usein alan lehdistö kirjoitaa ylpeillen, montako uutta tuotetta valio on taas lanseerannut.
Pian jokaisella valiolaisella on oma tuotteensa.
Sopii epäillä valikoiman runsauden onnistuvan kustannustehokkaasti hoituvan. Vielä kun maidon keräily, tippa sieltä, toinen tuolta, ei valio voi mitenkään
olla kustannustehokas ja kilpailuykyinen.
Normi pitäjäkaupassakin alkaa olla 20-30 metriä hyllykaappeja erilaisia maitoperäisiä elintarvikkeita.
Onko valion kohtalo kilpailla itse itsensä hengiltä, kun kauppiastakaan ei saa enää kyykytettyä.
Luultavasti et ole maidontuottaja, sillä muuten tietäisit paljonko keräily maksaa litraa kohti. Tuottajahintaan verrattuna prosenteissa "jonkin verran", mutta vähemmän kuin alv. Kaupan ulosmyyntihintaan verrattuna "ei juurikaan mitään".
Ihan varmasti et ole maidontuottaja koska kuvittelet, että ainoastaan juotavaa maitoa pakkaamalla kukaan tekisi mitään tiliä. Eikä varmaan teekään.
Tuotekehitystä tarvitaan vielä jonkin verran lisää, sillä kilpailijoilla on parempia lopputuotteita ja se harmittaa myös Valion tuottajia.