Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kelirikko ja maitoauto  (Luettu 8018 kertaa)

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26248
  • vastustan
Vs: Kelirikko ja maitoauto
Suomen puuvarannot ovat globaalisti kuitenkin yhtä arvottomia kuin Suomen maidot tai viljatkin. Ei täältä suotta ole lähdetty eukaa kasvattamaan päiväntasaajalle.

"Metsää nyt on vaan pakko hakata kun se kasvaa kuitenkin"... EI ole. Voitaisiin lakkauttaa koko alempi tieverkosto. Mitä säästöä!
mehän osaamme kuvitella tilanteen jossa mopomiehen mopon  rengas tipahtaa routamonttuun ja mopomies syöksyy leualleen sarvien yli asfalttiin...

mitä tapahtuu sitten, alkaako mopomies penäämään valtiolta  uutta leukaa, liivikki on repaleina ja harrikan etuhaarukka sojottaa taatepäin :-\ :-\ :-\ :-\

vai toteaako mopomies vain aatteelleen uskollisena että minun ei olisi mikään tarve ollut lähteä kevään ensimmäisille keleille ajelemaan vaan olisin hyvin voinut odottaa  leluni kanssa jotta pikimiehet kerkeää paikata kolot ettei yhteiskunnalle tule isoa laskua ison talon ensiavusta :-\ :-\ :-\ :-\ :-\
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Eemeli

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 22272
Vs: Kelirikko ja maitoauto
Tiehoitokunta vastuussa tien kunnosta, vaikka olisikin ulkoistanut hoidon vaikkapa kunnalle.

Ja kaikkein merkittävin huomio. Vaikka maitoautolla oikeus kulkea kelirikkoaikanakin, maksaa aina vahingon aiheuttaja.

Ei sitä muiden tarvitse, eikä pidä maksaa.
Jos joku vaatii, yleistä tienpitoa paremman hoito ja kuntotason, vaikka olisikin Jumalan valittua kansaa, ottaa osaa kustannuksiin merkittävin osin.

Arion

  • Vieras
Vs: Kelirikko ja maitoauto
Tiehoitokunta vastuussa tien kunnosta, vaikka olisikin ulkoistanut hoidon vaikkapa kunnalle.

Ja kaikkein merkittävin huomio. Vaikka maitoautolla oikeus kulkea kelirikkoaikanakin, maksaa aina vahingon aiheuttaja.

Ei sitä muiden tarvitse, eikä pidä maksaa.
Jos joku vaatii, yleistä tienpitoa paremman hoito ja kuntotason, vaikka olisikin Jumalan valittua kansaa, ottaa osaa kustannuksiin merkittävin osin.

Voisit jurnuttaa myös etelän teistä. Ei täällä kehumista ole.

Dr.Who

  • Vieras
Vs: Kelirikko ja maitoauto
Suomen puuvarannot ovat globaalisti kuitenkin yhtä arvottomia kuin Suomen maidot tai viljatkin. Ei täältä suotta ole lähdetty eukaa kasvattamaan päiväntasaajalle.

"Metsää nyt on vaan pakko hakata kun se kasvaa kuitenkin"... EI ole. Voitaisiin lakkauttaa koko alempi tieverkosto. Mitä säästöä!
Kantolalla ei liene enää puuvarantoja, kirjoituksen sisällöstä päätellen.Lehmät syöneet jo kuusikot.

Dr.Who

  • Vieras
Vs: Kelirikko ja maitoauto
Tiehoitokunta vastuussa tien kunnosta, vaikka olisikin ulkoistanut hoidon vaikkapa kunnalle.

Ja kaikkein merkittävin huomio. Vaikka maitoautolla oikeus kulkea kelirikkoaikanakin, maksaa aina vahingon aiheuttaja.

