Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Itälän kootut kieroudet  (Luettu 3026 kertaa)

H Hehtolitra

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2569
Itälän kootut kieroudet
Lukekaa nyt vielä kerran, mitä siinä sanotaan tukien alentamisesta:

Ville ITÄLÄ

Euroopan parlamentin jäsen

Strasbourg, 17.12.2008

Lehdistötiedote - julkaisuvapaa heti

Itälä kysyy komissiolta maataloustukien tasapuolisesta maksatuksesta



Maa- ja metsätalousministeri Sirkka-Liisa Anttila sekä virkamiehet neuvottelevat tällä viikolla maatalouskomissaari Marianne Fisher Boelin kanssa maatalouden 142-tuesta.

Euroopan parlamentin jäsen Ville Itälä (kok) on lähettänyt komissiolle asiasta kirjallisen kysymyksen. “Kysyn komissiolta, mitä he aikovat tehdä, jotta kohtelu tukialueesta riippumatta olisi tasapuolista ja tasa-arvoista ja mitä komissio aikoo tehdä, jotta maksettu tuki olisi sama A-, B- ja C-tukialueilla”, sanoo Itälä. Lisäksi Itälä kysyy, miten komissio aikoo estää kilpailun vääristymisen ja luoda tuottajille tasapuoliset mahdollisuudet liiketoiminnan harjoittamiseen.



Taustana kysymykselle ja nyt käytäville keskusteluille on Etelä-Suomelle tehty artiklan 141 mukainen tukiratkaisu, selvittää Itälä. Ratkaisun mukaan artikla 141 perusteella sika- ja siipikarjatiloille maksettava tuki irrotetaan tuotannosta vuonna 2009. Tuki alenee vuosittain niin, että vuonna 2013 tukimäärä on enää noin kolmannes vuoden 2008 tasosta. Etelä-Suomeen artiklan 141 mukaan maksettu kansallinen tuki siipikarjalle on päätetty lopettaa kokonaan vuoden 2013 jälkeen.



Pohjois-Suomessa C-tukialueella, artiklan 142 perusteella maksettava tuki on tarkoitettu pysyvämmäksi, eikä sitä ole aiottu irrottaa tuotannosta kokonaan. Nykytiedon mukaan sika- ja siipikarjatalouden tuki C-alueella säilyy samana, eikä se ole laskeva.

“Tuotantokustannukset ja panokset ovat kuitenkin samat koko Suomessa kaikille tuottajille”, toteaa Itälä. “Tuottajien erilainen kohtelu tuotantopaikkakunnan mukaan ei voi olla oikein ja siksi on yksiselitteisesti vaadittava yhtä suuria tuotantotukia ja samanlaisia maksuperusteita koko maahan. Tämä tarkoittaa myös siis tukien irrottamista tuotannosta eli dekoplausta täysimääräisenä myös C-alueella, kuten A- ja B-alueella tehdään 141 -päätöksen mukaan. Tilanteen on oltava reilu kaikille”, vaatii Itälä lopuksi.


Eemeli

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 22080
Vs: Itälän kootut kieroudet
No voi viddu.

Itälä perää tasapuolista kohtelua.

Se on kepuloinen keksintö, tuo tuen alentamisvaade.

kepuloiset itse kohkaamisellaan tunnustavat epäonnistuneen maatalouspolitiikan.

Molemmat niin 141- kuin 142-tuet siirtymäkauden tukia.

KT

  • Vieras
Vs: Itälän kootut kieroudet
No voi viddu.

Itälä perää tasapuolista kohtelua.

Se on kepuloinen keksintö, tuo tuen alentamisvaade.

kepuloiset itse kohkaamisellaan tunnustavat epäonnistuneen maatalouspolitiikan.

Molemmat niin 141- kuin 142-tuet siirtymäkauden tukia.
Sekö on tasapuolisuutta, jos viedään toisiltakin, kun ite ei saada ? Olisitta pitäneet puolenne silloin, kun oli aika eikä jälkeenpäin narista.

Eemeli

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 22080
Vs: Itälän kootut kieroudet
Ei Itälä vaadi keneltäkään mitään viemään, vaan tasapuolista kohtelua.

Kai kepulit sen osaavat hoitaa, jos vaalilupauksenakin on maaseudun tulotason nosto, niin ei kai tasapuolisuus ole liikaa vaadittu.

 ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Eemeli

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 22080
Vs: Itälän kootut kieroudet
No voi viddu.

Itälä perää tasapuolista kohtelua.

Se on kepuloinen keksintö, tuo tuen alentamisvaade.

kepuloiset itse kohkaamisellaan tunnustavat epäonnistuneen maatalouspolitiikan.

