Ei mene oikein yksiin, jos 90% kuluttajista haluaa maksaa maidosta enemmän.
Tosin tutkimus oli tilattu omalta yhtiöltä, joten lopputulos oli jo ennalta tiedossa.
Jos mtk ei uskalla laittaa "arvovaltaansa" peliin, kertoo sekin jo kovin paljon, mikä lopulta kuluttajien käyttäytyminen olisi.
Tiedätkö sinä edes mitä sana arvovalta tarkoikoittaa? Tuskinpa. Pitää varmaan tehdä rautalanka esimerkki.
Presidentti Niinistöllä on luultavasti aika paljon arvovaltaa koko kansan keskkuudessa. Niin mitäpä luulet, että miten kävisi, jos hän sanoisi että" boikotoikaa S-ketjua ja maksakaa ruokakoristanne enemmän?
Silloin tuette maanviljelijöitä näin kriisin keskellä."
Moniko kuluttaja muuttaisi ostoskäyttäytymistään?
Jos joku kauppa menee joltakin boikottiin, niin asiakasta on palveltu silloin niin huonosti, että hän tuntee kokeneensa vääryyttä tai loukattu rajusti jotain henkilökohtaista mielipidettä.
Jos yksittäinen tuote on kalliimpi, mutta koko ostoskori on edullinen. Se riittää asiakas suhteen säilyttämiseen. Vaikka kaikki tuotteet olisi kalliinpia, niin asiakas suhteen säilyttämiseen riittää nopea asiointi, hyvä parkkipakka, kaupan läheisyys, tai se hymyilevä ja mielyttävä kassa. Mutta ethän sitä sinä tiedä ja olethan sinä sen todistanutkin
Ei sitä kuluttajaa saa boikotoimaan jonkun aktoriteetin käskyllä.