Julkaisu aikoo hankkia tulonsa julkaisemalla firmojen ja etujärjestöjen toivomaa ja/tai tuottamaa sisältöä uutisina. Minusta tässä on hauskinta se, että tämäntyyppiselle sisällölle on olemassa vakiintunut nimi eli natiivimainonta. Sanoma oyj on erityisesti kunnostautunut ko. artikkelilajissa, tosin erottamatta kaupallisten kumppanien artikkeleita muusta sisällöstä. Hesari kirjoittaa: "Ajatus uudesta suomalaisesta verkkojulkaisusta tuli Lämsälle viime vuoden aikana." Yritys (Toinen Aatos oy) on kuitenkin merkitty kaupparekisteriin 7.10.2015.
Tampereen yliopisto tuottaa toimittajakoulutusta. Yksi professoreista oli keskikoulussa ja lukiossa mua luokkaa ylempänä. Luin joku vuosi sitten hänen ajatelmiaan webistä. Yllätys: Ne olivat lähinnä oikeustieteellisen tdk:n johdantokursseilla puhuttavaa kamaa eli ensimmäisen opiskeluvuoden sisältöä. Luulin, että hän löytää herkkupaloja muita syvemmältä.
Huomenna kenties nähdään, missä mennään.
https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000005400549.html