Molemmat niin 141- kuin 142-tuet siirtymäkauden tukia.
Sekö on tasapuolisuutta, jos viedään toisiltakin, kun ite ei saada ? Olisitta pitäneet puolenne silloin, kun oli aika eikä jälkeenpäin narista.




Kannattaa muuten muistaa tuo yllä oleva lausuma seuraavissa vaaleissa.
Muistaa mitä kepuloisten tasapuolisuus tarkoittaa.
Sama kuin mulle mulle mulle mulle mulle mulle mulle mulle mulle mulle mulle mulle mulle mulle mulle mulle mulle mulle mulle mulle mulle mulle mulle mulle mulle mulle mulle mulle mulle mulle mulle mulle mulle

Terminator

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7310
  • Demokratian ja ihmisoikeuksien puolesta! YTK:FI
Vs: Itälän kootut kieroudet
Ei Itälä vaadi keneltäkään mitään viemään, vaan tasapuolista kohtelua.

Kai kepulit sen osaavat hoitaa, jos vaalilupauksenakin on maaseudun tulotason nosto, niin ei kai tasapuolisuus ole liikaa vaadittu.

 ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Tjaa.. Näkyy Turkulaisilla olevan sytytys myöhässä. Vaaditaan tasapuolista kohtelua siinä vaiheessa kun 141 on so***** ja neuvotellaan 142.
Pikkaisen vois tuota ennakkoa kääntää aikaisemmalle, olisi vaatinut tasapuolista kohtelua ennen 141 neuvotteluja.
"Jos kannatat ihmisen oikeuteen valita vapaasti ja haluat kasvattaa yhteistä hyvinvointiamme, niin klikkaa www.ytk.fi"

"*****ilu on luonnon lahja ja sitä pitää käyttää  hyväksi!"

"Kun ay-politrukilta argumentit loppuu, alkaa kepu roistoksi huutelu."

Eemeli

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 22080
Vs: Itälän kootut kieroudet
Kumpikaan 141 tai 142 eivät ole kiveen hakattuja.
Avattavissa jos vakavaa haittaa ilmenee.
Muttei kepuloisten ammatitaito piisaa ja pelkäävät heikennyksiä jo so*****ihin.

Terminator

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7310
  • Demokratian ja ihmisoikeuksien puolesta! YTK:FI
Vs: Itälän kootut kieroudet
Kumpikaan 141 tai 142 eivät ole kiveen hakattuja.
Avattavissa jos vakavaa haittaa ilmenee.
Muttei kepuloisten ammatitaito piisaa ja pelkäävät heikennyksiä jo so*****ihin.

Olenko väitänytkään kiveen hakatuiksi.
Väitin vaan että Turkulaisilla on sytytys myöhässä.
Suomen mepeille pitäisi takoa pesäpallomailalla päähän että Suomen etua pitää ajaa, eikä eu:n
"Jos kannatat ihmisen oikeuteen valita vapaasti ja haluat kasvattaa yhteistä hyvinvointiamme, niin klikkaa www.ytk.fi"

"*****ilu on luonnon lahja ja sitä pitää käyttää  hyväksi!"

"Kun ay-politrukilta argumentit loppuu, alkaa kepu roistoksi huutelu."

Eemeli

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 22080
Vs: Itälän kootut kieroudet
Siis mikään ei ole myöhässä, vaan vääryydet korjattavissa.

Mutta onhan se vähän outo ja vieras ajatus, jos maatalouden eduksi luetaan muutakin kuin c-tukialueen etu, mitä kepulipuolue tähän asti järkähtämättömästi on ajanut.

KT

  • Vieras
Vs: Itälän kootut kieroudet
No voi viddu.

Itälä perää tasapuolista kohtelua.

Se on kepuloinen keksintö, tuo tuen alentamisvaade.

kepuloiset itse kohkaamisellaan tunnustavat epäonnistuneen maatalouspolitiikan.

Molemmat niin 141- kuin 142-tuet siirtymäkauden tukia.
Sekö on tasapuolisuutta, jos viedään toisiltakin, kun ite ei saada ? Olisitta pitäneet puolenne silloin, kun oli aika eikä jälkeenpäin narista.




