euroopan suvaitsevaisimpia yhteiskuntia. Muistan hyvin miten katsoimme televisiosta, 1960-luvulla, kun hollantilainen mieskirjailija julkisesti vihittiin tulevan aviomiehensä kanssa. Piece of cake, jo siihen aikaan. Minusta homot, lesbot, transut, aseksuaalit ym ovat aina olleet aivan samanlaisia ihmisiä kuin me muutkin. Vähän niin kuin värisokeus tai vasen-/oikeakätisyys. Synnyt näin ja sillä siisti. Asia ei kuulu muille ja siihen liittyvä väheksyntä ja ylenkatsominen on kerrassaan pahasta kun vuorostaan henkinen apu sekä inhimillinen ymmärrys hyvästä. Mutta: jotenkin tuntuu, että viime vuosina homma on kääntynyt päälaelleen. Etenkin omasta mielestään "edistykselliset" luulevat olevansa valtaväestöä parempia, puolustaessaan seksuaalivähemmistöjä. Veikkaan, että on monia muitakin kuin vaan minä, jotka suhtautuvat mainittuihin vähemmistöihin varsin myönteisesti, mutta joille tuo jatkuva ja yhä voimistuva narina alkaa ottaa päähän."

Nythän kyseisiä vähemmistöjä, joita on siis ollut aina keskellämme on sorrettu, syrjitty ja nöyryytetty vuosisatoja tai vuosituhansia. Joskus ihan virallisesti lakien yms kautta, joskus muuten vaan on annettu turpaan. He ovat joutuneet piilottelemaan ja häpeämään. He ovat  aina joutuneet ottamaan riskin ns tunnustaessaan väriä tai tullessaan kaapista ulos tai mitä vaan. Pahimmillaan sen riskin ottaminen on tarkoittanut kuolemaa. Eikä välttämättä edes nopeaa ja melko kivutonta kuolemaa. No okei, nyt on saatettu mennä vähän överiksi. Mutta ottaen historian asiassa huomioon, niin se on jotenkin ymmärrettävää ja ainakin minä voin sen sallia. Eikä edes ota päähän. Olen edelleen sitä mieltä, että "Synnyt näin ja sillä siisti. Asia ei kuulu muille ja siihen liittyvä väheksyntä ja ylenkatsominen on kerrassaan pahasta". Että näin. Saakoot iloita tästä ajasta ja sen tuomista muutoksista ja elää rauhassa. Jotenkin tuntuu, että se ilo ei välttämättä ole potkäaikainen, jotenkin sellaiset merkit tuntuu olevan ilmassa. Kohta tulee jatko-osa, "Vaaleanpunaisen kolmion paluu".

JäyhäJököttäjä

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 282
Vs: Oodi sukupuolieroille
Niin ja pienenä juttuna noista eroista.

Kokematon neitokainen oli mennyt naimisiin. Hääyön jälkeen lausahti: "Eläköön se pieni ero!". Meni mietteliään näköiseksi ja jatkoi sitten: "Vaikka olisi se voinut olla vähän suurempi.".

jooseppi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 703
Vs: Oodi sukupuolieroille
[quote author=JNythän kyseisiä vähemmistöjä, joita on siis ollut aina keskellämme on sorrettu, syrjitty ja nöyryytetty vuosisatoja tai vuosituhansia. Joskus ihan virallisesti lakien yms kautta, joskus muuten vaan on annettu turpaan. He ovat joutuneet piilottelemaan ja häpeämään. He ovat  aina joutuneet ottamaan riskin ns tunnustaessaan väriä tai tullessaan kaapista ulos tai mitä vaan. Pahimmillaan sen riskin ottaminen on tarkoittanut kuolemaa. Eikä välttämättä edes nopeaa ja melko kivutonta kuolemaa. No okei, nyt on saatettu mennä vähän överiksi. Mutta ottaen historian asiassa huomioon, niin se on jotenkin ymmärrettävää ja ainakin minä voin sen sallia. Eikä edes ota päähän. Olen edelleen sitä mieltä, että "Synnyt näin ja sillä siisti. Asia ei kuulu muille ja siihen liittyvä väheksyntä ja ylenkatsominen on kerrassaan pahasta". Että näin. Saakoot iloita tästä ajasta ja sen tuomista muutoksista ja elää rauhassa. Jotenkin tuntuu, että se ilo ei välttämättä ole potkäaikainen, jotenkin sellaiset merkit tuntuu olevan ilmassa. Kohta tulee jatko-osa, "Vaaleanpunaisen kolmion paluu".
[/quote]

Itse olen aina kannattanut sellaista elämänohjetta, kuin elä ja anna elää.  Ei minulla muuta. Tykkään olla ja varmasti sinäkin..

Viimeksi muokattu: 14.02.20 - klo:23:37 kirjoittanut jooseppi