Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Siinä miljardit on halpoja!  (Luettu 4851 kertaa)

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Siinä miljardit on halpoja!
http://www.iltalehti.fi/politiikka/201801112200660359_pi.shtml

Paljon järkevämpää olisiu yrittää kehittää maakunta kenttiä Suomessa eikä alkaa SAK/VAPAAVUORI ideoita toteuttamaan.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

pig24

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12115
Vs: Siinä miljardit on halpoja!
Mites kävi Lahden oikoradan ? Maksut on niin korkeita, että pääosa liikenteestä menee vanhoilla kiskoilla. Mites digitalisoituminen on huomioitu ? Skypessä voi keskustella kasvotusten myös tre-hki välillä. Silti toisaalta eletään kuin 1900-lukua. Muistaakseni Tampereella on oma lentokenttäkin. Eiköhän tässä puhuta jostain muusta kuin nopean yhteyden tarpeesta. Se voisi olla infratöitä 50 koneurakoitsijalle, joista 80 % sijoittaa saamansa rahat japanilaisiin ja korealaisiin koneisiin. Lisäksi 50 raudoittajaa ym. heppua saa töitä.

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Siinä miljardit on halpoja!
Junalippu maksaa tasan saman minkä autoparkki ja auton kulut on lentokentälle mennessä. Kun ei ole todellista kilpailua, niin matkustajien hyöty on vain keventynyt lompakko ja verorahoilla rahoitettu infra.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Siinä miljardit on halpoja!
Aivan loistava idea, päärata tarvitsee ehdottomasti kolmannen raiteen ja jos sellainen koko matkalle saadaan, niin kierros lentokentän kautta olisi loistava. Nythän täytyy Tikkurilassa vaihtaa lähijunaan ja palata taaksepäin.
Nothing is Something Worth Doing

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Siinä miljardit on halpoja!
Aivan loistava idea, päärata tarvitsee ehdottomasti kolmannen raiteen ja jos sellainen koko matkalle saadaan, niin kierros lentokentän kautta olisi loistava. Nythän täytyy Tikkurilassa vaihtaa lähijunaan ja palata taaksepäin.

Tuossa on länsimetro halpaa huvia. Sama olisi suunitella se huippunopea junayhteys Tallinaan tunnelin kautta sikäläiselle lentokentälle Suomen raideleveydellä.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

junttieinari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4698
  • Savo savolaisille!
Vs: Siinä miljardit on halpoja!
Junalippu maksaa tasan saman minkä autoparkki ja auton kulut on lentokentälle mennessä. Kun ei ole todellista kilpailua, niin matkustajien hyöty on vain keventynyt lompakko ja verorahoilla rahoitettu infra.

Tuo ratayhteyshän toisi nimenomaan kilpailua sisämaasta Helsinki-Vantaalle tullessa. Nythän vaihtoehtoina ainoastaan oma auto ja lentäminen. Monen tunnin ajomatka Helsinki-Vantaalta vaikkapa Savoon pitkän lennon jälkeen on aika syvältä.
"Jos fundamentalistien kanssa pystyisi keskustelemaan järkevästi, ei maailmassa olisi fundamentalisteja."
                                                       -Tuomas Holopainen-

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Siinä miljardit on halpoja!
Tuossa on länsimetro halpaa huvia. Sama olisi suunitella se huippunopea junayhteys Tallinaan tunnelin kautta sikäläiselle lentokentälle Suomen raideleveydellä.
Miksi mennä merta edemmäs kalaan? Tallinnan lentoasema ei ole kovin merkittävä, Helsinki ja Riika ovat tärkeämpiä. Katselet asiaa turistin näkökulmasta, mutta harvalla lentokoneella helsinki-Vantaalle saapuvalla on käsimatkatavaroinaan autoa. Ja siitähän on ollut puhetta, että jos edes osan transitliikenteestä saisi hetkeksi pysähtymään Suomeen, niin miten se lisäisi turismia. Ei tarvitsisi jäädä pääkaupunkiin, vaan voisi helposti ottaa junan ja matkustaa Tampereelle tai Turkuun.