Kannattaa muuten muistaa tuo yllä oleva lausuma seuraavissa vaaleissa.
Muistaa mitä kepuloisten tasapuolisuus tarkoittaa.
Sama kuin mulle mulle mulle mulle mulle mulle mulle mulle mulle mulle mulle mulle mulle mulle mulle mulle mulle mulle mulle mulle mulle mulle mulle mulle mulle mulle mulle mulle mulle mulle mulle mulle mulle
Jaa, että kakolaiset sanoot: sulle sulle sulle sulle sulle... Empähän oikein usko. Siinähän ne c-alueen kakolaiset saa samalla kuin c-alueen kepulaiset, vai maksetaanko niille tuet eri tavalla ? Siltä kai se näyttää niiden sinisten glasien takakaa. Oma napa lähempä kuin muiden. Kevennys: koulussa oppilas kertoi, että meille syntyi kissanpentuja, jotka on ilmeisesti kakolaisia. Parin viikon päästä tuli koulutarkasta kouluun, joka oli kakolainen henkeen ja vereen. Opettaja halus lisäpisteitä ja sanoi: kerroppa Mikko mitä teidän kissat ovat. Ne on demareita, vastas Mikko. Opettaja punastui ja kysyi syytä muutokseen ? Mikko vastas: niiden silmät avautui.

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Itälän kootut kieroudet
itälän opetus lapsiin itälän jutut uppoaa kuin väärä raha ;D

Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

JakkeJäyhä

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 678
Vs: Itälän kootut kieroudet
Missäs se uusi tuottajajärjestö viipyy ? TJ/Eemelin  oli perustamassa Huittisissa. Senhän piti ratkaista kaikki ongelmat. Suuret oli puheet, jos tuolta arkistosta kaiveltas, mutta teot on samaa luokkaa kuin ennenkin. :) :)

Tämä on sen verran poliittissävyinen kirjoitus että laitetaankin tähän ketjuun eikä tuohon toiseen.

KT, tietämättä mitä ja millaista työtä asian eteen tehdään niin en ilakoisi vielä? Eikös sitä meillekin olikos se poronpurija aina sano että "MTK tekee töitä ja sopii asioita mutta ei niistä huudella julkisuuteen". En yhtään hämmästyisi vaikka jossakin jotenkin tehtäisiin tällä hetkellä kovastikin lobbausta yms töitä. Mikä se kanava on ja millä tavalla niin on toinen juttu. Tyyntä myrskyn edellä?

Mitä taas muuten tähän tulee niin kyseessähän on poliittinen päätös ja tämä tukialueraja ja tukialueiden ero on viime kädessä kiinni suomen (sisä)polittiisista päätöksistä. Ja jossain ketjussa olikos se Eemeli kun totesi että "keskustellaan sitten hesarin palstoilla". Kannattaako vaaleja ajatellen yrittää vaikuttaa siihen 5% maatalousväestöön ja vielä C-alueen maatalousväestöön? Ehkä ei? Ehkä kannattavampaa on vaikuttaa etelän kaupunkien runsaslukuisiin äänestäjiin? Jos siellä aletaan ymmärtää ja välittää tukierosta niin seuraavien vaalien jälkeen tilanne voi olla ihan toinen? Varsinkin jos keskusta odotusten vastaisesti ei olekaan suurin puolue vaalien jälkeen? Tällä menolla AB-alueella ainakin saattaa tulla noutaja? Ja sitten onkin ihan uudet poliittiset päätökset edessä? Että toivoisin hivenen enemmän sovittelunhalua kaikilta osapuolilta ja vähemmän sanelua.

sorkkahessu

  • Vieras
Vs: Itälän kootut kieroudet
Missäs se uusi tuottajajärjestö viipyy ? TJ/Eemelin  oli perustamassa Huittisissa. Senhän piti ratkaista kaikki ongelmat. Suuret oli puheet, jos tuolta arkistosta kaiveltas, mutta teot on samaa luokkaa kuin ennenkin. :) :)

Tämä on sen verran poliittissävyinen kirjoitus että laitetaankin tähän ketjuun eikä tuohon toiseen.

KT, tietämättä mitä ja millaista työtä asian eteen tehdään niin en ilakoisi vielä? Eikös sitä meillekin olikos se poronpurija aina sano että "MTK tekee töitä ja sopii asioita mutta ei niistä huudella julkisuuteen". En yhtään hämmästyisi vaikka jossakin jotenkin tehtäisiin tällä hetkellä kovastikin lobbausta yms töitä. Mikä se kanava on ja millä tavalla niin on toinen juttu. Tyyntä myrskyn edellä?

