Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Sekaisinko kuin seinäkello  (Luettu 4009 kertaa)

Suuri Ajattelija

  • Vieras
Vs: Sekaisinko kuin seinäkello
  Mistä se varastotilan lisätarve tulee, ? vastaukseksi ei kelpaa joku viljan keveyteen viittaaminen, mulla on ainakin rukiin hl. paino ollut 80 korvilla aina, ja kauratkin yli 60..
Luomussa?? Salli mun nauraa...

Ärrpää

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7328
Vs: Sekaisinko kuin seinäkello
  Mistä se varastotilan lisätarve tulee, ? vastaukseksi ei kelpaa joku viljan keveyteen viittaaminen, mulla on ainakin rukiin hl. paino ollut 80 korvilla aina, ja kauratkin yli 60..
Luomussa?? Salli mun nauraa...

 Aivan vapaasti vaan.
Ihan perus...nykyäänhän naiset osaa tehdä sisällään uusia ihmisiä...

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Sekaisinko kuin seinäkello
  Mistä se varastotilan lisätarve tulee, ? vastaukseksi ei kelpaa joku viljan keveyteen viittaaminen, mulla on ainakin rukiin hl. paino ollut 80 korvilla aina, ja kauratkin yli 60..
Luomussa?? Salli mun nauraa...

Kyl noita tulee tuolla Tampereen eteläpuolella
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Köntys

  • Vieras
Vs: Sekaisinko kuin seinäkello
  Mistä se varastotilan lisätarve tulee, ? vastaukseksi ei kelpaa joku viljan keveyteen viittaaminen, mulla on ainakin rukiin hl. paino ollut 80 korvilla aina, ja kauratkin yli 60..
Luomussa?? Salli mun nauraa...

Kyl noita tulee tuolla Tampereen eteläpuolella

Melkoinen noita.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Sekaisinko kuin seinäkello
Semmonen fiilis on tullut, että vaikka olisi 1400ha viljelyssä, niin hommat ei ole välttämättä hanskassa kovin hyvin.

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: Sekaisinko kuin seinäkello


Ettet vain olis kade.

Ja mä en kyllä käsitä kuinka Enontekiöllä joutuu maitolitraan tekemään enemmän töitä. Joku viisaampi vois avata asiaa ,  miksi. 😀😁🎅
Siksi, kun lapissa litrakin on kolme kertaa suurempi kuin etelässä. puhutaan ns. Lapin lisästä.

Luomussa kornia ja hävyttömintä on se, että se alun perin lanseerattiin ajamaan alas ylituotantoa.
http://www.lansi-savo.fi/uutiset/lahella/puinnit-myohassa-mutta-luomuruis-irtoaa-silti-pellosta-mikkelissa-371220
Tiesitkö Sepe, että tonni luomuruista on paljon enemmän kuin tonni tehotuotettua?

Tonni on tonni, mutta euroissa on eroa.
Tonni luomuruista vaatii paljon enemmän varastotilaa, vaatii paljon enemmän viljelypinta-alaa ja sieltä  kautta tukia ja propagandajuttujen mukaan saa markkinoilta paljon parempaa hintaa, edellytttäen tietenkin, että joku maksaa.

Nyt kyllä tuli pitkä vale. Paljon pitemmän onnistuit tekemään kuin Sipi. 😀😁🎅

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Sekaisinko kuin seinäkello
  Mistä se varastotilan lisätarve tulee, ? vastaukseksi ei kelpaa joku viljan keveyteen viittaaminen, mulla on ainakin rukiin hl. paino ollut 80 korvilla aina, ja kauratkin yli 60..
Luomussa?? Salli mun nauraa...

 Pitäsköhän laittaa analyysitodistukset näkyviin.. Tai sitten ovat Fazerilla laittaneet luomulisää painoihinkin..

Viljelijä

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Sekaisinko kuin seinäkello
Laita sinäkin Suuri Ajattelija ne hömppäheinä "viljelykset" kunnon luomuun, niin loppuu tuo sisäinen närästys  luomuviljelijöitä kohtaan. Pääset nauttimaan työn iloa/tukieuroja.

