Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kelirikko ja maitoauto  (Luettu 9222 kertaa)

Dr.Who

  • Vieras
Vs: Kelirikko ja maitoauto
Jaa'a maito on sellainen tuote joka pitää saada vähintään joka toinen päivä tilalta pois.Tiet pitää olla sellasessa kunnossa että se onnistuu.

montöör

  • Vieras
Vs: Kelirikko ja maitoauto
Joskus olen ollut todistamassa kun talviauraus on vedetty ojan päälle.Auto siinä hiukan kärsi, ja kyllä sen kolhun maksoi auraaja ei tienpitäjä-Kysymys oli ns tielaitoksen pitämästä tiestä.No auraajakin sitten vaihtui välittömästi.

Joskus lumisina talvina penkkoja aurataan niinettä tie on aurausmerkkien väliseltä matkalta
on aurattu ojan päältä. On autoilijassakin vikaa, jos sinne ojaan tietentahtoen ajaa. Jos
aurausmerkkejä ei ole lainkaan, menee kaarteet helpostikin ylileveiksi. Vaikea auraajankaan
on tietää mistä oja alkaa. Jos on tiekunta ja sen osakas kärsii vahinkoa, tulee se hänen omaksi
vahingokseen. Noottaa kööllää

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Kelirikko ja maitoauto
Jos nyt ihan oikein ajattelemalla ajatellaan, niin oikeastaan kaikki tiet ovat rikkoontuneet tissinkoittajien maitoriehumisen takia.

He ovat korvausvelvollisia.

Noh noh. Autoilija vastaa rikkomastaan tiestä.

Maitoautojahan tuo ei koske, koska maito on haettava keinolla millä hyvänsä, kun jotkut pöljät eivät saa sitä siirrettyä kantavan tien varteen.

Kannattaisi alkaa harkitsemaan maidon lähikuljetusta vaikka panssarivaunulla sellaiseen paikkaan, mistä sen saa auton kyytiin rikkomatta tietä. Tai putkistoa.

Ei se ole oikein, jos pätemisen tarve johtuu tyhmästä päästä. Maitolassa paiskitaan töitä hiki hatussa päivästä toiseen ja tehdään töitä huiskimalla ja riehumalla. Ei se ole valtion tai herrojen vika, jos tilakohtainen logistiikka tai automaatio on kivikaudelta.

Tällä hetkellä tissinkoittajalla on moninkertainen mahdollisuus kehittää tuotantoaan, verrattuna kasvinviljelijään. Kannattavuushan sen jo näyttää.

Viljakuormankin saa muuten rekalla hakea siinä kuin maitoakin kelirikko aikana.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

Härö

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 813
Vs: Kelirikko ja maitoauto
Jos nyt ihan oikein ajattelemalla ajatellaan, niin oikeastaan kaikki tiet ovat rikkoontuneet tissinkoittajien maitoriehumisen takia.

He ovat korvausvelvollisia.

Noh noh. Autoilija vastaa rikkomastaan tiestä.

Maitoautojahan tuo ei koske, koska maito on haettava keinolla millä hyvänsä, kun jotkut pöljät eivät saa sitä siirrettyä kantavan tien varteen.

Kannattaisi alkaa harkitsemaan maidon lähikuljetusta vaikka panssarivaunulla sellaiseen paikkaan, mistä sen saa auton kyytiin rikkomatta tietä. Tai putkistoa.

Ei se ole oikein, jos pätemisen tarve johtuu tyhmästä päästä. Maitolassa paiskitaan töitä hiki hatussa päivästä toiseen ja tehdään töitä huiskimalla ja riehumalla. Ei se ole valtion tai herrojen vika, jos tilakohtainen logistiikka tai automaatio on kivikaudelta.

Tällä hetkellä tissinkoittajalla on moninkertainen mahdollisuus kehittää tuotantoaan, verrattuna kasvinviljelijään. Kannattavuushan sen jo näyttää.

Älä nyt viitsi provosoida. Valtion vika on, jos valtion tie ei ole kunnossa ja mopo jää jumiin.

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26666
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Kelirikko ja maitoauto
Jos nyt ihan oikein ajattelemalla ajatellaan, niin oikeastaan kaikki tiet ovat rikkoontuneet tissinkoittajien maitoriehumisen takia.

He ovat korvausvelvollisia.

Noh noh. Autoilija vastaa rikkomastaan tiestä.