Mitä taas muuten tähän tulee niin kyseessähän on poliittinen päätös ja tämä tukialueraja ja tukialueiden ero on viime kädessä kiinni suomen (sisä)polittiisista päätöksistä. Ja jossain ketjussa olikos se Eemeli kun totesi että "keskustellaan sitten hesarin palstoilla". Kannattaako vaaleja ajatellen yrittää vaikuttaa siihen 5% maatalousväestöön ja vielä C-alueen maatalousväestöön? Ehkä ei? Ehkä kannattavampaa on vaikuttaa etelän kaupunkien runsaslukuisiin äänestäjiin? Jos siellä aletaan ymmärtää ja välittää tukierosta niin seuraavien vaalien jälkeen tilanne voi olla ihan toinen? Varsinkin jos keskusta odotusten vastaisesti ei olekaan suurin puolue vaalien jälkeen? Tällä menolla AB-alueella ainakin saattaa tulla noutaja? Ja sitten onkin ihan uudet poliittiset päätökset edessä? Että toivoisin hivenen enemmän sovittelunhalua kaikilta osapuolilta ja vähemmän sanelua.


Minkä helvetin tähen sikalanpitäjät on riitaa haastamassa muille . Sovittelee siinä jos joku maitotalouden asiantuntija haukkuu Suomalaisten maidontuotantoa .

KT

  • Vieras
Vs: Itälän kootut kieroudet
Missäs se uusi tuottajajärjestö viipyy ? TJ/Eemelin  oli perustamassa Huittisissa. Senhän piti ratkaista kaikki ongelmat. Suuret oli puheet, jos tuolta arkistosta kaiveltas, mutta teot on samaa luokkaa kuin ennenkin. :) :)

Tämä on sen verran poliittissävyinen kirjoitus että laitetaankin tähän ketjuun eikä tuohon toiseen.

KT, tietämättä mitä ja millaista työtä asian eteen tehdään niin en ilakoisi vielä? Eikös sitä meillekin olikos se poronpurija aina sano että "MTK tekee töitä ja sopii asioita mutta ei niistä huudella julkisuuteen". En yhtään hämmästyisi vaikka jossakin jotenkin tehtäisiin tällä hetkellä kovastikin lobbausta yms töitä. Mikä se kanava on ja millä tavalla niin on toinen juttu. Tyyntä myrskyn edellä?

Mitä taas muuten tähän tulee niin kyseessähän on poliittinen päätös ja tämä tukialueraja ja tukialueiden ero on viime kädessä kiinni suomen (sisä)polittiisista päätöksistä. Ja jossain ketjussa olikos se Eemeli kun totesi että "keskustellaan sitten hesarin palstoilla". Kannattaako vaaleja ajatellen yrittää vaikuttaa siihen 5% maatalousväestöön ja vielä C-alueen maatalousväestöön? Ehkä ei? Ehkä kannattavampaa on vaikuttaa etelän kaupunkien runsaslukuisiin äänestäjiin? Jos siellä aletaan ymmärtää ja välittää tukierosta niin seuraavien vaalien jälkeen tilanne voi olla ihan toinen? Varsinkin jos keskusta odotusten vastaisesti ei olekaan suurin puolue vaalien jälkeen? Tällä menolla AB-alueella ainakin saattaa tulla noutaja? Ja sitten onkin ihan uudet poliittiset päätökset edessä? Että toivoisin hivenen enemmän sovittelunhalua kaikilta osapuolilta ja vähemmän sanelua.

Millon minä olen ilakoinut. Kysyin vaan ? Toivottavasti tulee pian. Ja mulle on loppu peleissä yksi lysti miten kenenkin puolueen missäkin vaaleissa käy. Ei asiat muutu ainakaan maaseudulla yhtään parempaan suuntaa oli johdossa mikä puolue tahansa.

ENTER

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8067
Vs: Itälän kootut kieroudet
No voi viddu.

Itälä perää tasapuolista kohtelua.

Se on kepuloinen keksintö, tuo tuen alentamisvaade.

kepuloiset itse kohkaamisellaan tunnustavat epäonnistuneen maatalouspolitiikan.

Molemmat niin 141- kuin 142-tuet siirtymäkauden tukia.
Sekö on tasapuolisuutta, jos viedään toisiltakin, kun ite ei saada ? Olisitta pitäneet puolenne silloin, kun oli aika eikä jälkeenpäin narista.




Kannattaa muuten muistaa tuo yllä oleva lausuma seuraavissa vaaleissa.
Muistaa mitä kepuloisten tasapuolisuus tarkoittaa.
Sama kuin mulle mulle mulle mulle mulle mulle mulle mulle mulle mulle mulle mulle mulle mulle mulle mulle mulle mulle mulle mulle mulle mulle mulle mulle mulle mulle mulle mulle mulle mulle mulle mulle mulle

juuu ;D

http://www.youtube.com/watch?v=MHdHTyrOgPI

tästä ne kakot tykkejjää ;D
Elämä edessä, niska takana.
http://www.youtube.com/watch?v=2DVb-Lvk4iY