Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Sääpalvelu  (Luettu 1590 kertaa)

Aimo Jortikka

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1523
  • Kansa taistelee-miehet kertovat.
Sääpalvelu

 *** Toimiikos Maastullin sääpalvelu kaikilla muilla ok ?! Toki se mullakin sateita näyttää , mutta muutoin ei tottele komentoja kun koettaa ennusteita paikallissäässä tulevaisuuteen vaihdella ja aina tykkää vaan niitä Helsingin ilmoja näytellä ja nehän kiinnostaa kuin kilo sitä itteään.

Yrjö-Einari

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 579
  • Quod scripsi, scripsi
Vs: Sääpalvelu
Itse lopetin maastullin ja farmitin sääpalvelut pari vuotta sitten  . Nykyään käytän forecan ja ilmatieteenlaitoksen sovelluksia eikä ole aikaavieviä kirjautumisia .
Sääennusteet tosin hädin tuskin osaavat ennustaa parin päivän päähän ja sen jälkeen ennuste on savolainen ennuste eli lukijan vastuulla
Kolme kierähdystä ja työntö niin varmasti lentää, sano entinen kuulantyöntäjä

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: Sääpalvelu
Itse lopetin maastullin ja farmitin sääpalvelut pari vuotta sitten  . Nykyään käytän forecan ja ilmatieteenlaitoksen sovelluksia eikä ole aikaavieviä kirjautumisia .
Sääennusteet tosin hädin tuskin osaavat ennustaa parin päivän päähän ja sen jälkeen ennuste on savolainen ennuste eli lukijan vastuulla

Tuskin se maskul li ite niitä ennusteita tekee. Ostaa palvelun. Siis yks v1ttun maku.

Yrjö-Einari

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 579
  • Quod scripsi, scripsi
Vs: Sääpalvelu
Itse lopetin maastullin ja farmitin sääpalvelut pari vuotta sitten  . Nykyään käytän forecan ja ilmatieteenlaitoksen sovelluksia eikä ole aikaavieviä kirjautumisia .
Sääennusteet tosin hädin tuskin osaavat ennustaa parin päivän päähän ja sen jälkeen ennuste on savolainen ennuste eli lukijan vastuulla

Tuskin se maskul li ite niitä ennusteita tekee. Ostaa palvelun. Siis yks v1ttun maku.

Ensin mietin tarkoittiko kysyjä sitä että jos Helsingissä sataa ja on poutaa ihanteellisesti niin tämä on koko maan etu ja koko maa hyötyy  . Ehkä myös C21 joukossa voidaan ajatella samoin  vaikka  se maastullin sää jumittuu usein sinne Helsinkiin . Mutta ehkä tästä ei ollut kysymys .

Kirjoitinko tosiaan niin että tästä tekstistä voi päätellä maastullin tekevän itse ennusteensa ?
Farmit on käyttänyt forecan ennusteita ja maastulli ilmatieteenlaitoksen tietääkseni . Forecahan on kaupallinen toimija ja ostaa tai hankkii itse datansa  ? En tiedä hankkiko ilmatieteenlaitos miten datansa mutta sadetutkia on ainakin heidän käytössä .

Itse käytän eri sääsovelluksia joita saa androidiin play kaupasta.
Kolme kierähdystä ja työntö niin varmasti lentää, sano entinen kuulantyöntäjä

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Sääpalvelu
Ilmatieteen laitoskin perustettu v. 1838.. joutaisi jo myydä ulkomaille niin sääkin paranisi.
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

Köntys

  • Vieras
Vs: Sääpalvelu
Ilmatieteen laitoskin perustettu v. 1838.. joutaisi jo myydä ulkomaille niin sääkin paranisi.

Meinaakko noin.  :-\
Meillehän jäisi vain SAS!

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Sääpalvelu
Ilmatieteen laitoskin perustettu v. 1838.. joutaisi jo myydä ulkomaille niin sääkin paranisi.

Meinaakko noin.  :-\
Meillehän jäisi vain SAS!
Seuraava hallitus myy. Ei ole valtion tehtävä ennustaa säätä.
Kyllä joku First State Investments osaa luvata helteet Helssinkiin siinä missä räntäsateet Seinäjoelle.
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: Sääpalvelu
Ilmatieteen laitoskin perustettu v. 1838.. joutaisi jo myydä ulkomaille niin sääkin paranisi.

Meinaakko noin.  :-\
Meillehän jäisi vain SAS!
Seuraava hallitus myy. Ei ole valtion tehtävä ennustaa säätä.
Kyllä joku First State Investments osaa luvata helteet Helssinkiin siinä missä räntäsateet Seinäjoelle.

Kyllä sääpalvelu on strateginen ala. Enemmän kuin tizinkootto. Normandian maihinnousussakin yksi tärkeimmistä.