Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valtra directin ylivoimaisuus....  (Luettu 15464 kertaa)

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Valtra directin ylivoimaisuus....
Hyvä temppu on testa onko fentti oikeissa säädöissä.Käsikaasupohjaan,maksimitehoilla,konekahva-ajolle,maksimaallinen kiihdytys 0-50 km/H pitäisi mennä 9 sekunnin pintaan.

Portaallisella zetorilla ei ihan pääse tuohon kiihtyvyyteen:

http://www.youtube.com/watch?v=jjPf-vDGxVk


no puolikkaalla kuormalla olis jo lähellä  ;)

lappalainen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 542
Vs: Valtra directin ylivoimaisuus....
Mua jäi kans ihmetyttämään. esim Fentin 820 kääntöympyrä 11.20 m ja valtran T-sarja 11 m.

Pajonko on pitänyt valtran mitta venyttää että on pääsyt fentin lukemiin. Mä en ainakaan ole yhtäkään valtraa nähnyt joka kääntyis. Pitäähän valtra saada edes paperilla näyttämään hyvältä. 8)



-------Fendt on huomattavasti ketterämpi


On muuten ketterä kones toi 820  :) Onko moni kokeillut  ??? Pieni ja tehokas  :D

----------800 sarja on kuulemma 700 sarjaa ketterämpi johtuen eristä etuakselista,paha sanoa kun en ole ajanut 700 sarjalaista.Kokeilemani 820 oli huomattavasti laiskempi kuin oma 818(vanhempi kone ei niin tiukat päästönormit????Hyvä temppu on testa onko fentti oikeissa säädöissä.Käsikaasupohjaan,maksimitehoilla,konekahva-ajolle,maksimaallinen kiihdytys 0-50 km/H pitäisi mennä 9 sekunnin pintaan.Uuden 820 kiihdytys 14s,oma 818 8,5s(tosin ensinmäisessä huolossa lähti tehoista n.30% pois joten kiihtyvyys putosi selvästi.Fentissä on monia kummallisija juttuja,mutta niistä joskus paremalla ajalla lisää.

ps. kokeilkaa dyna vt miehet kuinka nopeasti mf kiihtyy 0-50km/h.Minusta tämä arvo kertoo moottorin ja vaihdelaatikon yhteen toimivuudesta ;D

tämä vielä paremmin 0-70kmh    ;)
mf se varustellumpi ja parempi malli fendistä .
dynä vt se nykyaikasin portaaton

JOKIAHO

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 141
Vs: Valtra directin ylivoimaisuus....
Mua jäi kans ihmetyttämään. esim Fentin 820 kääntöympyrä 11.20 m ja valtran T-sarja 11 m.

Pajonko on pitänyt valtran mitta venyttää että on pääsyt fentin lukemiin. Mä en ainakaan ole yhtäkään valtraa nähnyt joka kääntyis. Pitäähän valtra saada edes paperilla näyttämään hyvältä. 8)



-------Fendt on huomattavasti ketterämpi


On muuten ketterä kones toi 820  :) Onko moni kokeillut  ??? Pieni ja tehokas  :D

----------800 sarja on kuulemma 700 sarjaa ketterämpi johtuen eristä etuakselista,paha sanoa kun en ole ajanut 700 sarjalaista.Kokeilemani 820 oli huomattavasti laiskempi kuin oma 818(vanhempi kone ei niin tiukat päästönormit????Hyvä temppu on testa onko fentti oikeissa säädöissä.Käsikaasupohjaan,maksimitehoilla,konekahva-ajolle,maksimaallinen kiihdytys 0-50 km/H pitäisi mennä 9 sekunnin pintaan.Uuden 820 kiihdytys 14s,oma 818 8,5s(tosin ensinmäisessä huolossa lähti tehoista n.30% pois joten kiihtyvyys putosi selvästi.Fentissä on monia kummallisija juttuja,mutta niistä joskus paremalla ajalla lisää.

ps. kokeilkaa dyna vt miehet kuinka nopeasti mf kiihtyy 0-50km/h.Minusta tämä arvo kertoo moottorin ja vaihdelaatikon yhteen toimivuudesta ;D

tämä vielä paremmin 0-70kmh    ;)
mf se varustellumpi ja parempi malli fendistä .


---------------Saa fentinkin kulkemaan 70km/h,muuttamalla pyöräkokoa ohjelmasta.

Mitä luulet jos traktorit valmistetaan länsimaissa samoilla ominaisuuksilla ja toinen on 30-40 prosenttia halvempi.Jostainhan  on täydytty tinkiä halvemassa vehkeessä,ensiksi tulisi mieleen halvemmat komponentit :o
Onhan tosin pirkkatuotteet kuulemma ihan ok,miksei sitten PirkkaFenttikin toimisi ;).Tosin on kyllä alkuperäisessäkin toivomisen varaa

lappalainen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 542
Vs: Valtra directin ylivoimaisuus....
Mua jäi kans ihmetyttämään. esim Fentin 820 kääntöympyrä 11.20 m ja valtran T-sarja 11 m.

