Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kaikki maitojussit...  (Luettu 10483 kertaa)

Adam Smith

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Gee!!
Vs: Kaikki maitojussit...
terveys intoilu vie ruualta maun onhan se koettu ja nähty jo monesti. joskus aikapäiviä sitten oli valiolla tullu moka ryssälle vietäviin jugurtteihin, oli isketty väärät kannet vääriin purkkeihin...nehän myytiin tuottajille melko etuusesti loora kaupalla. jäipähän mieleen että kyllähän oli maukkaat eväät vientiin ja asia valkes kun purkkia tutkii oli rasvarosentit kohrallaan että sitä tehrään mitä tilataan ja maku on sen mukaanen ;) ( ei se ruåttalaanen jäätelökään nyt niin erinomaasta oo ainaskaan mun miälestä :-X)

Samoja jugurtteja tuli maisteltua ja maukkaita oli.

Entiedä olisiko markkinoita jos myyntiin tulisi kunnollista rasvaisempaa/suolaisempaa ja maukkaampaa ruokaa jossa unohdettaisiin kalorit ja muut terveyshössötykset.

Minä ainakin olisin valmis sellaiata ostamaan.

Ei kannata. Kevyttuotteiden juju on siinä, että niitä syödään enemmän. Kun tuote on NIIN kevyt ja rasvaa 0.jotain, voi hinta olla hieman korkeampi. Ja ostaja ostaa vähän enemmän ja syö vähän enemmän, kun se on niin kevyttä että. Kuluttaja huijaa itse itseään. ;D

Tosiasiassa käy just noin, myös mulle. Kevyttuotteet on kehitetty kuluttajien vaatimuksesta ja niistä syntyy hittituotteita vahingossa.

*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

Tuumaaja

• Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
terveys intoilu vie ruualta maun onhan se koettu ja nähty jo monesti. joskus aikapäiviä sitten oli valiolla tullu moka ryssälle vietäviin jugurtteihin, oli isketty väärät kannet vääriin purkkeihin...nehän myytiin tuottajille melko etuusesti loora kaupalla. jäipähän mieleen että kyllähän oli maukkaat eväät vientiin ja asia valkes kun purkkia tutkii oli rasvarosentit kohrallaan että sitä tehrään mitä tilataan ja maku on sen mukaanen ;) ( ei se ruåttalaanen jäätelökään nyt niin erinomaasta oo ainaskaan mun miälestä :-X)

Samoja jugurtteja tuli maisteltua ja maukkaita oli.

Entiedä olisiko markkinoita jos myyntiin tulisi kunnollista rasvaisempaa/suolaisempaa ja maukkaampaa ruokaa jossa unohdettaisiin kalorit ja muut terveyshössötykset.

Minä ainakin olisin valmis sellaiata ostamaan.

Ei kannata. Kevyttuotteiden juju on siinä, että niitä syödään enemmän. Kun tuote on NIIN kevyt ja rasvaa 0.jotain, voi hinta olla hieman korkeampi. Ja ostaja ostaa vähän enemmän ja syö vähän enemmän, kun se on niin kevyttä että. Kuluttaja huijaa itse itseään. ;D

Tosiasiassa käy just noin, myös mulle. Kevyttuotteet on kehitetty kuluttajien vaatimuksesta ja niistä syntyy hittituotteita vahingossa.

Aivan itselläni ruuan määrä on täysin riippuvainen sen "keveydestä",joten mielummin söisin vähemmän mutta hyvää.

Muutenkaan kaikki suomalaiset eivät ole ylipainoisia,joten muutakin voisi tarjota kun diettiruokia.

selassi

• Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
Vs: Luovutuslakko...
...menkää lakkoon! Meniväthän sairaanhoitajatkin!

Luovutuslakkoa on kokeiltu... rikkurit - eli kepulaiset - pilasivat senkin savotan  :o  :(  >:(
Silloin kun Kekkonen valittiin Presidentiksi ensi kerran , niin silloinhan se oli maidon luovutuslakko , kesti vain pari päivää mutta kaupunkilaisille tuli jo hätä.
Silloin maito vain kirnuttiin voiksi , eli ei kait se suuria tappioita aiheuttanut.
Yleislakkokin oli samaan aikaan.

