Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Ettekö nyt saakeli tajua  (Luettu 3608 kertaa)

Eemeli

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 22312
Ettekö nyt saakeli tajua
Tätä kepuli/mtk;n puheenjohtajateatteria.

Joka ainut asia, itsekkin aiheutettu, täyttyy aina korvata c-aluelaisille.
Talvinen leikkaus, itse aiheutettu, aiheutti tyhmissä ja yksinkertaisissa napinaa.Ei oltu totuttu, jottei ihan aina etelä olekkaan maksumies.Kähinä loppui alkuunsa.On aivan varmaa, jotta hyvitykseksi luvattiin mtk;n puheenjohtaja vaihtaa poikaan tundralta.

Loppu on vain ja ainoastaan teatteria.Niinkuin istuvan kansanedustajan nimen pitäminen tapetilla.

Hyi hitto.

Luulisi a-b-alueen kepulaisten jo heräävän.

Ei edes varteenotettavaa vaihtoehtoa tuoda esiin.

Mites luulette, jollei etelästä ollut puh.johtaja saanut mitään rotia tähän ahneuteen, miten käy kun puh.johtaja on poika tundralta.

Kun laman syvetessä, tukieurot vähenevät, miten käy muiden tukien.

kannattaa c-alueen sikamiehenkin olla tarkkana, kenen matkaan lähteä.

apemies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1699
Vs: Ettekö nyt saakeli tajua
Kovasti tuntuu meidän mtk-laisten vaalit kiinnostavan teitä siivellä matkustajia. Vähän sama asia kuin sttk:n jäsenet sekaantuisivat sak:n tulevan puheenjohtajan valintaan.

Meillä mtklaisille on tärkeämpää puheenjohtajan kyvykkyys. Ei sillä ole mitään merkitystä mistä on kotoisin, kunhan nyt Suomesta ;)

Reino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 581
  • Hämeen hitain.
Vs: Ettekö nyt saakeli tajua
Mikähän olisi viljamiehille sitten oikea etujärjestö?

Komissaari

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 606
  • Tuulivoimalla huomiseen
Vs: Ettekö nyt saakeli tajua
Koska MTK:n ratkaisut on yleissitovia, valtiovallalle uskotellun järjestäytymisasteen valossa muilla osapuolilla ei ole neuvottelumandaattia. Asia koskettaa kaikkia, ja puheoikues tulee suomen perustuslaista.

Onko kukaan kysynyt Koskista esim   tuskin kiinnostaa mutta kysyä voi aina. Tää esitetty henkilö pohjoisesta omaa sen verran taloustieteen laitokselta taustaa että taas meitä etelässä viedään kuin pässiä narussa.

Olisi ihan oikeasti viisasta perustaa oma etujärjestö. Se ei ole naps naps ja ollaan neuvotteluissa heti osapuolena, (toki se voi mennä näinkin jos jollakin toimialalla järjestäytymisaste on nykyistä suurempi).

Ei hyvältä näytä suomijussin huominen, vaan kevät tulee ja surkeus unehtuu ;)
Akana

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Ettekö nyt saakeli tajua
Mikähän olisi viljamiehille sitten oikea etujärjestö?

Eemelille varmaan KGB ....

Aulis Anttila

  • Vieras
Sekaantuminen...
Kovasti tuntuu meidän mtk-laisten vaalit kiinnostavan teitä siivellä matkustajia.

Minä ainakaan en ole siivellä... utelias kyllä olen  :P  ::)  ;D

Vähän sama asia kuin sttk:n jäsenet sekaantuisivat sak:n tulevan puheenjohtajan valintaan.

Aika moni heistä sekaantuukin  :P  ;D

Aulis Anttila

  • Vieras
Öhömmmmm... no totanoin...
Koska MTK:n ratkaisut on yleissitovia, valtiovallalle uskotellun järjestäytymisasteen valossa muilla osapuolilla ei ole neuvottelumandaattia. Asia koskettaa kaikkia, ja puheoikues tulee suomen perustuslaista.

Mitähän toi mahtaa tarkottaa... voisko sitä vähä tarkentaa/selventää  ???  ???  ???

sorkkahessu

  • Vieras
Vs: Sekaantuminen...
Kovasti tuntuu meidän mtk-laisten vaalit kiinnostavan teitä siivellä matkustajia.

Minä ainakaan en ole siivellä... utelias kyllä olen  :P  ::)  ;D

Vähän sama asia kuin sttk:n jäsenet sekaantuisivat sak:n tulevan puheenjohtajan valintaan.

Aika moni heistä sekaantuukin  :P  ;D

Aulis vois muistella kuinka monta toimihenkilöä maatalous työllistää .

Veeti

  • Vieras
Vs: Ettekö nyt saakeli tajua
Kovasti tuntuu meidän mtk-laisten vaalit kiinnostavan teitä siivellä matkustajia.

Lakkaa kiinnostamasta heti, kun MTK lopettaa sekaantumisensa elinkeinomme maatalouden asioihin.

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Öhömmmmm... no totanoin...
Koska MTK:n ratkaisut on yleissitovia, valtiovallalle uskotellun järjestäytymisasteen valossa muilla osapuolilla ei ole neuvottelumandaattia. Asia koskettaa kaikkia, ja puheoikues tulee suomen perustuslaista.

Mitähän toi mahtaa tarkottaa... voisko sitä vähä tarkentaa/selventää  ???  ???  ???

Täytyy myöntää, että kirjoitus ei kyllä avaudu ihan heti ????

Aulis Anttila

  • Vieras
Avautuminen...
Koska MTK:n ratkaisut on yleissitovia, valtiovallalle uskotellun järjestäytymisasteen valossa muilla osapuolilla ei ole neuvottelumandaattia. Asia koskettaa kaikkia, ja puheoikues tulee suomen perustuslaista.
Mitähän toi mahtaa tarkottaa... voisko sitä vähä tarkentaa/selventää  ???  ???  ???
Täytyy myöntää, että kirjoitus ei kyllä avaudu ihan heti ????

