Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe MTK Marttila emolehmätuottajaksi  (Luettu 18861 kertaa)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64787
Vs: MTK Marttila emolehmätuottajaksi
btw, mitä tapahtuu kun eräs ampuu ittiään päähän?

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19814
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: MTK Marttila emolehmätuottajaksi
Kyllä noille emoille aika kalliin näköisiä rakennuksia tehdään, ainakin mitä kuvia olen avajaisista nähnyt.

Nyt on varmaan emotilojen kriisituen vuoro.  :D


Voiko olla kriisi jos menee aina huonosti? Jos emojen kriisituki tulisi, niin eiköhän rajattaisi C-ALUEELLE. Eihän etelässä voi huonosti mennä.
Tota noin mitähän kriisitkiaukea sitä niin kuin maksetaan c.alueelle.Viime vuonna tai tänä vuonna löpöpalautus puimattomista viljoista.Nyt en  muusta tiedä tiettävästi joulukuun maidolle,ilmeisesti tuesta käyttämättömät rahat jaetaan ja lfa-korotus joskus.A-B:lle korotettu lypsylehmäpalkkio nautapalkkio tuo tulenee c:llekkin,tukea viljalle nurmelle.Kyllä tämä minusta näyttää kriisitukien menevän etelään.Niin ,että eiköhän olisi jo parempi pittää ne riukuttavat kaikki tietävät turvat kiinn.C-alueen naudoille ei tule tukea latin latia ilman niitä elukoita ja moni on joutunut vähentämään paljonkin rehupulan takia.

Löpöpalautus liittynee polttoöljyn valmisteveron palautukseen, ei viljaan. Tottahan tietenkin karjatalous ei käytä ollenkaan nestemäisiä polttoaineita. Ei kyllä hakekuivurikaan.

Kriisipakettien yhteydessä kaikessa hiljaisuudessa korotettu kotieläintalouden pohjoinen tuki ja kevätvehnän 40 €/ha ylimääräinen pohjoinen tuki ei mene etelään. Itse asiassa AB-alueen ns. kriisitukia on vähin äänin kompensoitu myös C:lle. Nämä nautapalkkio-kriisituet ovat maksujen aikaistamista,tukia saattaa joutua maksamaan takaisin.

-SS-


Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64787
Vs: MTK Marttila emolehmätuottajaksi
mut luulen et ei kukaan huomaa eroa kun skn ampuu, sillä se luoti menöö vain tyhjään.  ja sit alkaa taas sama kuin ennekii..

Dr.Who

  • Vieras
Vs: MTK Marttila emolehmätuottajaksi
no mutta,oksahan kirjoittelee nyt yhtä sekavia kuin minäkin, on menny puurot väärään kurkkuun.?

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 51999
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: MTK Marttila emolehmätuottajaksi
mut luulen et ei kukaan huomaa eroa kun skn ampuu, sillä se luoti menöö vain tyhjään.  ja sit alkaa taas sama kuin ennekii..

Aloit sitten v ittuilemaan mulle? Mää oon pyrkiny jättämään sut aina rauhaan kun olet tommonen vanhanpojan tollukas jolle postilaatikon jälkeen kauppareisu on jo kaukomatka. P1llua et oo nähny ku paperilla ja lasilla.

Voihan perkele...😳😳
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

optimisti

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1527
Vs: MTK Marttila emolehmätuottajaksi
Meneeköhän Scanille tuottajaksi kun siellä on se investointilisäkin. Next Gneration ohjelmaan ei pääse jo ikäpykälänkään vuoksi.

carhu

  • Vieras
Vs: MTK Marttila emolehmätuottajaksi
mut luulen et ei kukaan huomaa eroa kun skn ampuu, sillä se luoti menöö vain tyhjään.  ja sit alkaa taas sama kuin ennekii..

Aloit sitten v ittuilemaan mulle? Mää oon pyrkiny jättämään sut aina rauhaan kun olet tommonen vanhanpojan tollukas jolle postilaatikon jälkeen kauppareisu on jo kaukomatka. P1llua et oo nähny ku paperilla ja lasilla.

Voihan perkele...😳😳

Mitäs sanot. Onnilla on 9 lasta ja Onni on poikamies.  Per kele tämä ei sitte ookkaa v itt uilua.

Ponumark

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9
Vs: MTK Marttila emolehmätuottajaksi
>Yksi "oikea" vastaus olisi, että markasta luovuttiin yli kymmenen vuotta sitten, nykyään käytetään euroja,

Typeryksistä ei koskaan tule tulemaan pulaa

Asiaa puhut, mene peilin eteen.

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: MTK Marttila emolehmätuottajaksi
Kyllä noille emoille aika kalliin näköisiä rakennuksia tehdään, ainakin mitä kuvia olen avajaisista nähnyt.