Luomujussi

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Expertus dico....

Juuri noin. Rasvaton kevytruoka ei aiheuta kylläisyyden tunnetta, joten sitä tulee syötyä enemmän ja näin kaloreita kertyy enemmän. Amerikan julkkiksilla taisi olla jokin uusi dieetti, jossa kohtuullinen määrä rasvaa on sallittua.

Kevyttuotteissa voi olla energiaa jopa enemmän kuin tavallisessa, koska rasva korvataan suuremmalla määrällä sokeria ja hiilihydraatti on juuri se mikä lihottaa.

Viimeksi muokattu: 16.02.09 - klo:09:16 kirjoittanut Luomujussi

Paalaaja

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Voi hyvinkin olla, että Pohjois-Karjala projektin aikaan elintason myötä helpottuva elämä, ja pulavuosien kurjuutta paikkaava ruokavalio eivät olleet oikein kohdillaan. Pekka Puska oli oikealla asialla, mutta tulosten kautta taisivat johtopäätökset olla hivenen pitkälle vietyjä.

Myöhemmässä vaiheessa levy jäi päälle: Täysmaidosta keveämpään vaihto saattoi vielä olla asiaa. Tämä ei tietysti tunnollisille 10:n tytöille riittänyt: rasvattomasta tehtiin ihannetila ja rasvasta sananakin mörkö.
(Paitsi jos se on pakattu pieneen tuubiin, varustettu ranskankielisellä tekstillä, ja tuhannen euron kilohinnalla.)  Maitorasvasta vierotettiin sittemmin näillä argumenteilla koko perhe.
Maito muuttui rasvattomaksi, leivällä voi margariiniksi, eikun levitteeksi, ja leivonnaisetkin sitä myötä mauttomiksi.
Nyt sitten mikään ei maistu miltään, paitsi ne sipsit ja colat soffalla tv:n loputonta elokuva virtaa tuijottaessa...

"Kun Suomi putos puusta maito oli milkkiä, pilkkisaalis pakasteita, yöt blackiä
kun Suomi putos puusta kaikki kävi kovin äkkiä"  Ismo Alanko
Slippin 'n sliding

Adam Smith

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Gee!!

Voi hyvinkin olla, että Pohjois-Karjala projektin aikaan elintason myötä helpottuva elämä, ja pulavuosien kurjuutta paikkaava ruokavalio eivät olleet oikein kohdillaan. Pekka Puska oli oikealla asialla, mutta tulosten kautta taisivat johtopäätökset olla hivenen pitkälle vietyjä.

Pekka Puskan moka oli jättää huomiotta se, ettei kaikilla ole luontojaan kolesteroli 8. ;D

*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

Paalaaja

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Pekka Puskan moka oli jättää huomiotta se, ettei kaikilla ole luontojaan kolesteroli 8. ;D

Valitettavasti näistä "Puskan opeista" taidetaan kansakuntana joutua kärsimään kunnes mies on eläkkeellä: kuka sitä nyt olis valmis myöntämään juhlitun elämäntyönsä perustuneet väärälle tulkinnalle.  ::)

Rasvasta maitoa, kahvia kerman kera ja leivät voilla nauttineena olen tyyppiesimerkki maitorasvaan perustuvan ruokavalion terveellisyydestä: työterveydessä mittasivat juuri kolesterolien olevan jonkun kymmenyksen alle kolmen.  ;D

No, pakko myöntää tietysti että olen minä "rasvankäytöstäni vastullisesti huolestuneena" luonnollisesti koittanut  sopivan säännöllisesti käyttää luottimia sisäisesti nautittuna. Ihan terveydeksi vaaan, ettei pääse syntymään ikäviä tukoksia tahi ahtaumia.  ;D
Slippin 'n sliding

milkboi

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Kiima ja kateus.Ne maailmaa pyörittää.

eiköhän siihe vaikuta perintötekijät.
On se hienoo...lehmät lypsää yötä päivää,pyhät arjet,,,ja kustannukset laukkaaa!Pessimisti ei pety.

