Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Jatkuvatko hommat?  (Luettu 6617 kertaa)

Talojussi

• Vieras
Vs: Jatkuvatko hommat?
Miten on tilanne, jatkuuko maanviljelys Sinun tilallasi sitten, kun itse ripustat hanskat naulaan? Löytyykö nuoresta polvesta yhtään niin työtäpelkäämätöntä ja uhkarohkeaa ihmistä, joka on valmis ottamaan haasteen vastaan???

Mä teetin asianajajalla testamentin joka kieltää perillistä jatkamasta maataloutta. Jos jatkaa niin saa vaan lakiosan ja loppu menee hyväntekeväisyyteen :D

Pakanalähetykselle?

Sepedeus

• Vieras
Miten on tilanne, jatkuuko maanviljelys Sinun tilallasi sitten, kun itse ripustat hanskat naulaan? Löytyykö nuoresta polvesta yhtään niin työtäpelkäämätöntä ja uhkarohkeaa ihmistä, joka on valmis ottamaan haasteen vastaan???

Mä teetin asianajajalla testamentin joka kieltää perillistä jatkamasta maataloutta. Jos jatkaa niin saa vaan lakiosan ja loppu menee hyväntekeväisyyteen :D

Pakanalähetykselle?

Näin on näppylät :D

Sepedeus

• Vieras
laita siihen testamenttiin etteivät tuu kerjäämään meitin portaille ruokaa ;D

Tuossa laittaa yks mun perillisistä papereita yliopistoon. Kehotan siirtymään töihin ulkomaille. Sinne sitä on ennenkin menty ,kun suomen poliitikot ovat ajaneet maan talouden kuralle

emo-heikki

• Vieras
Jatkuuu, tämä on helvetin hyvä bisnes ja toimii varmasti kuin junanvessa ....

Maalaityttö

• Vieras
  ...tuo on musiikkia korville...

Sepedeus

• Vieras
  ...tuo on musiikkia korville...

Kyllä sulla on kumma musiikkimaku :D

Paalinpyörittäjä

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Älä taas elvistele niillä tundratuillasi :P

sorkkahessu

• Vieras
Sepe on ilmiselvä demari . Hallitus tekee hyväätyötä elvytyksen hyväksi mutta mies valittaa poliitikoista jotka nyt on vallassa .
Siittä kiitos että valtionvarainministerinä on Katainen eikä Iiro Viinanen .

Viime laman olis saanu noppeesti toimimaan oikeilla lääkkeillä nousuun , mutta ei niin ei .

Sepe on samanlainen jullipää , nuoret ei saa menestyä maataloudessa .

Sepedeus

• Vieras
Sepe on ilmiselvä demari . Hallitus tekee hyväätyötä elvytyksen hyväksi mutta mies valittaa poliitikoista jotka nyt on vallassa .
Siittä kiitos että valtionvarainministerinä on Katainen eikä Iiro Viinanen .

Viime laman olis saanu noppeesti toimimaan oikeilla lääkkeillä nousuun , mutta ei niin ei .

Sepe on samanlainen jullipää , nuoret ei saa menestyä maataloudessa .

Enhän mää oo valittanu mittään. Sanoin vaan oman mielipiteeni Kallista. :D
  Toisekseen mulla ei ole mitään maataloutta vastaan. Ainoastaan tukipolitiikka on kepulaisesta perseestä :D

KT

• Vieras
Omaa tilaa ei ole, mutta sivusta seuranneena on havaintoni, että ei monella tilalla ole jatkohalukkuutta ainakaan lehmien pidolle eikä muutenkaan. Meidän kunnassa oli 60 luvun loppupuolella yli tuhat maidon lähettäjää (tosin pieniä tiloja), 2004 lähettäjiä 53 ja 2008 37. Laskeskelin, että potentiaaliasia tiloja muutaman vuoden päästä on kymmen kunta.

landehande

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • verkuilla tulevaisuuteen
Onko niitä nautoja sitten joskus näkyny tähän aikaan vuodesta.
Kyllä navetasta ja pihapiiristä näkee päällepäin onko siellä toimintaa vai ei.  Esimerkiksi lantalassa ei horsma kasva, jos navetta tuotannossa. Joitakin avokylmäkasvattamoita oli muutettu konehalleiksi ja varastoiksi, jotka tuttuja entuudestaan.

Horsma on sitkeä kasvi. Kasvaa kuulemma talvellakin ;)

Aulis Anttila

• Vieras
Kepulainen tukipolitiikka...
mulla ei ole mitään maataloutta vastaan. Ainoastaan tukipolitiikka on kepulaisesta perseestä :D

Sama täällä... mutta suomalainen tukipolitiikka on tosiasiassa kepulaisten velttopettereiden sosiaaliturvaa  :o  :(  >:(  ::)  :P  :o

Maalaityttö

• Vieras
Vs: Kepulainen tukipolitiikka...
mulla ei ole mitään maataloutta vastaan. Ainoastaan tukipolitiikka on kepulaisesta perseestä :D

Sama täällä... mutta suomalainen tukipolitiikka on tosiasiassa kepulaisten velttopettereiden sosiaaliturvaa  :o  :(  >:(  ::)  :P  :o
   Ei se ole kyllä kumma, eikä ihmeellistä, miksi uit -- täällä -- oksennuksessa!

Paalinpyörittäjä

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Omaa tilaa ei ole, mutta sivusta seuranneena on havaintoni, että ei monella tilalla ole jatkohalukkuutta ainakaan lehmien pidolle eikä muutenkaan. Meidän kunnassa oli 60 luvun loppupuolella yli tuhat maidon lähettäjää (tosin pieniä tiloja), 2004 lähettäjiä 53 ja 2008 37. Laskeskelin, että potentiaaliasia tiloja muutaman vuoden päästä on kymmen kunta.
Tässä meidän kylällä oli 60 luvun alussa reilut 40 maidonlähettäjää, no nykyään on ihan 2 kpl! Tosin molemmilla noin 60 lehmää, eli maitomäärä ei ole kovin paljoa alentunut. Toisessa on ehkä jatkaja ja toisessa varmuudella ei ole, joten vielä tulee ainakin 50 prossan vähenemä..

Aulis Anttila

• Vieras
Oikea tuntuu olevan suunta...
Tässä meidän kylällä oli 60 luvun alussa reilut 40 maidonlähettäjää, no nykyään on ihan 2 kpl! Tosin molemmilla noin 60 lehmää, eli maitomäärä ei ole kovin paljoa alentunut. Toisessa on ehkä jatkaja ja toisessa varmuudella ei ole, joten vielä tulee ainakin 50 prossan vähenemä..

Juuri noinhan sen pitääkin menää  :P  ::)  :P