Maitoautojahan tuo ei koske, koska maito on haettava keinolla millä hyvänsä, kun jotkut pöljät eivät saa sitä siirrettyä kantavan tien varteen.

Kannattaisi alkaa harkitsemaan maidon lähikuljetusta vaikka panssarivaunulla sellaiseen paikkaan, mistä sen saa auton kyytiin rikkomatta tietä. Tai putkistoa.

Ei se ole oikein, jos pätemisen tarve johtuu tyhmästä päästä. Maitolassa paiskitaan töitä hiki hatussa päivästä toiseen ja tehdään töitä huiskimalla ja riehumalla. Ei se ole valtion tai herrojen vika, jos tilakohtainen logistiikka tai automaatio on kivikaudelta.

Tällä hetkellä tissinkoittajalla on moninkertainen mahdollisuus kehittää tuotantoaan, verrattuna kasvinviljelijään. Kannattavuushan sen jo näyttää.

Älä nyt viitsi provosoida. Valtion vika on, jos valtion tie ei ole kunnossa ja mopo jää jumiin.

Niissä on tietty prosentti mitkä tiet kuuluvat mihinkin tienhoitoon . Isommat tiet aurataan ensin ja hiekoitetaan , pikkutiet sitte joskus .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

  • Vieras
Vs: Kelirikko ja maitoauto
Maatalousliikenne halutaan pois pääväyliltä

Ylistaro–Seinäjoki-tien tukko ei ole laulusta tuttu karavaanari, vaan traktori lantavaunuineen.

https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/suomalainen-maaseutu/artikkeli-1.228318

Tuossa paikassa on muuten se suurnavetta.

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9480
Vs: Kelirikko ja maitoauto
Jos nyt ihan oikein ajattelemalla ajatellaan, niin oikeastaan kaikki tiet ovat rikkoontuneet tissinkoittajien maitoriehumisen takia.

He ovat korvausvelvollisia.

Noh noh. Autoilija vastaa rikkomastaan tiestä.

Maitoautojahan tuo ei koske, koska maito on haettava keinolla millä hyvänsä, kun jotkut pöljät eivät saa sitä siirrettyä kantavan tien varteen.

Kannattaisi alkaa harkitsemaan maidon lähikuljetusta vaikka panssarivaunulla sellaiseen paikkaan, mistä sen saa auton kyytiin rikkomatta tietä. Tai putkistoa.

Ei se ole oikein, jos pätemisen tarve johtuu tyhmästä päästä. Maitolassa paiskitaan töitä hiki hatussa päivästä toiseen ja tehdään töitä huiskimalla ja riehumalla. Ei se ole valtion tai herrojen vika, jos tilakohtainen logistiikka tai automaatio on kivikaudelta.

Tällä hetkellä tissinkoittajalla on moninkertainen mahdollisuus kehittää tuotantoaan, verrattuna kasvinviljelijään. Kannattavuushan sen jo näyttää.

Älä nyt viitsi provosoida. Valtion vika on, jos valtion tie ei ole kunnossa ja mopo jää jumiin.

Mites tällainen?

Olipa kerran kaksi valtion tietä. Molemmissa oli aina ollut merkittävä kelirikko.

Molempien teiden varrella oli asutusta sekä maatiloja. Toisen tien varressa oli leipomo sekä kiviainesasema. Toisen tien varressa oli maitotila. Muut maatilat olivat kasvinviljelytiloja.



Leipomo joutui kelirikon aikana pienentämään pulla-auton akselipainoja, ts. joutuivat tekemään kaksi reissua yhden sijaan. Soraa jouduttiin ajamaan kelirikon aikana puoli väkisin.

Sorabaron kippaili omaan piikkiin aina silloin tällöin murskematon pahimpiin paikkoihin, minkä oli autoillaan sotkenut.

Nämä yritykset ovat siellä missä ovat. Soramonttua ei voi oikein siirtää, mutta toisaalta leipomo voisi olla toisessakin paikassa. Tämä kelirikkoseikka kuitenkin tiedostetaan ja niillä mennään.



Toisen tien varressa oleva maitotila vaatii valtiota kustantamaan kelirikkovapaan tien.

