Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Yksimahaisten tuki  (Luettu 7265 kertaa)

jopihopi

  • Vieras
Vs: Yksimahaisten tuki
Miten se toimintaympäristö on muuttunut ? Käsitykseni mukaan koko Suomessa siat ja siipikarja asuu ja ruokitaan samanlaisissa lämpöeristeyissä kasvattamoissa /sikaloissa . tukialueesta riippumatta ??

***Ahne naamioi aikeensa tollai. Kun meinaa tunkea kätensä toisten taskuille.
Ilmastollinen toimitaympäristö aiheuttaa edelleenkin enemmän kustannuksia yksimahaisten tuotannolle kuin naudoille.

Muuttunut toimintaympäristö tarkoittaa sitä että etelään on luotu tukipolitiikalla yksikkökooltaan ja siten kannattavuudeltaan ylivoimaiset olosuhteet, samalla kun on ajettu naudat ja lehmät tukipolitiikalla pohjoiseen. Siantuottajia on juoksutettu ylituotantoon hallinon toimenpiteillä ja siitä rangaistaan tuottajaa. Aika reilua.

UCD

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1440
Vs: Yksimahaisten tuki
Voi ristus teitä isännän mulkkeroita! Jokainen näköjään vahtaa sieltä omasta lantaluukusta ja osaa tuon saunanpolton jalon taidon!

Perheviljely, isäntälinja ja sukutilat ovat syvältä ja perseestä ! ;D

Mä kyllä kohta äänestän demareita, jos ne kaivaa jostain sen 70-luvun "tapa jyvis päivässä kaksi parhaassa" linjan esiin naftaliinista!

Kyllä mä olen jo aikoja sitten huomannu että jyvikset sucks... mutta kyllä te aina osaatte ylittää itsenne tässä lajissa!

;D ;D ;D ;D
Losers always whine about their best. Winners go home and f*ck the prom queen ....

Vanha Tuttu

  • Vieras
Vs: Yksimahaisten tuki
Voi ristus teitä isännän mulkkeroita! Jokainen näköjään vahtaa sieltä omasta lantaluukusta ja osaa tuon saunanpolton jalon taidon!

Perheviljely, isäntälinja ja sukutilat ovat syvältä ja perseestä ! ;D

Mä kyllä kohta äänestän demareita, jos ne kaivaa jostain sen 70-luvun "tapa jyvis päivässä kaksi parhaassa" linjan esiin naftaliinista!

Kyllä mä olen jo aikoja sitten huomannu että jyvikset sucks... mutta kyllä te aina osaatte ylittää itsenne tässä lajissa!

;D ;D ;D ;D

PÄIVÄN PARAS !!!

Aulis Anttila

  • Vieras
Vs: Yksimahaisten tuki
Voi ristus teitä isännän mulkkeroita! Jokainen näköjään vahtaa sieltä omasta lantaluukusta ja osaa tuon saunanpolton jalon taidon! Perheviljely, isäntälinja ja sukutilat ovat syvältä ja perseestä ! ;D Mä kyllä kohta äänestän demareita, jos ne kaivaa jostain sen 70-luvun "tapa jyvis päivässä kaksi parhaassa" linjan esiin naftaliinista! Kyllä mä olen jo aikoja sitten huomannu että jyvikset sucks... mutta kyllä te aina osaatte ylittää itsenne tässä lajissa! ;D ;D ;D ;D

Tosiasia on, että pankkikoneiston saneerauspaine mallintaa kokonaiskuvaa käyttäen hyödykseen esimerkiksi huonoja taloudellisia ja hallinnollisia oloja.

Aulis Anttila

  • Vieras
Vs: Yksimahaisten tuki
Voi ristus teitä isännän mulkkeroita! Jokainen näköjään vahtaa sieltä omasta lantaluukusta ja osaa tuon saunanpolton jalon taidon! Perheviljely, isäntälinja ja sukutilat ovat syvältä ja perseestä ! ;D Mä kyllä kohta äänestän demareita, jos ne kaivaa jostain sen 70-luvun "tapa jyvis päivässä kaksi parhaassa" linjan esiin naftaliinista! Kyllä mä olen jo aikoja sitten huomannu että jyvikset sucks... mutta kyllä te aina osaatte ylittää itsenne tässä lajissa! ;D ;D ;D ;D
PÄIVÄN PARAS !!!

Me emme tiedä mitä tapahtuu todella, jos järjettömiin mittasuhteisiin paisunut opposition viivytystaktiikka järkeistää käsitystämme kyseisestä asiakokonaisuudesta, mihin tavallaan liittyy myös tulevaa taloudellista ja teollista behaviorismia.

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Yksimahaisten tuki
Voi ristus teitä isännän mulkkeroita! Jokainen näköjään vahtaa sieltä omasta lantaluukusta ja osaa tuon saunanpolton jalon taidon!

Perheviljely, isäntälinja ja sukutilat ovat syvältä ja perseestä ! ;D

Mä kyllä kohta äänestän demareita, jos ne kaivaa jostain sen 70-luvun "tapa jyvis päivässä kaksi parhaassa" linjan esiin naftaliinista!

Kyllä mä olen jo aikoja sitten huomannu että jyvikset sucks... mutta kyllä te aina osaatte ylittää itsenne tässä lajissa!