Ei sitä muiden tarvitse, eikä pidä maksaa.
Jos joku vaatii, yleistä tienpitoa paremman hoito ja kuntotason, vaikka olisikin Jumalan valittua kansaa, ottaa osaa kustannuksiin merkittävin osin.
Jos on tiekunta ja tieyksiköt jaettu tiekunnan osakkaiden kesken, kyllä  sillä maitotilallisella on eniten niitä tieyksiköitä kuitenkin.Eli maksaa siitä tien käytöstä.

navettapiika

  • Vieras
Vs: Kelirikko ja maitoauto
Tiehoitokunta vastuussa tien kunnosta, vaikka olisikin ulkoistanut hoidon vaikkapa kunnalle.

Ja kaikkein merkittävin huomio. Vaikka maitoautolla oikeus kulkea kelirikkoaikanakin, maksaa aina vahingon aiheuttaja.

Ei sitä muiden tarvitse, eikä pidä maksaa.
Jos joku vaatii, yleistä tienpitoa paremman hoito ja kuntotason, vaikka olisikin Jumalan valittua kansaa, ottaa osaa kustannuksiin merkittävin osin.
Jos on tiekunta ja tieyksiköt jaettu tiekunnan osakkaiden kesken, kyllä  sillä maitotilallisella on eniten niitä tieyksiköitä kuitenkin.Eli maksaa siitä tien käytöstä.
Näin se menee, eli meilläkin maksetaan suurin osa tuon tien hoidosta, eli kyllä se maitoauton kulku on jo huomioitu. Ei tarvi Eemelin mieltään pahoittaa muiden puolesta, vaan kyllähän se vähemmästäkin jankkaamisesta mustuu.

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Kelirikko ja maitoauto
Suomen puuvarannot ovat globaalisti kuitenkin yhtä arvottomia kuin Suomen maidot tai viljatkin. Ei täältä suotta ole lähdetty eukaa kasvattamaan päiväntasaajalle.

"Metsää nyt on vaan pakko hakata kun se kasvaa kuitenkin"... EI ole. Voitaisiin lakkauttaa koko alempi tieverkosto. Mitä säästöä!
Kantolalla ei liene enää puuvarantoja, kirjoituksen sisällöstä päätellen.Lehmät syöneet jo kuusikot.
Sepeteuksen mukhan kantturat syöneet hakkuutähteetkin jo 4 vuotta sitten.
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8486
Vs: Kelirikko ja maitoauto
Kelirikkoteihin voisi kohdistaa joitain korvausvelvoitteita tai kiinteitä maksuja, jos kokonaispainoja joudutaan ylittämään toistuvasti. Maidonkuljetus on tällainen. Yksityisteissä tämä olisi helpompaa, koska tiemaksulla homman saisi kuitattua. Valtionteissä tämä on tietenkin hankalampaa, koska poliittinen komposti vääristää faktaa.

Pitäisikö osuuskuntien ottaa asia tosissaan? Voitaisiinko asia kuitata maidon etäsiirrolla? Isäntä voisi siirtää maidon esim. auton peräkärryllä kantavalle tielle. Tai sitten joku osuuskuntaristeilijä, joka siirtää maitoa tiloilta maitoautoon pienemmillä kuormilla. Joku kevytkuorma-auto tai paku.

Yksi vaihtoehto on tietenkin kassillinen massia, jolla kuitata koko homma.


Tiehoitokunta vastuussa tien kunnosta, vaikka olisikin ulkoistanut hoidon vaikkapa kunnalle.

Ja kaikkein merkittävin huomio. Vaikka maitoautolla oikeus kulkea kelirikkoaikanakin, maksaa aina vahingon aiheuttaja.

Ei sitä muiden tarvitse, eikä pidä maksaa.
Jos joku vaatii, yleistä tienpitoa paremman hoito ja kuntotason, vaikka olisikin Jumalan valittua kansaa, ottaa osaa kustannuksiin merkittävin osin.
Jos on tiekunta ja tieyksiköt jaettu tiekunnan osakkaiden kesken, kyllä  sillä maitotilallisella on eniten niitä tieyksiköitä kuitenkin.Eli maksaa siitä tien käytöstä.
Näin se menee, eli meilläkin maksetaan suurin osa tuon tien hoidosta, eli kyllä se maitoauton kulku on jo huomioitu. Ei tarvi Eemelin mieltään pahoittaa muiden puolesta, vaan kyllähän se vähemmästäkin jankkaamisesta mustuu.