No, siinä sitten tulikin kaikki asiat.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

Dr.Who

  • Vieras
Vs: Kelirikko ja maitoauto
Kyllä nyt mopeti keulii pahemman kerran, sorat, puutavara ja vilja voidaan ajaa hyvän kelin ollessa eikä juuri silloin pahempana kelirikkoaikana.Maitoa on ajettava päivittäin.Vai onko se sitten vähemmän titä rasittavaa jos maitotilallinen kyytii tankkiautolla maidot meijerille.Oletan että sama rasitus tulee tielle.Ja vielä suurempi kateus mopopojulle.

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26666
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Kelirikko ja maitoauto
Kyllä nyt mopeti keulii pahemman kerran, sorat, puutavara ja vilja voidaan ajaa hyvän kelin ollessa eikä juuri silloin pahempana kelirikkoaikana.Maitoa on ajettava päivittäin.Vai onko se sitten vähemmän titä rasittavaa jos maitotilallinen kyytii tankkiautolla maidot meijerille.Oletan että sama rasitus tulee tielle.Ja vielä suurempi kateus mopopojulle.

Älä sen jutuista välitä . Katkera perkele koko tyyppi .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9480
Vs: Kelirikko ja maitoauto
Kyllä nyt mopeti keulii pahemman kerran, sorat, puutavara ja vilja voidaan ajaa hyvän kelin ollessa eikä juuri silloin pahempana kelirikkoaikana.Maitoa on ajettava päivittäin.Vai onko se sitten vähemmän titä rasittavaa jos maitotilallinen kyytii tankkiautolla maidot meijerille.Oletan että sama rasitus tulee tielle.Ja vielä suurempi kateus mopopojulle.

Niin, pakolliset sora-ajot on ajettava esim. jos joku tie häviää olemattomiin. Viljaa ja puutavaraa ei tarvitse huonolla kelillä yleensä ajaa.

Mutta oikeastaan tuo leipomo oli tärkein esimerkki siitä, miten yritykset joutuvat sopeutumaan olosuhteisiin. Valtion on laskettava, mihin tiehen kannattaa panostaa ja kuinka paljon. Ei ole yksiselitteistä, että valtion tie on aina lentokenttää. Jos tien varressa on vaikka yritys joka työllistää kymmenen ihmistä, niin se on hiukan eri asia, kuin kahden ihmisen tissinkoittola.

Ehkä siksi valtio haluaa persläpiteistä eroon, jotta ei tarvitse maksaa maltaita jostakin kuravellistä.

Lukemisen osaaminen kannattaa aina.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Kelirikko ja maitoauto
Leipomon pitäisi sijaita satamassa, laadukas ulkomainen vilja laivasta maihin ja sitämukaa suoraviivaisesti nisuiksi kauppoihin.
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Kelirikko ja maitoauto
ja jos sorakeisarilla on soramonttu, niin kyllä sieltä menee silloin sellainen tie ettei kelirikko haittaa. Eli pitäisikö viljabaroneita valtion periäkkin tienkäyttömaksu kun se tie on paremmassa kunnossa kuin tarvis?
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

Dr.Who

  • Vieras
Vs: Kelirikko ja maitoauto
Mää olen havainnut että paperitehtaiden puuhuolto on sellainen pointti joka laittaa peruskunnostamaan sivukylienkin tiet sellaiseen kuntoon että ei ole kelirikkoaikaan painorajoituksia ja puutavara kulke jatkuvalla syötöllä.Siinä ohessa sitten menee sora vilja lannoite ja maitokuormatkin.

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9480
Vs: Kelirikko ja maitoauto
Mää olen havainnut että paperitehtaiden puuhuolto on sellainen pointti joka laittaa peruskunnostamaan sivukylienkin tiet sellaiseen kuntoon että ei ole kelirikkoaikaan painorajoituksia ja puutavara kulke jatkuvalla syötöllä.Siinä ohessa sitten menee sora vilja lannoite ja maitokuormatkin.

Kun tiellä on arvoa, sitä kannattaa pitää hyvässä kunnossa. Puu nyt on hiukan tärkeämpää kansantaloudellisesti kuin joku maito.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Kelirikko ja maitoauto
Suomen puuvarannot ovat globaalisti kuitenkin yhtä arvottomia kuin Suomen maidot tai viljatkin. Ei täältä suotta ole lähdetty eukaa kasvattamaan päiväntasaajalle.

"Metsää nyt on vaan pakko hakata kun se kasvaa kuitenkin"... EI ole. Voitaisiin lakkauttaa koko alempi tieverkosto. Mitä säästöä!

Viimeksi muokattu: 22.04.18 - klo:20:55 kirjoittanut kantola

Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.