Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe mitä tapahtuu lannoitteen hinnalle 15.2.09  (Luettu 3337 kertaa)

härski 77

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 209
 mitäpä veikkaatte yrjön hinnaksi kevään aikana kun lannoite pörssikin laskee hintoja  vai lisätäänkö kesantoa suunnitelmaan.
jd6920s jd6920jd6820 nu4dm db990 fh130sr2065*2 v860 tj1270b yms romua...

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: mitä tapahtuu lannoitteen hinnalle 15.2.09
eipä kiinnosta kun jää yarat ostamati joka tapauksessa 8)
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

JIIWEE

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: mitä tapahtuu lannoitteen hinnalle 15.2.09
Muutaman vuosi jatketaan kemiralaisella ja sit katotaan mikä on tilanne.

Paalaaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3179
Vs: mitä tapahtuu lannoitteen hinnalle 15.2.09
Tilattuna sekä Cemagroa että Beloria: valtaosa Cem 27 typpeä, vähät seoslannoitteet Belorilta.

Yarasta piruuttani tarjouksen kysyin; ei olleet hinnat tältä planeetalta. Ei siksi, en olisi Yaralaista ostanut! Ok, no ehkä jos typen hinta olisi ollut 2007 tasossa: salpietari 189 €/tn alv 0, pihaan pudotettuna.  ;D
Slippin 'n sliding

Cynic

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1281
Vs: mitä tapahtuu lannoitteen hinnalle 15.2.09
Lainaus
Yarasta piruuttani tarjouksen kysyin; ei olleet hinnat tältä planeetalta. Ei siksi, en olisi Yaralaista ostanut!

Hinnat ylipäätänsä kalliit tietysti, mutta itse kun laskeskelin typpikilon hintaa niin mun tilaamani määrä keväälle ei heittänyt kuin pari sataa eri tarjoajien välillä. Hankalaa verrata mikä tuo lopullinen kuljetuskustannus on.

Olisi mielenkiintoista kokeilla joitain muita sortteja, mutta epäillyttää hieman tämä epävarmuus, tuleeko tavara tosiaan pihaan ennen kylvöjä. Jos näillä uusilla maahantuojilla ei ole luotto kunnossa niin voi olla että isompi erä ei tulekaan jos toimittaja epäilee maahantuojan maksukykyjä. Nyt on tavarat pihassa, joten pitää kai sitten säästää ensi sesongilla ja osta erotuksella Yaran osakkeita  8)

Lantaakin voisi saada jos itse levittää, mutta vuokrakärryn kuormahinta arvioituna työmäärään ja nettotyppiannokseen ei ole edullisempaa kuitenkaan.
5 kuormaa/ha x 20€/kuorma x X km x Y h > 0,060t ha/0,27N x 400€/t x (Y/10h)

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: mitä tapahtuu lannoitteen hinnalle 15.2.09
Mites nää jokka osti Beloria syksyllä, oli halvempaa kun jaran pepperi. Sit tuli se hinnan tipustus jaraan ja sit sielä belorikin tiputti hintoja ::) Ottaako pattiin ???
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Herra Heinamaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4632
Vs: mitä tapahtuu lannoitteen hinnalle 15.2.09
Yara kertoo, että Suomesta ei löydy kuljetuskapasiteettia lannoitteen kuljetuksiin keväällä. Täyttä puppua. Kuljetuspuolella on hiljentynyt siinä määrin, että kyllä kuljetus onnistuu, jos vain isäntä saa kuorman purettua itse. Nosturillisia autoja voi ollakin vaikeampi saada tarpeeksi.

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: mitä tapahtuu lannoitteen hinnalle 15.2.09
kaikilla tiloilla alkaa olla kyllä kalustoa vaikka halis itse suoraan ulkomailta 8)
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?