Ärrpää

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7328
Vs: Sekaisinko kuin seinäkello
Laita sinäkin Suuri Ajattelija ne hömppäheinä "viljelykset" kunnon luomuun, niin loppuu tuo sisäinen närästys  luomuviljelijöitä kohtaan. Pääset nauttimaan työn iloa/tukieuroja.

 Toimistohommia ja iltaisin viljelytarkastuksia.
Ihan perus...nykyäänhän naiset osaa tehdä sisällään uusia ihmisiä...

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Sekaisinko kuin seinäkello
Semmonen fiilis on tullut, että vaikka olisi 1400ha viljelyssä, niin hommat ei ole välttämättä hanskassa kovin hyvin.

Mää oon laskenut, että voisin viljellä 1700 hehtaaria huipputuloksilla. Kun siihen nykyiseen menee ehkä 1% ajasta ja sitä peltoa on tosiaan se 17 ha  :-\
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19965
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Sekaisinko kuin seinäkello
Eikös ympäristökorvauksen kohdentamisalue ole etelässä, eikä pohjoisessa? Korjaa, jos olen väärässä.

Tuo "kohdentamisalue" ei ole koko ympäristökorvaus. Lähinnä kasvipeitteisyyskorvaus on suurempi isommilla peitteisyysprosenteilla, mutta vaatii myös aitoa kasvipeitteisyyttä, jos näitä suurimpia meinaa nostaa. Suojavyöhykkeessä on 50 euron ero, kokonaisuuteen nähden pieni prosenttiero. Säätösalaojat ja muut oli varattu jollekin sirppujoen alueelle, ei yleisesti etelään.

Kokonaisuutena eläintilan pelto on enemmän tuettua (LHK:n kautta) kasvinviljelytilaan verrattuna kuin mikään yhdistelmä ympäristökorvauksen kohdentamisaluetta vs. muuta aluetta.

-SS-

Suuri Ajattelija

  • Vieras
Vs: Sekaisinko kuin seinäkello
Tiedättekö, mitä yhteistä on pakolaissuvakeilla ja luomuilijoilla?

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Sekaisinko kuin seinäkello
Tiedättekö, mitä yhteistä on pakolaissuvakeilla ja luomuilijoilla?

Molemmilla on omassa ravitsemuksessaan liian vähän seleeniä ja Omaga 3 ja 6 -rasvahappoja?
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Magia

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3673
Vs: Sekaisinko kuin seinäkello
Eikös ympäristökorvauksen kohdentamisalue ole etelässä, eikä pohjoisessa? Korjaa, jos olen väärässä.

Tuo "kohdentamisalue" ei ole koko ympäristökorvaus. Lähinnä kasvipeitteisyyskorvaus on suurempi isommilla peitteisyysprosenteilla, mutta vaatii myös aitoa kasvipeitteisyyttä, jos näitä suurimpia meinaa nostaa. Suojavyöhykkeessä on 50 euron ero, kokonaisuuteen nähden pieni prosenttiero. Säätösalaojat ja muut oli varattu jollekin sirppujoen alueelle, ei yleisesti etelään.

Kokonaisuutena eläintilan pelto on enemmän tuettua (LHK:n kautta) kasvinviljelytilaan verrattuna kuin mikään yhdistelmä ympäristökorvauksen kohdentamisaluetta vs. muuta aluetta.

-SS-
Nurmitilalle vain ei makseta kasvipeitteisyydestä.Ei alueeseen kuluvallehan tuo olisikin vain 11euroo ha...Kyllä sitä tätä ymppiä saa käännellä ihan miten vaan tykkää,mutta samat toimet tiloilla,toiset saa 56euroo ha ja toiset sitten ihan muuta...

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Sekaisinko kuin seinäkello
Semmonen fiilis on tullut, että vaikka olisi 1400ha viljelyssä, niin hommat ei ole välttämättä hanskassa kovin hyvin.

Mää oon laskenut, että voisin viljellä 1700 hehtaaria huipputuloksilla. Kun siihen nykyiseen menee ehkä 1% ajasta ja sitä peltoa on tosiaan se 17 ha  :-\

Eiks tästä oo vielä irronnut mitään kuittailua  ;D ;D ;D ;D
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.