Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Puinnit 2018  (Luettu 158858 kertaa)

Ruisrypsimohralvehnä

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 341
Vs: Puinnit 2018
Huomenna alkaa puinnit. Kahden vaiheilla olen kummastako aloitan. Taidan heittää kruunaa vai klaavaa. Vaihtoehtona ovat Livado ruis ja RGT Planet. Kumpaako arvon raati puisi ? Ja onko kokemusta aamupuinneista. Jos toi 30 asteen helle jatkuu niin ajattelin aloittaa puinnin viideltä aamulla. Ei ole niin kuuma. Onko kokemuksia ?

Riippuu kasteesta ja vihreän määrästä siellä seassa...
...yleensä miun puimuri ei juuri sitä kestä.
Rgt Planet puinti menossa , kosteus 17,5 sitä olis sitten noin 100 ha alalla

96000e tulossa...
9600e tulossa...

eevertti

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1242
Vs: Puinnit 2018
Huomenna alkaa puinnit. Kahden vaiheilla olen kummastako aloitan. Taidan heittää kruunaa vai klaavaa. Vaihtoehtona ovat Livado ruis ja RGT Planet. Kumpaako arvon raati puisi ? Ja onko kokemusta aamupuinneista. Jos toi 30 asteen helle jatkuu niin ajattelin aloittaa puinnin viideltä aamulla. Ei ole niin kuuma. Onko kokemuksia ?

Riippuu kasteesta ja vihreän määrästä siellä seassa...
...yleensä miun puimuri ei juuri sitä kestä.
Rgt Planet puinti menossa , kosteus 17,5 sitä olis sitten noin 100 ha alalla


Milloin Planetit on kylvetty. Mulla planetissa yhä vaan tähkät pystyssä. Ajoin kyllä tautiaineet tähkimisen alussa kun piti alkaa sadejakso mutta ei oo montaa milliä sen jälkeen tullu.

AP120

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1283
Vs: Puinnit 2018
Niin on täälläkin pystyssä. Kaks viikkoa ainakin puitiin, vähintään.

Ruisrypsimohralvehnä

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 341
Vs: Puinnit 2018
Huomenna alkaa puinnit. Kahden vaiheilla olen kummastako aloitan. Taidan heittää kruunaa vai klaavaa. Vaihtoehtona ovat Livado ruis ja RGT Planet. Kumpaako arvon raati puisi ? Ja onko kokemusta aamupuinneista. Jos toi 30 asteen helle jatkuu niin ajattelin aloittaa puinnin viideltä aamulla. Ei ole niin kuuma. Onko kokemuksia ?

Riippuu kasteesta ja vihreän määrästä siellä seassa...
...yleensä miun puimuri ei juuri sitä kestä.
Rgt Planet puinti menossa , kosteus 17,5 sitä olis sitten noin 100 ha alalla


Milloin Planetit on kylvetty. Mulla planetissa yhä vaan tähkät pystyssä. Ajoin kyllä tautiaineet tähkimisen alussa kun piti alkaa sadejakso mutta ei oo montaa milliä sen jälkeen tullu.
)9.5 ja siitä eteenpäin. Ihan valmistahan se ei ole, mutta käytännön syistä, jotka ovat olkien kerääminen, osalle lohkoista rukiin kylvö lautasmuokkauksen jälkeen ja osassa lohkoja juolavehnäongelma. Ehtii juolavehnä kasvaa kuukauden jolloin glyfosaatti noin 9.9 ja kyntö noin 10.10.

Joozeppi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2000
Vs: Puinnit 2018
Tähän mennessä satoarviot Reetta 3600, ceylon 4100 ja wolmari 2700.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19865
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Puinnit 2018
Meeri-kaura 4055 kg/ha. Vertti-ohra 3008 kg/ha  hl-painot 52,5 ja 63 kg.