Aulis Anttila

• Vieras
Todistus...
Rasvasta maitoa, kahvia kerman kera ja leivät voilla nauttineena olen tyyppiesimerkki maitorasvaan perustuvan ruokavalion terveellisyydestä: työterveydessä mittasivat juuri kolesterolien olevan jonkun kymmenyksen alle kolmen.  ;D

Tuohan todistaa, että sinä - ja Kepu - olet oikeassa... ja Pekka Puska väärässä oleva harhaoppinen ja vainoharhainen hylkiötollo  ::)  :P  ::)

Paalaaja

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Todistus II

Tuohan todistaa, että sinä - ja Kepu - olet oikeassa... ja Pekka Puska väärässä oleva harhaoppinen ja vainoharhainen hylkiötollo  ::)  :P  ::)

Aulis hyvä, lausuntosi on hivevenen raflaava ellei peräti ristiriitainen.

Jos Puska ei nyt aivan Kepu olekaan, niin ainakin aiempi Kepun kansanedustaja.

Sinänsä myöskään Puskan soveltama tutkimustieto ei vältämättä tulloisen tietämyksen ja aineiston valossa ole väärässä. Tieteessä asioita eteenpäin tutkittaessa ja aiemmin opittua sovellettaessa, tuppaa vain aika-ajoin käymään niin että uusi tieto kumoaa aiemmat tulokset.

Mitä puolestaan tulee edustamaani tutkimusotokseen: voitaneen pahasti erehtymättä todeta, että runsaasti maitorasvaa sisältävä ruokavalion ei ole allekirjoittaneen kolesteroliarvoihin vaikuttanut ainakaan hälyyttävässä määrin.
Slippin 'n sliding

Sepedeus

• Vieras
Vs: Todistus II

Sinänsä myöskään Puskan soveltama tutkimustieto ei vältämättä tulloisen tietämyksen ja aineiston valossa ole väärässä. Tieteessä asioita eteenpäin tutkittaessa ja aiemmin opittua sovellettaessa, tuppaa vain aika-ajoin käymään niin että uusi tieto kumoaa aiemmat tulokset.

Mitä puolestaan tulee edustamaani tutkimusotokseen: voitaneen pahasti erehtymättä todeta, että runsaasti maitorasvaa sisältävä ruokavalion ei ole allekirjoittaneen kolesteroliarvoihin vaikuttanut ainakaan hälyyttävässä määrin.

Voitais ajatella jotta tutkimukseesi perustuen esim. kaikki alkoholia käyttävät eivät alkoholisoidu. Siis miksi heidän täytyy kärsiä tiukkapipoisesta alkoholipolitiikasta ja korkeista hinnoista. Tätä samaa voitaisiin käyttää myös maitorasvan kohdalla. Siis jos 10% kärsii kolesteroolista, niin siitä kärsii koko suomi. :D

sorkkahessu

• Vieras

Voitais ajatella jotta tutkimukseesi perustuen esim. kaikki alkoholia käyttävät eivät alkoholisoidu. Siis miksi heidän täytyy kärsiä tiukkapipoisesta alkoholipolitiikasta ja korkeista hinnoista. Tätä samaa voitaisiin käyttää myös maitorasvan kohdalla. Siis jos 10% kärsii kolesteroolista, niin siitä kärsii koko suomi. :D

Tarkoittaako kokoomuksen kanssa samaa , eli Auliksesta kärsii koko Suomi

Aulis Anttila

• Vieras
Selevän tek´

Aulis hyvä, lausuntosi on hivevenen raflaava ellei peräti ristiriitainen. Jos Puska ei nyt aivan Kepu olekaan, niin ainakin aiempi Kepun kansanedustaja. Sinänsä myöskään Puskan soveltama tutkimustieto ei vältämättä tulloisen tietämyksen ja aineiston valossa ole väärässä. Tieteessä asioita eteenpäin tutkittaessa ja aiemmin opittua sovellettaessa, tuppaa vain aika-ajoin käymään niin että uusi tieto kumoaa aiemmat tulokset. Mitä puolestaan tulee edustamaani tutkimusotokseen: voitaneen pahasti erehtymättä todeta, että runsaasti maitorasvaa sisältävä ruokavalion ei ole allekirjoittaneen kolesteroliarvoihin vaikuttanut ainakaan hälyyttävässä määrin.

O.K.