Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Volvo ostetuin au...  (Luettu 11027 kertaa)

malanko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 513
Vs: Volvo ostetuin au...
On se ihme miten Volvoa myydään niin paljon.. Eikä oo edes mikään kotimainen tuota niinku Valtra traktoripuolella. Isoja Volvoja on myyty jo monta vuotta enemmän ku muita isoja "laatuautoja" yhteensä. Bmw,MB,Saab jne jne.
miten toi saab tuohon sun listaan oiken pääsi?


Saab kuuluu listaan siinä, missä Volvokin.

maanviljelija

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4350
Vs: Volvo ostetuin au...
Kyllä Saab hakkaa Volvon ajo-ominaisuuksisssa. Volvot on jenkeille tehtyjä, vähän lelluja ainakin vanha S80. Myös V70 olen koeajanut ja oli tanakampi. Uusia Volvon malleja en ole kokeillut mutta seuraavassa vaihdossa varmaan :-\
Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Volvo ostetuin au...
Kyllä Saab hakkaa Volvon ajo-ominaisuuksisssa. Volvot on jenkeille tehtyjä, vähän lelluja ainakin vanha S80. Myös V70 olen koeajanut ja oli tanakampi. Uusia Volvon malleja en ole kokeillut mutta seuraavassa vaihdossa varmaan :-\

Tosi lellu on S80 ja aika retkula vakiona V70, rva:n V70 oli
jo aika pehmee iskareiltaan joten laitatin siihen Sachs Advantage
iskarit ja kyllä muuttu ihan sportti alustaksi. Ei kallistele eikä heilahtele
rajummissakaan ohituskoukkauksissa, mukavuus tosin "hiukan" kärsi,
asfaltin jatkot ikävästi nappaa hampaisiin jos ei purkkaa välissä... 8)
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

msan

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 265
Vs: Volvo ostetuin au...
Pitkiä on vikalistat 2000-luvun autoissa merkistä riippumatta. Mutta katsoopa 940:n Volvon listaa niin on lyhimmästä päästä. Sähkölaitteiden lisääntyminen lisää myös vikoja. Ja nykyiset päästömääräykset ei alitu ilman hienoa tekniikkaa. Turvalaitteetkin vaati monenmoisia antureita ja kun yksikin menee niin heti on merkkivalo kojetaulussa. Etkä itse paljoa pysty tekeen.

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Volvo ostetuin au...
Kyllä rahalle saa monesta autosta paljon enemmän vastinetta kuin noista 70 sarjan Volgista. Tuo 70 sarjan farkkuvolvo tuntuu olevan jonkinlainen statussymboli maalaisisännille täälläpäin, kait se homma toiminee samaten pohjanmaallakin. Nelivetosysteemit noissa on yksi vitsi, joskus tutkittiin pajalla hajonnutta jakolaatikkoa ja oli se aika kyhäys.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

taapero

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 137
Vs: Volvo ostetuin au...
Kyllä volvo on mennyt kestävyydessä taaksepäin samoin ilmeisesti muutkin automerkit, joski ajomukavuus ja turvallisuus on parantunut. itse olen tyytyväinen kolmanteen volvooni. eka oli 240 -83, toinen 745 2.3 koneella ja kolmas 945 TDIC -93 jolla alkaa 500 tkm tulla täyteen. eikä muita murheita ole ollut kuin sillointällöin kuluvia osia uusittu. tilaakin on kiitettävästi , sisään mahtuu 120 cm runkopatjasänkykin. seuraava auton hankinta kun tulee lähellä eläkeikää niin taidan päätyä uuteen fiattiin  ;D http://www.tuulilasi.fi/isokuva.html?kuva=/mediabank/images/251089.jpg&teksti=Keula%20hymyilee%20viehkosti.%20Kromikuorrutusta%20on%20käytetty%20reilusti.%20Vanteen%20keskellä%20komeilee%20500-logo.

Kp

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1903
Vs: Volvo ostetuin au...
Pitkiä on vikalistat 2000-luvun autoissa merkistä riippumatta. Mutta katsoopa 940:n Volvon listaa niin on lyhimmästä päästä. Sähkölaitteiden lisääntyminen lisää myös vikoja. Ja nykyiset päästömääräykset ei alitu ilman hienoa tekniikkaa. Turvalaitteetkin vaati monenmoisia antureita ja kun yksikin menee niin heti on merkkivalo kojetaulussa. Etkä itse paljoa pysty tekeen.

HENKILÖAUTOJEN MALLIKOHTAISIA VIKOJA

Volvo 940/960 (1990-98)


Moottoriviat


Moottorin ja vaihteiston öljyvuotoja esiintyy enemmän ajetuissa autoissa.
Sylinterikannen tiivistevuotoja.
Polttoainepumpun relevikoja.
Sytytyselektroniikan vikoja.
Sytytyskaapelivikoja.
Nelisylinterisissä turboissa on ollut kannentiivisteen palamisia. Syy: jäähdytysjärjestelmän vuoto.
Laturivikoja.
Dieseleissä laturinhihnavikoja.

Jarruviat


Jarrut puoltavat, laahaavat, palat ovat kuluneet. Käsijarru heikkotehoinen.

Ohjauslaitteiden ja pyöränripustuksen viat


Taka-akseliston tuennassa väljää.

Pakoputkistoviat


Happianturi viallinen.