Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Huittisen kokous  (Luettu 1897 kertaa)

Veeti

  • Vieras
Huittisen kokous
Luin Reppu-jäsensivuilta muistion Huittisen kokouksen "jälkilöylyistä", laatinut MTK-Pirkanmaan toiminnanjohtaja Visa Merikoski.

Itsekin mukana olleena jäi tuosta muistiosta vähän samanlainen maku kuin Maitomiehen mainitsemasta  Visa Merikosken blogistakin: Huittisen kokousta mitätöidään. Risto Ryti-salin henki oli jotain muuta kuin Merikosken muistion "jälkilöylyt".

Muistiossa mainitaan: "Maito- ja viljasektorin asiat ovat kohtuullisen hyvässä hoidossa."

Jos eteläsuomalaiselta maidon- tai viljantuottajalta kysyy, niin voivat olla eri mieltä.

#

Muistio on vaikeasti löydettävissä Repusta, jäsenellekin, Miksi?

Eikö kaikki maataloutta käsittelevät asiakirjat pitäisi olla kaikkien ko. ammatinharjoittajien saatavilla, ja vieläpä helposti? Emme elä Kiinassa, missä kommunistinen puolue määrää, mitä kansalainen saa tietää ja mitä  ei.







sianlihantuottaja

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 194
Vs: Huittisen kokous
Itsekin mukana olleena jäi tuosta muistiosta vähän samanlainen maku kuin Maitomiehen mainitsemasta  Visa Merikosken blogistakin: Huittisen kokousta mitätöidään. Risto Ryti-salin henki oli jotain muuta kuin Merikosken muistion "jälkilöylyt".

Muistiossa mainitaan: "Maito- ja viljasektorin asiat ovat kohtuullisen hyvässä hoidossa."

Jos eteläsuomalaiselta maidon- tai viljantuottajalta kysyy, niin voivat olla eri mieltä.

Muistio on vaikeasti löydettävissä Repusta, jäsenellekin, Miksi?

Eikö kaikki maataloutta käsittelevät asiakirjat pitäisi olla kaikkien ko. ammatinharjoittajien saatavilla, ja vieläpä helposti? Emme elä Kiinassa, missä kommunistinen puolue määrää, mitä kansalainen saa tietää ja mitä  ei.

Luin sen blogin ja ihmettelin väheksyvää asennetta minäkin. Itse en kokouksessa ollut mutta mitä olen kuullut niin tuossa blogissa ei kyllä ole osattu sen kokouksen henkeä ja sanomaa ollenkaan käsitellä.

Mistä löysit sen muistin kun minä en onnistunut löytämään? Osaatko laittaa linkin?

Veeti

  • Vieras
Vs: Huittisen kokous
Itsekin mukana olleena jäi tuosta muistiosta vähän samanlainen maku kuin Maitomiehen mainitsemasta  Visa Merikosken blogistakin: Huittisen kokousta mitätöidään. Risto Ryti-salin henki oli jotain muuta kuin Merikosken muistion "jälkilöylyt".

Muistiossa mainitaan: "Maito- ja viljasektorin asiat ovat kohtuullisen hyvässä hoidossa."

Jos eteläsuomalaiselta maidon- tai viljantuottajalta kysyy, niin voivat olla eri mieltä.

Muistio on vaikeasti löydettävissä Repusta, jäsenellekin, Miksi?

Eikö kaikki maataloutta käsittelevät asiakirjat pitäisi olla kaikkien ko. ammatinharjoittajien saatavilla, ja vieläpä helposti? Emme elä Kiinassa, missä kommunistinen puolue määrää, mitä kansalainen saa tietää ja mitä  ei.

Luin sen blogin ja ihmettelin väheksyvää asennetta minäkin. Itse en kokouksessa ollut mutta mitä olen kuullut niin tuossa blogissa ei kyllä ole osattu sen kokouksen henkeä ja sanomaa ollenkaan käsitellä.

Mistä löysit sen muistin kun minä en onnistunut löytämään? Osaatko laittaa linkin?


http://www.reppu.fi/mtk/ajankohtaista/blogit/kyntajantiella/huittisten_kokouksen_jalkimaininkeja/fi_FI/huittisten_kokouksen_jalkimaininkeja/

Klikkaa blogin kohtaa: Huittisten-Forssan kokouksien jälkilöylyt

Vaikeaksi on tehty. Häiritsikö liikaa pikkujoulua?

Veeti

  • Vieras
Vs: Huittisen kokous
Jos kokouksessa käsitellään kaikkia etelän viljelijöitä koskevia asioita, pitäisi kokouksen materiaali olla kaikkien asianomaisten helposti saatavilla. Tuollainen salailu ja jopa "kusetus" ei ole 2000-lukua.