Toinen pointti jutussa oli se, että päärata on tukossa, sinne ei kerta kaikkiaan mahdu enempää junia niille vuuoroille kun olisi tarvetta. Suosituimmilla vuoroilla juna on kertakaikkiaan täynnä. Radan ruuhkaisuus ei palvele lähiliikennettä, eikä tavaraliikennettä niin kuin olisi tarkoitus. Jos kolmas raide joskus trakennetaan täysipituisena, niin se voisi hyvin kurvata lentoaseman kautta.
Nothing is Something Worth Doing

alpo10

  • Vieras
Vs: Siinä miljardit on halpoja!
Junalippu maksaa tasan saman minkä autoparkki ja auton kulut on lentokentälle mennessä. Kun ei ole todellista kilpailua, niin matkustajien hyöty on vain keventynyt lompakko ja verorahoilla rahoitettu infra.

Tuo ratayhteyshän toisi nimenomaan kilpailua sisämaasta Helsinki-Vantaalle tullessa. Nythän vaihtoehtoina ainoastaan oma auto ja lentäminen. Monen tunnin ajomatka Helsinki-Vantaalta vaikkapa Savoon pitkän lennon jälkeen on aika syvältä.
näitä isompia infahankkeita ei pitäisi koskaan katsoa yksittäin, koska yhden toteutuminen aiheuttaa vaan muiden siirtymisen pauselle eli niiden suunnittelu keskeytyy tai hautautuu kokonaan. Olisi ihmeellistä, jos tämä nelikko olisi päätynyt ehdottamaan jotain muuta vaihtoehtoa...onhan tässä pormestarit kiskojen molemmista päistä, kiskoyhtiö ja lentoyhtiö, jonka syöttöliikennettä rata auttaisi.

Voisihan vaihtoehtona olla, joitain teollisiin investointeihin liittyviä perusinfran parannuksia....siis sellaisia tarpeellisia esim sellu-, bioenergia-, telakka-, autoteollisuuteen liittyviä?

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26125
  • vastustan
Vs: Siinä miljardit on halpoja!
Junalippu maksaa tasan saman minkä autoparkki ja auton kulut on lentokentälle mennessä. Kun ei ole todellista kilpailua, niin matkustajien hyöty on vain keventynyt lompakko ja verorahoilla rahoitettu infra.

Tuo ratayhteyshän toisi nimenomaan kilpailua sisämaasta Helsinki-Vantaalle tullessa. Nythän vaihtoehtoina ainoastaan oma auto ja lentäminen. Monen tunnin ajomatka Helsinki-Vantaalta vaikkapa Savoon pitkän lennon jälkeen on aika syvältä.
näitä isompia infahankkeita ei pitäisi koskaan katsoa yksittäin, koska yhden toteutuminen aiheuttaa vaan muiden siirtymisen pauselle eli niiden suunnittelu keskeytyy tai hautautuu kokonaan. Olisi ihmeellistä, jos tämä nelikko olisi päätynyt ehdottamaan jotain muuta vaihtoehtoa...onhan tässä pormestarit kiskojen molemmista päistä, kiskoyhtiö ja lentoyhtiö, jonka syöttöliikennettä rata auttaisi.

Voisihan vaihtoehtona olla, joitain teollisiin investointeihin liittyviä perusinfran parannuksia....siis sellaisia tarpeellisia esim sellu-, bioenergia-, telakka-, autoteollisuuteen liittyviä?
niin, mitä *****a turisti tekköö tampereella, järvisuomeen tae lappiin se pittee viedä kun aasia on kerran finnaerin pääpainokohde, tämän todistaa jo kaikki taulukon yläreunan puhkasseet kasvukäyrät :o :o :o :o :o
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

pig24

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12115
Vs: Siinä miljardit on halpoja!
Täällä etelässä itä-länsisuuntainen moottoritie katkea pahasti Helsingin kohdalla.  Luulisi olevan tärkeämpi väylä kuin Tampereeseen littyvät.

