Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Tervehdyttävä vaikutus...  (Luettu 2162 kertaa)

JösseJänis

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Vs: Tervehdyttävä vaikutus...
https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/maatalous/maito-suomessa-pellonraivaus-on-elinehto-1.56783

Ei mua silti sykähdytä mikään paskanhajuinen maidonlypsy. Ei meidän tili silti suurene vaikka tuo puoli pantaisiin vaikka tekoaltaaksi. Turhaa saarnaat. Jos tukia leikataan tuolta, niin so what. Ei ne meille tule jakoon.

Sen sijaan, jos kotieläintalous hiipuu, viljan kulutus pienenee ja tuotanto kasvaa. Ei hyvä.

Onko viljanvientisatamien hinnoittelu koskaan viimeisenä 20 vuotena ollut kiinnostunut siitä, ovatko Suomen naudat elossa vai ei ?

-SS-

Vaikea sanoa, kun ei tuota mallia ole koskaan kokeiltu. Ne pienet riput, mitä viljaa on viety, eivät juuri viljelyä ole pelastaneet, mutta tiedä häntä, vaikka lisääntynyt tarjonta nostaisi hintoja. Itse olen myynyt paikalliselle lypsykarjatilalle maltaaksi kasvatettua Harbingeriä kovemmalla hinnalla kuin mitä olisin satamasta saanut. Sitä paitsi syön mieluummin juustoa ja pihviä kuin jyviä, vaikka se niin kovin epätrendikäs ruokavalio nykyisin onkin.

-SS-

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Tervehdyttävä vaikutus...
https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/maatalous/maito-suomessa-pellonraivaus-on-elinehto-1.56783

Ei mua silti sykähdytä mikään paskanhajuinen maidonlypsy. Ei meidän tili silti suurene vaikka tuo puoli pantaisiin vaikka tekoaltaaksi. Turhaa saarnaat. Jos tukia leikataan tuolta, niin so what. Ei ne meille tule jakoon.

Sen sijaan, jos kotieläintalous hiipuu, viljan kulutus pienenee ja tuotanto kasvaa. Ei hyvä.

Onko viljanvientisatamien hinnoittelu koskaan viimeisenä 20 vuotena ollut kiinnostunut siitä, ovatko Suomen naudat elossa vai ei ?

-SS-

Vaikea sanoa, kun ei tuota mallia ole koskaan kokeiltu. Ne pienet riput, mitä viljaa on viety, eivät juuri viljelyä ole pelastaneet, mutta tiedä häntä, vaikka lisääntynyt tarjonta nostaisi hintoja. Itse olen myynyt paikalliselle lypsykarjatilalle maltaaksi kasvatettua Harbingeriä kovemmalla hinnalla kuin mitä olisin satamasta saanut. Sitä paitsi syön mieluummin juustoa ja pihviä kuin jyviä, vaikka se niin kovin epätrendikäs ruokavalio nykyisin onkin.

Olet tuossa hiukan ehkä jättänyt tahallaan huomaamatta, että kyseinen kokeilu viimeksi tehtiin tuossa 6. marraskuuta 2017 ! Eläintehtaille uhkaava puute ohrasta ei vaikuttanut hintaan nostavasti edes saman maakunnan tilahinnoissa, vaan tuonti aloitettiin välittömästi. Siksi voin melkoisella varmuudella sanoa, että viljan hinta seuraa viljan maailmanmarkkinahintoja enemmän kuin paikallista eläinyksiköiden viljankysyntää.

On myös aivan samantekevää, alkavatko enontekiöläiset viljellä leipävehnää eläintuotannon mahdollisesti vähentyessä. Vilja kun ei saa kuljetustukeakaan, niin vaikka viljely onnistuisikin nykypäivän lauhkeassa ilmastossa, pitää se vilja ihan omalla kustannuksella keräillä ja satamaan toimittaa.

-SS-