Salailulla ei estetä muistiossakin mainittua etelän jäsenkatoa, vaan vaikutus on tasan päinvastainen.

MF 4000

  • Vieras
Vs: Huittisen kokous
Kirjoittaja on ns laitakaupunginpoikia,multaa vain kynsien alla ja mitään pakonomaista tarvetta hänellä ei ole ajaa maanviljelijän asioita:palkka juoksee oli tai oli tekemättä mitään.Kunhan kiertää kevät ja syyskokoukset ja pitää sen 15 minuutin pakollisen saarnan MTK henkeen se riittää.

Pigman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2912
Vs: Huittisen kokous
Jos kokouksessa käsitellään kaikkia etelän viljelijöitä koskevia asioita, pitäisi kokouksen materiaali olla kaikkien asianomaisten helposti saatavilla. Tuollainen salailu ja jopa "kusetus" ei ole 2000-lukua.

Salailulla ei estetä muistiossakin mainittua etelän jäsenkatoa, vaan vaikutus on tasan päinvastainen.
Turha MTK:ta syyttää jonkun Huittisten kokouksen materiaalin pimittämisestä, koska eihän se ollut MTK:n järjestämä tilaisuus. Kyllähän tiedotus kuuluu aina niille jotka tilaisuuden ovat järjestäneet.

Aulis Anttila

  • Vieras
Osuva muistutus...
Jos kokouksessa käsitellään kaikkia etelän viljelijöitä koskevia asioita, pitäisi kokouksen materiaali olla kaikkien asianomaisten helposti saatavilla. Tuollainen salailu ja jopa "kusetus" ei ole 2000-lukua. Salailulla ei estetä muistiossakin mainittua etelän jäsenkatoa, vaan vaikutus on tasan päinvastainen.
Turha MTK:ta syyttää jonkun Huittisten kokouksen materiaalin pimittämisestä, koska eihän se ollut MTK:n järjestämä tilaisuus. Kyllähän tiedotus kuuluu aina niille jotka tilaisuuden ovat järjestäneet.

Juuri noin... kuka ei ollut mukana niin hankkikoon itse sen tiedon mitä luulee tarvitsevansa.

Visa

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1
Vs: Huittisen kokous
Muistion kirjoittajaa eli minua syytetään Huittisten hengen vähättelystä.

Minä kirjoitin vain mitä kokouksessa puhuttiin ja sovittiin. Kukaan ei vähättele asian vakavuutta eikä tukierojen epäoikeudenmukaisuutta.

Salaamissyytökset ovat kovin huvittavia. Koskas ennen on ollut tapana laittaa nettiin näkyviin vastaavia muistioita? Sen myönnän ettei sitä ole ihan helppo löytää, mutta blogissa on suora linkki. Blogin julkaisusysteemi on sellainen ettei se vaan näytä "oikealta" linkiltä.

Muistion julkaiseminen oli ehdotukseni ja jokaisella osanottajalla oli mahdollisuus sitä kommentoida. Avoimuus on viljelijöiden asialle eduksi.

Molemmilta "osapuolilta" tuli kommentteja, että "noinhan se keskustelu meni".

Että silleen...

-V-





Veeti

  • Vieras
Vs: Huittisen kokous
Muistion kirjoittajaa eli minua syytetään Huittisten hengen vähättelystä.

Minä kirjoitin vain mitä kokouksessa puhuttiin ja sovittiin. Kukaan ei vähättele asian vakavuutta eikä tukierojen epäoikeudenmukaisuutta.

Salaamissyytökset ovat kovin huvittavia. Koskas ennen on ollut tapana laittaa nettiin näkyviin vastaavia muistioita? Sen myönnän ettei sitä ole ihan helppo löytää, mutta blogissa on suora linkki. Blogin julkaisusysteemi on sellainen ettei se vaan näytä "oikealta" linkiltä.

Muistion julkaiseminen oli ehdotukseni ja jokaisella osanottajalla oli mahdollisuus sitä kommentoida. Avoimuus on viljelijöiden asialle eduksi.

Molemmilta "osapuolilta" tuli kommentteja, että "noinhan se keskustelu meni".

Että silleen...

-V-







Eipä tuosta nyt kannata itselleen vatsahaavaa ottaa.  Agrossa kirjoitellaan näköjään muutenkin "isoilla kirjaimilla". Hyvää jatkoa kuitenkin sinne ViljelijäAvenueelle

Viimeksi muokattu: 07.03.09 - klo:19:26 kirjoittanut Veeti