de Citonni

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8702
  • Don't dream your life, live your dreams.
Vs: Siinä miljardit on halpoja!
Mites kävi Lahden oikoradan ? Maksut on niin korkeita, että pääosa liikenteestä menee vanhoilla kiskoilla. Mites digitalisoituminen on huomioitu ? Skypessä voi keskustella kasvotusten myös tre-hki välillä. Silti toisaalta eletään kuin 1900-lukua. Muistaakseni Tampereella on oma lentokenttäkin. Eiköhän tässä puhuta jostain muusta kuin nopean yhteyden tarpeesta. Se voisi olla infratöitä 50 koneurakoitsijalle, joista 80 % sijoittaa saamansa rahat japanilaisiin ja korealaisiin koneisiin. Lisäksi 50 raudoittajaa ym. heppua saa töitä.

Eikös Orimattilaan avattu juuri uusi asema?
On niin ihanaa olla tekemättä mitään ja levätä sen jälkeen.

junttieinari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4698
  • Savo savolaisille!
Vs: Siinä miljardit on halpoja!
Junalippu maksaa tasan saman minkä autoparkki ja auton kulut on lentokentälle mennessä. Kun ei ole todellista kilpailua, niin matkustajien hyöty on vain keventynyt lompakko ja verorahoilla rahoitettu infra.

Tuo ratayhteyshän toisi nimenomaan kilpailua sisämaasta Helsinki-Vantaalle tullessa. Nythän vaihtoehtoina ainoastaan oma auto ja lentäminen. Monen tunnin ajomatka Helsinki-Vantaalta vaikkapa Savoon pitkän lennon jälkeen on aika syvältä.
näitä isompia infahankkeita ei pitäisi koskaan katsoa yksittäin, koska yhden toteutuminen aiheuttaa vaan muiden siirtymisen pauselle eli niiden suunnittelu keskeytyy tai hautautuu kokonaan. Olisi ihmeellistä, jos tämä nelikko olisi päätynyt ehdottamaan jotain muuta vaihtoehtoa...onhan tässä pormestarit kiskojen molemmista päistä, kiskoyhtiö ja lentoyhtiö, jonka syöttöliikennettä rata auttaisi.

Voisihan vaihtoehtona olla, joitain teollisiin investointeihin liittyviä perusinfran parannuksia....siis sellaisia tarpeellisia esim sellu-, bioenergia-, telakka-, autoteollisuuteen liittyviä?

Tottakai pitää, onneksi en ole päättämässä mikä hanke saa eniten rahaa. Toimiva junayhteys valtakunnan ykköslentoasemalla ei kuitenkaan ole pöljimmästä päästä.

Viimeksi muokattu: 11.01.18 - klo:13:19 kirjoittanut junttieinari

"Jos fundamentalistien kanssa pystyisi keskustelemaan järkevästi, ei maailmassa olisi fundamentalisteja."
                                                       -Tuomas Holopainen-

de Citonni

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8702
  • Don't dream your life, live your dreams.
Vs: Siinä miljardit on halpoja!
Tarpeellinen investointi se on mun mielestä.
On niin ihanaa olla tekemättä mitään ja levätä sen jälkeen.

Jätkä

  • Vieras
Vs: Siinä miljardit on halpoja!
Järkeä vai ei. Siis rakennuskustannukset suomalaisille ja junaliikenne jollekkin ulkolaiselle yhtiölle. Eikös se Berner lahjoita nämä radat ulkolaisten junayhtiöitten käyttöön?

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26125
  • vastustan
Vs: Siinä miljardit on halpoja!
kyllähän suunta on selvä etelässä, rannikot ja etenkin suuret satamakaupungit kehittyy, ehkä vielä häömeenlinna inhimillisen matkan päässä helsingistä mutta sen jälkeen pelkkää autioituvaa tundraa :-\ :-\ :-\ :-\
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...