Yksityisteillä tämä onkin helppoa. Mutta kun valtiontie on kyseessä, sen pitää kantaaa aina ja iankaikkisesti kaikkivaltiaan maitodaffin doublestarit, kun ei autoilijalla ole varaa ostaa uutta misukkaa päivittäin.

Viimeksi muokattu: 23.04.18 - klo:08:15 kirjoittanut Mopomies

On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

Dr.Who

  • Vieras
Vs: Kelirikko ja maitoauto
ilman muuta jos oksista ja kannoista on sopimus ollut puukaupassa

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Kelirikko ja maitoauto
Ei suotta ennen ollut maitolaitureita. Ne olivat juurikin huonon tieverkon takia joka silloin oli todella huono.
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

navettapiika

  • Vieras
Vs: Kelirikko ja maitoauto
Ei suotta ennen ollut maitolaitureita. Ne olivat juurikin huonon tieverkon takia joka silloin oli todella huono.
Nyt vain sinne asfaltin varteen satelliittitankki ja ongelmat ratkaistu.

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Kelirikko ja maitoauto
]

Mites tällainen?

Olipa kerran kaksi valtion tietä. Molemmissa oli aina ollut merkittävä kelirikko.

Molempien teiden varrella oli asutusta sekä maatiloja. Toisen tien varressa oli leipomo sekä kiviainesasema. Toisen tien varressa oli maitotila. Muut maatilat olivat kasvinviljelytiloja.



Leipomo joutui kelirikon aikana pienentämään pulla-auton akselipainoja, ts. joutuivat tekemään kaksi reissua yhden sijaan. Soraa jouduttiin ajamaan kelirikon aikana puoli väkisin.

Sorabaron kippaili omaan piikkiin aina silloin tällöin murskematon pahimpiin paikkoihin, minkä oli autoillaan sotkenut.

Nämä yritykset ovat siellä missä ovat. Soramonttua ei voi oikein siirtää, mutta toisaalta leipomo voisi olla toisessakin paikassa. Tämä kelirikkoseikka kuitenkin tiedostetaan ja niillä mennään.



Toisen tien varressa oleva maitotila vaatii valtiota kustantamaan kelirikkovapaan tien.

No, siinä sitten tulikin kaikki asiat.

Tahtoo ainakin täälläpäin hoitua leipomojen jakeluliikenne pääsääntöisesti pakettiautokalustolla, ei nyt sentään rekoilla...
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Kelirikko ja maitoauto
Maksattaako seuraava hallitus tieverkon toiseen kertaan kansalla kaupatessaan sitä yksityisille... Terminaattorikos se muisteli kuinka Kataisen puulaaki nosti polttoaineverot tappiin ja vastineeksi akselipainotkin ylös että nyt vanhan tien selkä notkuu ja sillat murenee alla.
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: Kelirikko ja maitoauto
Maksattaako seuraava hallitus tieverkon toiseen kertaan kansalla kaupatessaan sitä yksityisille... Terminaattorikos se muisteli kuinka Kataisen puulaaki nosti polttoaineverot tappiin ja vastineeksi akselipainotkin ylös että nyt vanhan tien selkä notkuu ja sillat murenee alla.

Onkos Sipi laskenu polttoaineveroja. Jos oikein muistelen, niin nostivat.

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Kelirikko ja maitoauto
Maksattaako seuraava hallitus tieverkon toiseen kertaan kansalla kaupatessaan sitä yksityisille... Terminaattorikos se muisteli kuinka Kataisen puulaaki nosti polttoaineverot tappiin ja vastineeksi akselipainotkin ylös että nyt vanhan tien selkä notkuu ja sillat murenee alla.

Onkos Sipi laskenu polttoaineveroja. Jos oikein muistelen, niin nostivat.

Pakkohan se on jos meinaa net remarien vahingot korjata.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!