Pajonko on pitänyt valtran mitta venyttää että on pääsyt fentin lukemiin. Mä en ainakaan ole yhtäkään valtraa nähnyt joka kääntyis. Pitäähän valtra saada edes paperilla näyttämään hyvältä. 8)



-------Fendt on huomattavasti ketterämpi


On muuten ketterä kones toi 820  :) Onko moni kokeillut  ??? Pieni ja tehokas  :D

----------800 sarja on kuulemma 700 sarjaa ketterämpi johtuen eristä etuakselista,paha sanoa kun en ole ajanut 700 sarjalaista.Kokeilemani 820 oli huomattavasti laiskempi kuin oma 818(vanhempi kone ei niin tiukat päästönormit????Hyvä temppu on testa onko fentti oikeissa säädöissä.Käsikaasupohjaan,maksimitehoilla,konekahva-ajolle,maksimaallinen kiihdytys 0-50 km/H pitäisi mennä 9 sekunnin pintaan.Uuden 820 kiihdytys 14s,oma 818 8,5s(tosin ensinmäisessä huolossa lähti tehoista n.30% pois joten kiihtyvyys putosi selvästi.Fentissä on monia kummallisija juttuja,mutta niistä joskus paremalla ajalla lisää.

ps. kokeilkaa dyna vt miehet kuinka nopeasti mf kiihtyy 0-50km/h.Minusta tämä arvo kertoo moottorin ja vaihdelaatikon yhteen toimivuudesta ;D

tämä vielä paremmin 0-70kmh    ;)
mf se varustellumpi ja parempi malli fendistä .


---------------Saa fentinkin kulkemaan 70km/h,muuttamalla pyöräkokoa ohjelmasta.

Mitä luulet jos traktorit valmistetaan länsimaissa samoilla ominaisuuksilla ja toinen on 30-40 prosenttia halvempi.Jostainhan  on täydytty tinkiä halvemassa vehkeessä,ensiksi tulisi mieleen halvemmat komponentit :o
Onhan tosin pirkkatuotteet kuulemma ihan ok,miksei sitten PirkkaFenttikin toimisi ;).Tosin on kyllä alkuperäisessäkin toivomisen varaa

kyllä verkussa on kiistatta huomattavasti enemmän ominaisuuksia mm. tehostetut jarrut ,iso hydraulisäiliö,vaihteistojarrujarru ,toimiva koukku,hiljainen ohjaamo ,pitkä akseliväli,silti ketterä jne .joku voi olla fendissäki paremmin.
ei se verku teko silti mihinkään pirkkaan liity . fendin hinta pidetään korkeella statuksen , econ takia ja kova hinta myy.en vain ymmärrä fendt miesten laskupäätä kun ensin maksetaan 20-30tonnia enempi kun vt ja sitten ajetaan 2vuotta ja vaihetaan vt,seen ja taas välistetään  ;)
oisit maksanut fendistä 100t enempi jos se ois vielä parempi ;)  mutta ei se fentti missään tapaukseessa huono kumminkaan.

dynä vt se nykyaikasin portaaton

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Valtra directin ylivoimaisuus....
PirkkaFendt?
Pitää muistaa nyt Vallun Directistä keskusteltaessa se,että Valtteri on suunniteltu käyttäen Versu/HT komponentteja osittain sekä valmistus tapahtuu samalla tuotantolinjalla muiden mallien kanssa.
Ei tässä tapauksessa välttämättä pieni hintaero Versu/HT:hen nähden tee Directistä huonompaa.
Tuotekehityksen yksi tavoite on luoda edullisia tuotteita ja ilmeisesti Vallun kaverit ovat siinä onnistuneet.
Tosin eihän me tiedetä mikä tulos on 5 vuoden päästä...

JOKIAHO

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 141
Vs: Valtra directin ylivoimaisuus....
Mua jäi kans ihmetyttämään. esim Fentin 820 kääntöympyrä 11.20 m ja valtran T-sarja 11 m.

Pajonko on pitänyt valtran mitta venyttää että on pääsyt fentin lukemiin. Mä en ainakaan ole yhtäkään valtraa nähnyt joka kääntyis. Pitäähän valtra saada edes paperilla näyttämään hyvältä. 8)



-------Fendt on huomattavasti ketterämpi


On muuten ketterä kones toi 820  :) Onko moni kokeillut  ??? Pieni ja tehokas  :D

----------800 sarja on kuulemma 700 sarjaa ketterämpi johtuen eristä etuakselista,paha sanoa kun en ole ajanut 700 sarjalaista.Kokeilemani 820 oli huomattavasti laiskempi kuin oma 818(vanhempi kone ei niin tiukat päästönormit????Hyvä temppu on testa onko fentti oikeissa säädöissä.Käsikaasupohjaan,maksimitehoilla,konekahva-ajolle,maksimaallinen kiihdytys 0-50 km/H pitäisi mennä 9 sekunnin pintaan.Uuden 820 kiihdytys 14s,oma 818 8,5s(tosin ensinmäisessä huolossa lähti tehoista n.30% pois joten kiihtyvyys putosi selvästi.Fentissä on monia kummallisija juttuja,mutta niistä joskus paremalla ajalla lisää.

ps. kokeilkaa dyna vt miehet kuinka nopeasti mf kiihtyy 0-50km/h.Minusta tämä arvo kertoo moottorin ja vaihdelaatikon yhteen toimivuudesta ;D

tämä vielä paremmin 0-70kmh    ;)
mf se varustellumpi ja parempi malli fendistä .


