Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kylvösuunnitelmat selvillä??  (Luettu 9869 kertaa)

atoyot

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 17
Vs: Kylvösuunnitelmat selvillä??
Ootteko jo tutustuneet luonnonhoitopeltojen koukeroihin, viäläköhä tonkin pystyvät vesittämään...? Vaikenee
Ei siinä kai mitään ihmeellistä koukeroo ole. Selvää kun pläkki. Suomeksi sulle kai tuli hakuopas?

Mulle tuli ruotsiksi Huh
Sa ole iha poo venska... Joo-o sa ole palle, palle pärgvist.. sa asu iha svenska taalar plaset  Virnistää

I Österbottn ere mangleis tå e kombär ti dialekte. Ti som bor jär åpp mot jeppishaldi haar noo sjyni svårt ti föstaa töm som kombä från Närpes. Närpesisk e no mysjogast språåtji ja naan gang a höörd.
Fa ni ti gumilande (södra Finland) så talar vi ju höögsvensk, he som vatusvenskan (rikssvenskar) tå ansiir at e "muminsprååtji". He ir ju naa ååv e tydligast svensk som fins i heila norden.




He va noug fint skriva he!!

It kan Ja skriva så jävla fint heller  Hymyilee leveästi
Kanske Ein ha Össterbottniska rötter? Ellu??


Siir ut som e sku va fläir som talar svensk jer noo

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Kylvösuunnitelmat selvillä??
Ootteko jo tutustuneet luonnonhoitopeltojen koukeroihin, viäläköhä tonkin pystyvät vesittämään...? Vaikenee
Ei siinä kai mitään ihmeellistä koukeroo ole. Selvää kun pläkki. Suomeksi sulle kai tuli hakuopas?

Mulle tuli ruotsiksi Huh
Sa ole iha poo venska... Joo-o sa ole palle, palle pärgvist.. sa asu iha svenska taalar plaset  Virnistää

I Österbottn ere mangleis tå e kombär ti dialekte. Ti som bor jär åpp mot jeppishaldi haar noo sjyni svårt ti föstaa töm som kombä från Närpes. Närpesisk e no mysjogast språåtji ja naan gang a höörd.
Fa ni ti gumilande (södra Finland) så talar vi ju höögsvensk, he som vatusvenskan (rikssvenskar) tå ansiir at e "muminsprååtji". He ir ju naa ååv e tydligast svensk som fins i heila norden.




He va noug fint skriva he!!

It kan Ja skriva så jävla fint heller  Hymyilee leveästi
Kanske Ein ha Össterbottniska rötter? Ellu??


Siir ut som e sku va fläir som talar svensk jer noo

***Kumpaa juttelet närppestä vai jeppistä tossa?
Kui mää ain olen paras?

atoyot

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 17
Vs: Kylvösuunnitelmat selvillä??
Molemmat :)

SomeBody77

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4301
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Vs: Kylvösuunnitelmat selvillä??
Luonnonhoitoa nurmea tulee 15%, eli kaikki metsänreunat yms. Varsinaisesta "vilja-alasta" puolet vehnää ja puolet rypsiä. Olivat maaseudussa tulleet samaan tulokseen, kuin minä pari päivää aiemmin... ::) Ohraa ja kauraa kuulemma kaikki paikat täynnä kaikilla, eivät tyhjene ennen syksyä. Niiden hinta tullee olemaan vajaa 90€/t.
Ensin rahahommat, sitten omille pelloille

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Kylvösuunnitelmat selvillä??
Luonnonhoitoa nurmea tulee 15%, eli kaikki metsänreunat yms. Varsinaisesta "vilja-alasta" puolet vehnää ja puolet rypsiä. Olivat maaseudussa tulleet samaan tulokseen, kuin minä pari päivää aiemmin... ::) Ohraa ja kauraa kuulemma kaikki paikat täynnä kaikilla, eivät tyhjene ennen syksyä. Niiden hinta tullee olemaan vajaa 90€/t.
Pelimies ei laita vehnää eikä rypsiä. Laittaa ohraa ja kauraa ;)
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Solifer1

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 589
Vs: Kylvösuunnitelmat selvillä??
Vehnän oon tilannu,muuta en oo suunnitellu vielä ::)

Komissaari

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 606
  • Tuulivoimalla huomiseen
Vs: Kylvösuunnitelmat selvillä??
Itämisnopeuksissa isoja eroja noissa. Idättänny Qvarna, amaretto, zepra ja epos. Eroa jopa 2 pv
Akana

Imme

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 775
  • "Lasten tekemät lahjat on rakkaimpia" Apple
Vs: Kylvösuunnitelmat selvillä??
Tuskin niitä kaikkia kylvät, soittelen iltasella olisko ylimäärästä muutama tonni?
Jos kyseessä on asia, jonka voi ratkaista rahalla, niin ei ole kyse ongelmasta vaan rahasta.

SomeBody77

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4301
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Vs: Kylvösuunnitelmat selvillä??
Luonnonhoitoa nurmea tulee 15%, eli kaikki metsänreunat yms. Varsinaisesta "vilja-alasta" puolet vehnää ja puolet rypsiä. Olivat maaseudussa tulleet samaan tulokseen, kuin minä pari päivää aiemmin... ::) Ohraa ja kauraa kuulemma kaikki paikat täynnä kaikilla, eivät tyhjene ennen syksyä. Niiden hinta tullee olemaan vajaa 90€/t.
Pelimies ei laita vehnää eikä rypsiä. Laittaa ohraa ja kauraa ;)
Täytyy kyllä myöntää, että suurimokaura sopimus kiinnostaisi... Hinta jos olis pikkasen parempi.  ::)
Ensin rahahommat, sitten omille pelloille

realisti

  • Vieras
Vs: Kylvösuunnitelmat selvillä??
perinnebiotooppia, pysyvää laidunta, säilörehunurmea sekä voitto-ohraa ja fiia-kauraa.

velikulta

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 215
Vs: Kylvösuunnitelmat selvillä??


Toivon, että kaikki jotka myyvät viljaa tilan ulkopuolelle laittavat vähintään ton 15% nurmikasveja.

Ohran Interventio loppuu näillä näkymin ensi vuonna, joten voi ohra markkinatkin mennä lopullisesti kuralle.

Laittakaa nyt ihmeessä muutkin rypsiä tai rapsia mahdollisimman paljon.

Viimeksi muokattu: 08.05.09 - klo:06:46 kirjoittanut velikulta