Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Jälkiversonta 2019  (Luettu 14111 kertaa)

Rakkine

  • Vieras
Vs: Jälkiversonta 2019
Ovat alkaneen käännyttämään REHUOHRA rekkoja jälkiversonnan takia. Kahdesta tapauksesta kuulin tänään. Liikaa vihreitä jyviä.

Se siitä sitten, olin siinä uskossa että ohran saa aina vähintään rehuksi myytyä jos ei muuta. Ei välttämättä kiva tilanne jos rekka täynnä tavaraa jota kukaan ei ota vastaan ja laskutus juoksee.

Mulla olu aika paljon vihreätä, mut hlp 69 kg. Ei tulllu takaisin
 Luulen että puhut nyt paskaa, ei ole ikinä vihreiden jyvien takia keltään rehuohraa kieltäydytty ostamasta. Ihan oikeasti toivon että tuollainen valehtelu täällä lopetettaisiin, koska joku voi ottaa jutut todesta ja huolestua turhaan.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9596
Vs: Jälkiversonta 2019
Ovat alkaneen käännyttämään REHUOHRA rekkoja jälkiversonnan takia. Kahdesta tapauksesta kuulin tänään. Liikaa vihreitä jyviä.

Se siitä sitten, olin siinä uskossa että ohran saa aina vähintään rehuksi myytyä jos ei muuta. Ei välttämättä kiva tilanne jos rekka täynnä tavaraa jota kukaan ei ota vastaan ja laskutus juoksee.

Mulla olu aika paljon vihreätä, mut hlp 69 kg. Ei tulllu takaisin
 Luulen että puhut nyt paskaa, ei ole ikinä vihreiden jyvien takia keltään rehuohraa kieltäydytty ostamasta. Ihan oikeasti toivon että tuollainen valehtelu täällä lopetettaisiin, koska joku voi ottaa jutut todesta ja huolestua turhaan.

Ainut minkä ymmärtäisi, olisi se , että isäntä kosteutta määrittäessään on nyppinyt kaikki vihreät pois. Ja saanut näin alhaisen kosteusarvon. Sitten jos ja kun ostaja ei niitä ole nyppinytkään on kosteus jäänyt liian korkeaksi. En tiedä , tuli vaan mieleen. onneksi ei koske mua,kun oon punaviher sokea. En mä nää kuin ihan täysin vihreät kuormassa, jotka lentää kyllä pois.

4viljanpuuro

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 526
Vs: Jälkiversonta 2019
Sain lisätietoa tapauksesta. Kyseessä on rekka-auton ja ison puimurin kanssa liikkuva isäntä joka haalii kaikki saatavilla olevat vuokramaat 30km säteellä tilakeskuksestaan.

Vihreitä jyviä oli yli 20% eli joka viides!!! Pelkkään kasvinviljelyyn keskittymä tila jolla on yli 300 ha joten siinä on puitava yksi ilmansuunta kerrallaan jos meinaa olla valmis ennen talvea.
Faija aina hoki et "tuosta meidän pojasta ei tuu kyllä ikinä yhtään mitään...." Nyt jälkeenpäin ajateltuna, hän saattoi olla aivan oikeassa.

ja101

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5107
  • Kouvola, Kymenlaakso
Vs: Jälkiversonta 2019
Sain lisätietoa tapauksesta. Kyseessä on rekka-auton ja ison puimurin kanssa liikkuva isäntä joka haalii kaikki saatavilla olevat vuokramaat 30km säteellä tilakeskuksestaan.

Vihreitä jyviä oli yli 20% eli joka viides!!! Pelkkään kasvinviljelyyn keskittymä tila jolla on yli 300 ha joten siinä on puitava yksi ilmansuunta kerrallaan jos meinaa olla valmis ennen talvea.
Taitaa nyt vaan olla uupelo ja hätänen isäntä.. tollasilta sietääkin käännyttää autot takasin..
Kyliltä kuultua.... "maatalous vaatii välillä kovempaa ryyppäämistä"...

Nössö

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 56
Vs: Jälkiversonta 2019
Kuinkahan paljon suurimokaurassa saa olla vihreitä jyviä?

Moottoripolkupyörä Man

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4242
Vs: Jälkiversonta 2019
Kuinkahan paljon suurimokaurassa saa olla vihreitä jyviä?

Jos tavaraa on tarjolla runsaasti, niin ei yhtään. Jos taas on pulaa kaurasta, niin sitten ei väliä. Kysy ostajalta.
Ernst Vettori, haluatko ostaa vokaalin.

ht

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2514
  • Etelä-Karjala
Vs: Jälkiversonta 2019
Kuinkahan paljon suurimokaurassa saa olla vihreitä jyviä?

Raisioagro  0,5%
-ei kun nappi huuleen ja rinta rottingilla kohti uusia pettymyksiä...

ja101

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5107
  • Kouvola, Kymenlaakso
Vs: Jälkiversonta 2019
Kuinkahan paljon suurimokaurassa saa olla vihreitä jyviä?

Jos tavaraa on tarjolla runsaasti, niin ei yhtään. Jos taas on pulaa kaurasta, niin sitten ei väliä. Kysy ostajalta.

Se on juuri tämä. Tänä vuonna kauraa paljon kylvössä joten tavarasta tuskin tulee pulaa..
Kyliltä kuultua.... "maatalous vaatii välillä kovempaa ryyppäämistä"...

fote

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 444
Vs: Jälkiversonta 2019
Kuinkahan paljon suurimokaurassa saa olla vihreitä jyviä?
   kauran jyvää ei lasketa vihreeksi jos kuorisen jälkeen  ei ole vihree,  Vihreitä jyviä kannataa kynnellä aukoo , Vaikee sanoo jos ei ole otettu esinäytettä että kelpaako suurimoksi,

klapikasa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3118
Vs: Jälkiversonta 2019
Zebrassa oli ne vihreät niin pehmeitä että vanha konsti pitää vähä varastossa ennen varsinaista kuvaamista, niin ne kuihtuvat pois ja esiputsari viskoosi ne ulos.