Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Pellon hinta...  (Luettu 13125 kertaa)

Sepedeus

• Vieras
Vs: Pellon hinta...
Kertokaas ny ku kerran kaiken tiätte et mitä kannattas maksaa n. 10ha vuokrapellosta - yhen vuoden sopparilla... perikunta vuokraa - ennen sen sai likimain pommilla ku isäntä oli tuttu... ny siel on ahneet kaupunkikeput riistämässä...
+
Maapohja on suht hyvää - tutkittua - multamaata... salaojat on... ja mitäs vielä pitäs kertoo... läntisellä Uuudellamaalla... yks klöntti... kolmisensataa metriä levee - ja siitähä jokaine jo osaaki laskee pituuden   :)
Saakelin hyvä lohko vapaassa kilpailussa 6-7 sataa€/ha siellä. älä kerro vuokraajille jos ite saat... Riippuu mitä aiot taas vaihteeksi opetella viljelemään mutta puskurina tukikelpoiselle pellolle ehkä 300/ha jää vähän varaa epäonnistua...

Mä voisin järjestää noilla hinnoilla 40ha peltoo. :D
   Lehdessä oli ilmoitus: Myydään pellon tukioikeuksia. Paljonkohan noista tarjotaan. Jos ostais tuohon hakkuuaukkoon tukioikeudet:D

sepe tupeloi maataloutensa niin pahasti kuralle notta oli pakko hakata 40ha aukku että pääsi lopettamaan velattoma viljelyn ;D

Eihän 40ha aukolla vielä mitään saa. :D

sorkkahessu

• Vieras
Ennen 40 ha aukkoo saa ja paljon sai . Mansikanviljeliöillä menee hyvin , mersuilla ajelevat . Peruna kauppa käy myös hyvin , laadusta riippuu tietenkin , hyvä hiekkamaa ja ammun paskaa , maku on hyvä ja kaupaks menee .

apilas

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • fendt parkissa
mitäs muuta myit ;D
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

sorkkahessu

• Vieras
En minä vaan muut pärjääjät . On hyvä että joku kovassa maailmassa pärjää  :D ;) ;) ;) ;)

Ei ennen Sepen kommenttia kukaan ole Valiosta juuri parkunut , pitäis Sepenkin tietää miten markkinat määrää hinnan .

Timppa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Laita sinne tuoreena poimittavaa hernettä.

Ne sitten myyt pirun kovaan hintaan Hakaniemen torilla.

Kui mää ain olen paras?

Aulis Anttila

• Vieras
Leikkuupuimuri...
Laita sinne tuoreena poimittavaa hernettä. Ne sitten myyt pirun kovaan hintaan Hakaniemen torilla.

Ei se oo se juttu... ku tarttee päästä ajamaan sitä puimuria... paitsi et tos naapurikunnassa ne ajo puimurilla kyl hernepellossaki... et pannaan harkintaan... saiskoha ostosopparin jonku kanssa... mut sille saaterin Apetitille en myy... sottaisivat ne mun herneetki salmonellalla  :P  ;D  ::)  :P  ;D

sorkkahessu

• Vieras
Laita sinne tuoreena poimittavaa hernettä. Ne sitten myyt pirun kovaan hintaan Hakaniemen torilla.

Ei se oo se juttu... ku tarttee päästä ajamaan sitä puimuria... paitsi et tos naapurikunnassa ne ajo puimurilla kyl hernepellossaki... et pannaan harkintaan... saiskoha ostosopparin jonku kanssa... mut sille saaterin Apetitille en myy... sottaisivat ne mun herneetki salmonellalla  :P  ;D  ::)  :P  ;D

Mee Aulis pyytämään kehä kolmosen ympäriltä puimurikuskin paikkaa , tulee paljon halvemmaksi kaikille osapuolille .  ;D ;D ;D ;D

Timppa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Vs: Leikkuupuimuri...

***No sit sää laitat vaan kauraa koko alan. Myyt ne paikallisille hevostalleille kovaan hintaan. Samalla pääset hiukka vinguttamaan heppatyttöjä/-rouvia. Ties vaikka itte Riitta Väisästä pääsisit jututtamaan.
Kui mää ain olen paras?

Aulis Anttila

• Vieras
Vaihtari...
***No sit sää laitat vaan kauraa koko alan. Myyt ne paikallisille hevostalleille kovaan hintaan. Samalla pääset hiukka vinguttamaan heppatyttöjä/-rouvia. Ties vaikka itte Riitta Väisästä pääsisit jututtamaan.

Noh... vaihtariha toiki on  ::)  ;D

sorkkahessu

• Vieras
Tosta puimirin ajosta vielä , monessa huushollissa on tallissa vanhaa romua , jos harjoittelisit niillä ens alkuun . Päristelisit tallissa itekseks , ei tulis vahinkoo kellään .  ;D ;D ;D ;D

Timppa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Tosta puimirin ajosta vielä , monessa huushollissa on tallissa vanhaa romua , jos harjoittelisit niillä ens alkuun . Päristelisit tallissa itekseks , ei tulis vahinkoo kellään .  ;D ;D ;D ;D

***sorkkahessun fantasioita taas. Ei huono silti.
Kui mää ain olen paras?

ENTER

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
mulla olisi ainaki 1 ylimääränen puimuri, osta siittä

siihen ei tartte etes peltua että sillä saa aijaa, kulet vaekka töissä sillä

eikä sun tarvi sitte vuokrata sitä peltua

kokonaistaloudellisesti halavempi ratkasu

ja saat aijaa kyllä minunki puimurilla, 59,99€ tunti
jos tuut pakkasten aekaan ilimota etukätteen, tiijän vaehtaa talavilaavun tankkiin :P
Elämä edessä, niska takana.
http://www.youtube.com/watch?v=2DVb-Lvk4iY

sorkkahessu

• Vieras

***sorkkahessun fantasioita taas. Ei huono silti.

neli vuotiaana määkin noin aloittelin , sitte pääsi tiellä ajamaan , seuraavaks pystyvehnää , sitte tosi toimiin .

Ens syksynä en puimurin pukille enää mee .  ;D ;D ;D

Sepedeus

• Vieras
mitäs muuta myit ;D

Jokos sulla muisti pätkii :D

Aulis Anttila

• Vieras
Osteskeleminen...
mulla olisi ainaki 1 ylimääränen puimuri, osta siittä

Sulta mä en osta ees Ladaa  :P   :P