---------------Saa fentinkin kulkemaan 70km/h,muuttamalla pyöräkokoa ohjelmasta.

Mitä luulet jos traktorit valmistetaan länsimaissa samoilla ominaisuuksilla ja toinen on 30-40 prosenttia halvempi.Jostainhan  on täydytty tinkiä halvemassa vehkeessä,ensiksi tulisi mieleen halvemmat komponentit :o
Onhan tosin pirkkatuotteet kuulemma ihan ok,miksei sitten PirkkaFenttikin toimisi ;).Tosin on kyllä alkuperäisessäkin toivomisen varaa

kyllä verkussa on kiistatta huomattavasti enemmän ominaisuuksia mm. tehostetut jarrut ,iso hydraulisäiliö,vaihteistojarrujarru ,toimiva koukku,hiljainen ohjaamo ,pitkä akseliväli,silti ketterä jne .joku voi olla fendissäki paremmin.
--------------------------------------------
Jep Fentin jarrut ja vetokoukku ovat hanurista :o.En ole kokenut 7000 nyykkärin verosia jarruja







ei se verku teko silti mihinkään pirkkaan liity . fendin hinta pidetään korkeella statuksen , econ takia ja kova hinta myy.en vain ymmärrä fendt miesten laskupäätä kun ensin maksetaan 20-30tonnia enempi kun vt ja sitten ajetaan 2vuotta ja vaihetaan vt,seen ja taas välistetään  ;)
oisit maksanut fendistä 100t enempi jos se ois vielä parempi ;)  mutta ei se fentti missään tapaukseessa huono kumminkaan.


Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: Valtra directin ylivoimaisuus....
On siinä Ventissä kuitenkin se hyvä juttu, ettei siihen tarvii asentaa peruutuskameraa jakopään-, eikä vaihteiston kylkeen. Venttii ei tarvitse viedä katkaisuhoitoon. ;)
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

konehalli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 284
Vs: Valtra directin ylivoimaisuus....
Äänien suhteen mikään ei pärjää uudelle new holland nh2:selle  ;D
http://www.youtube.com/watch?v=fNfju8N_KOQ

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: Valtra directin ylivoimaisuus....
Pirtteeni. Ei kait siinä vaan ole valteemin insseillä sormensa pelissä. Noistapahan äänistä vähän sellainen oletus. ;)
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Valtra directin ylivoimaisuus....
On siinä Ventissä kuitenkin se hyvä juttu, ettei siihen tarvii asentaa peruutuskameraa jakopään-, eikä vaihteiston kylkeen. Venttii ei tarvitse viedä katkaisuhoitoon. ;)

Juu niissähän on ollut jo pitkään huoltoluukku laatikon kyljessä josta saa mm. variomoduulin vaihdettua konetta katkaisematta.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Valtra directin ylivoimaisuus....
Varios on jakopää moottorin takapääs  ;D
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

Von Fendt

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 173
Vs: Valtra directin ylivoimaisuus....
Varios on jakopää moottorin takapääs  ;D

Jekku on kyllä Vaaarallisen hyvää  ;D Röyh...

Ylivoima on Since 1960-luku ja pulinat pois.

Kaikennäköisiä kylkisäiliöitä---> tiine sammakko. Lappoilmiö???

V, eiks kukaan ymmärrä Ojalan sanomaa.....

PR

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 715
Vs: Valtra directin ylivoimaisuus....
Varios on jakopää moottorin takapääs  ;D

Jekku on kyllä Vaaarallisen hyvää  ;D Röyh...

Ylivoima on Since 1960-luku ja pulinat pois.

Kaikennäköisiä kylkisäiliöitä---> tiine sammakko. Lappoilmiö???

V, eiks kukaan ymmärrä Ojalan sanomaa.....

Nimenomaan ymmärtää. Sen takia fenttejä ei niin kauhesti myydäkään.  ;)

jikow

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 88
Vs: Valtra directin ylivoimaisuus....
New Holland NH2 siirsi kerralla direktaattorit ja variaattorit
perinnekoneosastolle.

http://www.youtube.com/watch?v=xBG9BRlfpIY

milkboi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4541
  • Kiima ja kateus.Ne maailmaa pyörittää.
Vs: Valtra directin ylivoimaisuus....
Varios on jakopää moottorin takapääs  ;D
sanos missä muussa on?
On se hienoo...lehmät lypsää yötä päivää,pyhät arjet,,,ja kustannukset laukkaaa!Pessimisti ei pety.