-SS-

AP120

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1283
Vs: Puinnit 2018
Meeri-kaura 4055 kg/ha. Vertti-ohra 3008 kg/ha  hl-painot 52,5 ja 63 kg.

-SS-

Aika huleita ovat🙄

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19865
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Puinnit 2018
Joo ei onnistunut vertin puinti ennen kuin bräkleenillä poisti rapsinjäänteet pöydän jyväkynnyksen ja kuperan pohjan päältä ja sitten korrek kestovaha perään. Alkoivat vihnekasat luistaa paremmin syöttöruuville. Onneksi oli  pitkiä saviruohoja jotka veivät  otrat mukanaan.

Noin 20 cm korkeaa parhaimmillaan.

-SS-

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52000
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Puinnit 2018
Tässä alkaa hirvittämään kun lukee savimaahisten satolukemia.

Uskaltaako sitä lainkka alkaa syöttämään laihoa museoavokkaalle?

Lähinnä hehtopainot kammoksuttaa...

Tässä on nähty 49-kauraa, 61-ohraa ja semmosta rikkavehnää....

Viimeksi muokattu: 10.08.18 - klo:22:13 kirjoittanut SKN

Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

seegeri

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1941
Vs: Puinnit 2018
Jokos kevätvehnää puitu, mulla ekana kylvetyt alkaa olevan reeras, ens viikol ehkä.

UoleviUU

  • Vieras
Vs: Puinnit 2018
Jokos kevätvehnää puitu, mulla ekana kylvetyt alkaa olevan reeras, ens viikol ehkä.

Ihan on kovia jyvät,mutta seassa paljon jälkiversonnutta, samoin on ohran laita, tulee olemaan vaikeata päättää, milloin on oikea aika puida.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19865
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Puinnit 2018
Jokos kevätvehnää puitu, mulla ekana kylvetyt alkaa olevan reeras, ens viikol ehkä.

Ihan on kovia jyvät,mutta seassa paljon jälkiversonnutta, samoin on ohran laita, tulee olemaan vaikeata päättää, milloin on oikea aika puida.

Kylmällä ilmalla tuulettaa pari päivää, niin vihreät ovat hävinneet.

-SS-

seegeri

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1941
Vs: Puinnit 2018
Mulla ekoissa kylvöissä ei jälkiversoa, iti melko tasaisesti ja kasvusto tuuleentunut tasaisesti. Myöhemmissä kylvöissä on sitten jo sekulia.

Tjussi

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 178
Vs: Puinnit 2018
Olipa rajuja tuulenpuuskia eilen, mulla taisi käydä niin että iski kato puintivalmiille kaurapellolle sillä alustavan tarkastelun perusteella rajut tuulenpuuskat varisti kauranjyviä maahan, vaikea sanoa kuinka paljon mutta hyvinkin 20 % sadosta näyttäisi maahan varisseelta, harmittaa vietävästi kun sato ei muutenkaan näytä hyvältä ja viljan hinta kerrankin kohdallaan, edellisen kerran kävi näin 30.8.2015 kun raju raekuuro (sokerinpalan kokoiset rakeet) varisutti lähes puolet puintivalmiista kauranjyvistä maahan ja puolitti kaurasadon, oletteko muut käyneet tarkastamassa kaurapellot eilisten rajujen tuulenpuuskien jäljiltä.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19865
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Puinnit 2018
Meerissäkin oli varisseita jo 9. päivä. Variseminen oli ennen aikaan iso ongelma, lajikeominaisuus.

Tuuli teki täälläkin eilen vahinkoa. Pidän puidessa claasin säiliön kantta raollaan tangon varassa. Tuulenpuuska tarttui siihen ja mursi toisen muovisaranan, lennätti rajoitinnarun varassa roikkumaan säiliön sivulle.Ladon ovet muistin laittaa tuulen puolelta kiinni, liian usein on tarvinnut kiivetä viemään parisataa tiiltä takaisin katolle unohduksen jälkeen.

-SS-