Mä tohtisin jopa väittää et siinä ei oo tolkun häivää  ;D  :P  ::)  ;D

MaaJussi77

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 349
Vs: Avautuminen...
Koska MTK:n ratkaisut on yleissitovia, valtiovallalle uskotellun järjestäytymisasteen valossa muilla osapuolilla ei ole neuvottelumandaattia. Asia koskettaa kaikkia, ja puheoikues tulee suomen perustuslaista.
Mitähän toi mahtaa tarkottaa... voisko sitä vähä tarkentaa/selventää  ???  ???  ???
Täytyy myöntää, että kirjoitus ei kyllä avaudu ihan heti ????

Mä tohtisin jopa väittää et siinä ei oo tolkun häivää  ;D  :P  ::)  ;D

Minä taas sanoisin että luku- ja ymmärrystaitoiselle täysin selvä asia...

Jos MTK neuvottelee jotakin niin sehän koskee kaikkia riippumatta siitä onko jäsen vai ei eli yleissitova kuten työehtosopimus. Ja koska MTK on saanut kerrottua valtiovallalle että MTK edustaa kaikkia viljelijöitä ja tämä perustuu johonkin kerrottuun järjestäytymisasteeseen eli jäsenmäärään tai johonkin niin MTK on ainoa neuvotteluosapuoli pöydässä, muilla ei ole siihen asiaa. Mutta tosiaan asia koskettaa kaikki ja täällä maassa on edellen onneksi voimassa perustuslain mukainen puheoikeus eli kuka tahansa saa sanoa mielipiteensä mistä tahansa asiasta. Ihan selvää suomea ja selkeä juttu?

Komissaari

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 606
  • Tuulivoimalla huomiseen
Vs: Öhömmmmm... no totanoin...
Koska MTK:n ratkaisut on yleissitovia, valtiovallalle uskotellun järjestäytymisasteen valossa muilla osapuolilla ei ole neuvottelumandaattia. Asia koskettaa kaikkia, ja puheoikues tulee suomen perustuslaista.

Mitähän toi mahtaa tarkottaa... voisko sitä vähä tarkentaa/selventää  ???  ???  ???

MTK on neuvotteleva osapuoli monissa asioissa, ja niiden siunauksella kaikki menee tavallisesti muuttumatta eteenpäin. Eiväthän he päätä sinällään, hyväksyvät esitykset. Tähän asemaan joutuakseen täytyy asinomaiselta kohderyhmältä olla riittävän vahva mandaatti, koska ne asiat koskettaa myös niitä jotka ei ole mandaattia kyseiselle järjestölle antaneet (jäsenyys). Sama koskee kaikkia edunvalvontaaloja. Muistan joku vuosi sitten kun Lomittajilla oli ongelma, niitä ole useassa eri liitossa ja sitten varsinainen palkkaehdoista (oliko se erityisalojen??) neuvotteleva liitto oli vajaavaltuuksin tekemään sopimuksia yleissitovana koskemaan kaikkia lomittajia esim palkka ja työaika asioissa.  Jos päätuotantosuuntana viljaa viljelevien keskuudesssa MTK:n järjestäytymisaste olisi vakkapa 42 ja jonkin toisen liiton 51 olisi viljatiloja koskevissa asioissa puhevalta toisella liitolla. Tai vastaavasti A-B alueen maitotiloilla oma liitto.

Koskaan en ole tajunnut miksi MTK:n jäseniksi kirjataan minun liittyessä koko ruokakunta?

ÖÖH  tuohan tuli tuossa ylhän nopeammin jonkin muun kertomana :D :D Kiitos

Viimeksi muokattu: 22.03.09 - klo:09:48 kirjoittanut Komissaari

Akana

Veeti

  • Vieras
Vs: Öhömmmmm... no totanoin...
Koska MTK:n ratkaisut on yleissitovia, valtiovallalle uskotellun järjestäytymisasteen valossa muilla osapuolilla ei ole neuvottelumandaattia. Asia koskettaa kaikkia, ja puheoikues tulee suomen perustuslaista.

Mitähän toi mahtaa tarkottaa... voisko sitä vähä tarkentaa/selventää  ???  ???  ???



Koskaan en ole tajunnut miksi MTK:n jäseniksi kirjataan minun liittyessä koko ruokakunta?

Ps: En ole ikinä ymmärtänyt

Jos noin ei meneteltäisi ja laskettaisi vielä eronneet ja kuolleetkin mukaan olisi MTK:n todellinen jäsenmäärä kymmenesosa nykyisestä.

Aulis Anttila

  • Vieras
Öhömmmmm.... no totanoin...
Koska MTK:n ratkaisut on yleissitovia, valtiovallalle uskotellun järjestäytymisasteen valossa muilla osapuolilla ei ole neuvottelumandaattia. Asia koskettaa kaikkia, ja puheoikues tulee suomen perustuslaista.
Mitähän toi mahtaa tarkottaa... voisko sitä vähä tarkentaa/selventää  ???  ???  ???
Täytyy myöntää, että kirjoitus ei kyllä avaudu ihan heti ????
Mä tohtisin jopa väittää et siinä ei oo tolkun häivää  ;D  :P  ::)  ;D
Minä taas sanoisin että luku- ja ymmärrystaitoiselle täysin selvä asia... Jos MTK neuvottelee jotakin niin sehän koskee kaikkia riippumatta siitä onko jäsen vai ei eli yleissitova kuten työehtosopimus.

Niin että mitä tuota että...  ???  ???  ::)   :o  ???