Nyt on varmaan emotilojen kriisituen vuoro.  :D

Täällä etelässä ne on kyllä mahdollisimman edullisesti tehty ja onnistuneita . Emojen pitäminen joissakin mörskissä joissa ne on hankala hoitaa ei ole hyvä homma . Kunnollisissa tiloissa joissa hoitajat ja emot viihtyvät sujuu poikimiset paremmin .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

wolfheartscry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2216
Vs: MTK Marttila emolehmätuottajaksi
Äkkiä luulis, että skännä on savolainen. Nauraa muille, mutta suuttuu, kun sille nauretaan.

Kriisituki on sitten maksettu tältä vuodelta, ainakin tänne c-alueelle. Oli piilotettu aika hienosti vipussa muutaman nuolen taakse. Isompi syksyinen maksuosuus "normituissa" kostautuu sitten ensi kesäkuussa, jos ei muista varautua. Sitten joutuu taas itkemään kriisiä. Yhtä pillitystä tämä maajussin elämä...

carhu

  • Vieras
Vs: MTK Marttila emolehmätuottajaksi
Äkkiä luulis, että skännä on savolainen. Nauraa muille, mutta suuttuu, kun sille nauretaan.

Kriisituki on sitten maksettu tältä vuodelta, ainakin tänne c-alueelle. Oli piilotettu aika hienosti vipussa muutaman nuolen taakse. Isompi syksyinen maksuosuus "normituissa" kostautuu sitten ensi kesäkuussa, jos ei muista varautua. Sitten joutuu taas itkemään kriisiä. Yhtä pillitystä tämä maajussin elämä...

Jotkut net on niin herkkänahkaisia. Rovosoituvat saitillakin ,vaikka kukaan ei rovosoi,vaan aivan silikkihansikkain käsitellään.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64787
Vs: MTK Marttila emolehmätuottajaksi
tuonkii luin ihan muualta ja kirjuutin tänne, joutessain.        kuhan kirjoitin kuten sepe!

Tapani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: MTK Marttila emolehmätuottajaksi
Kyllä noille emoille aika kalliin näköisiä rakennuksia tehdään, ainakin mitä kuvia olen avajaisista nähnyt.

Nyt on varmaan emotilojen kriisituen vuoro.  :D


Voiko olla kriisi jos menee aina huonosti? Jos emojen kriisituki tulisi, niin eiköhän rajattaisi C-ALUEELLE. Eihän etelässä voi huonosti mennä.
Tota noin mitähän kriisitkiaukea sitä niin kuin maksetaan c.alueelle.Viime vuonna tai tänä vuonna löpöpalautus puimattomista viljoista.Nyt en  muusta tiedä tiettävästi joulukuun maidolle,ilmeisesti tuesta käyttämättömät rahat jaetaan ja lfa-korotus joskus.A-B:lle korotettu lypsylehmäpalkkio nautapalkkio tuo tulenee c:llekkin,tukea viljalle nurmelle.Kyllä tämä minusta näyttää kriisitukien menevän etelään.Niin ,että eiköhän olisi jo parempi pittää ne riukuttavat kaikki tietävät turvat kiinn.C-alueen naudoille ei tule tukea latin latia ilman niitä elukoita ja moni on joutunut vähentämään paljonkin rehupulan takia.
Mites se korotettu maidon pohjoinen tuki muutama vuosi sitten ?

carhu

  • Vieras
Vs: MTK Marttila emolehmätuottajaksi
Kyllä noille emoille aika kalliin näköisiä rakennuksia tehdään, ainakin mitä kuvia olen avajaisista nähnyt.

Nyt on varmaan emotilojen kriisituen vuoro.  :D


Voiko olla kriisi jos menee aina huonosti? Jos emojen kriisituki tulisi, niin eiköhän rajattaisi C-ALUEELLE. Eihän etelässä voi huonosti mennä.
Tota noin mitähän kriisitkiaukea sitä niin kuin maksetaan c.alueelle.Viime vuonna tai tänä vuonna löpöpalautus puimattomista viljoista.Nyt en  muusta tiedä tiettävästi joulukuun maidolle,ilmeisesti tuesta käyttämättömät rahat jaetaan ja lfa-korotus joskus.A-B:lle korotettu lypsylehmäpalkkio nautapalkkio tuo tulenee c:llekkin,tukea viljalle nurmelle.Kyllä tämä minusta näyttää kriisitukien menevän etelään.Niin ,että eiköhän olisi jo parempi pittää ne riukuttavat kaikki tietävät turvat kiinn.C-alueen naudoille ei tule tukea latin latia ilman niitä elukoita ja moni on joutunut vähentämään paljonkin rehupulan takia.
Mites se korotettu maidon pohjoinen tuki muutama vuosi sitten ?

Aiena sitä on jotaki tapahtunu menneinä vuosina ja vuosikymmeninä. Koskaan ei kaekki oo /oo ollu tyytyväisiä, eikä tule olemaan.Kuuluu osalla suommalaisia  perusluonteeseen  se peleko ,notta naapuri se saa aena enempi .

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: MTK Marttila emolehmätuottajaksi
Lihakarjanpito onnistuu reissaavalle isännälle paremmin, tosin jos renki, tai akka lypsää niin samakait missä huiteloo.
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.