;D ;D ;D ;D
Kannatetaan, rakennekehitystä on tähän saakka tapahtunut pääasiassa vain kotieläintuotannossa ja peltopuolella se toivottavasti vihdoin alkaa myös. 8)

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Yksimahaisten tuki
Voi ristus teitä isännän mulkkeroita! Jokainen näköjään vahtaa sieltä omasta lantaluukusta ja osaa tuon saunanpolton jalon taidon!

Perheviljely, isäntälinja ja sukutilat ovat syvältä ja perseestä ! ;D

Mä kyllä kohta äänestän demareita, jos ne kaivaa jostain sen 70-luvun "tapa jyvis päivässä kaksi parhaassa" linjan esiin naftaliinista!

Kyllä mä olen jo aikoja sitten huomannu että jyvikset sucks... mutta kyllä te aina osaatte ylittää itsenne tässä lajissa!

;D ;D ;D ;D

Kyllä, muuten hyvä kommentti, mutta täysin väärä analyysi ongelmasta ...
Ongelma ei ole tilan omistusmuoto, vaan pikemminkin pieni tuotantoyksikkö koko, joka tekee hommasta varsin haasteellista kannattavuudella ajatellen ...

Toisaalta, meillä on aina perinteisesti sekoitettu, maanomistus ja maanviljely toisiinsa ...
Tähän harhaanhan sosialismikin kaatui Venäjällä, ei sillä kannattavuuden kannalta ole merkitystä, kuka ne tuotantolaitokset omistaa, eikä omistajalle siitä ole hyötyä, jos se omistaa kannattamatonta yritystoimintaa ...

bonneville

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1076
Vs: Yksimahaisten tuki
Voi ristus teitä isännän mulkkeroita! Jokainen näköjään vahtaa sieltä omasta lantaluukusta ja osaa tuon saunanpolton jalon taidon!

Perheviljely, isäntälinja ja sukutilat ovat syvältä ja perseestä ! ;D

Mä kyllä kohta äänestän demareita, jos ne kaivaa jostain sen 70-luvun "tapa jyvis päivässä kaksi parhaassa" linjan esiin naftaliinista!

Kyllä mä olen jo aikoja sitten huomannu että jyvikset sucks... mutta kyllä te aina osaatte ylittää itsenne tässä lajissa!

;D ;D ;D ;D

Kyllä, muuten hyvä kommentti, mutta täysin väärä analyysi ongelmasta ...
Ongelma ei ole tilan omistusmuoto, vaan pikemminkin pieni tuotantoyksikkö koko, joka tekee hommasta varsin haasteellista kannattavuudella ajatellen ...

Toisaalta, meillä on aina perinteisesti sekoitettu, maanomistus ja maanviljely toisiinsa ...
Tähän harhaanhan sosialismikin kaatui Venäjällä, ei sillä kannattavuuden kannalta ole merkitystä, kuka ne tuotantolaitokset omistaa, eikä omistajalle siitä ole hyötyä, jos se omistaa kannattamatonta yritystoimintaa ...


juuri näin  ;)
pessimistinen realisti tai jotain sinne päin...

sorkkahessu

  • Vieras
Vs: Yksimahaisten tuki
Belkialainen luomukanala , 50.000 kanaa .

Suomalainen maito , soluluku alle 250 t.

Kumpi ratkaisee määrä vai laatu .

Eli , Suomalaiset navetat ovat kooltaan sopivia 20 - 200 lehmää ja laatu on hyvä , miksi se tarvii rikkoa maidontuonnilla joka perustuu valuuttojen eri hintaan . Maidon tuottajat ovat EU:n malli kansalaisia , voiko kokoomus olla noin pirun ilkee .

Aulis Anttila

  • Vieras
Rikkominen...
Suomalaiset navetat ovat kooltaan sopivia 20 - 200 lehmää ja laatu on hyvä , miksi se tarvii rikkoa maidontuonnilla


Ei tietenkään tarvitse... mutta on pakko... emme me rehelliset kunnon ihmiset - veronmaksajat - halua kustantaa sitä "sopivaa"  ::)  :P

sorkkahessu

  • Vieras
Vs: Yksimahaisten tuki
Eli veronmaksajat ei halua kustantaa erotusta , entäs jos tuontimaito jää kaupanhyllylle , ketä maksaa .  ;)

bonneville

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1076
Vs: Rikkominen...
Suomalaiset navetat ovat kooltaan sopivia 20 - 200 lehmää ja laatu on hyvä , miksi se tarvii rikkoa maidontuonnilla


Ei tietenkään tarvitse... mutta on pakko... emme me rehelliset kunnon ihmiset - veronmaksajat - halua kustantaa sitä "sopivaa"  ::)  :P


kolhoosiako haaveilet tehrä maatalousalasta ja mitä merkitystä sillä on teihin kunnon kansalaasiin maksattako veroja pienelle vai suurelle yrittäjälle/pyrkijälle sama raha siihen uppoaa kuitenkin
pessimistinen realisti tai jotain sinne päin...

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Yksimahaisten tuki
Belkialainen luomukanala , 50.000 kanaa .

Suomalainen maito , soluluku alle 250 t.

Kumpi ratkaisee määrä vai laatu .

Eli , Suomalaiset navetat ovat kooltaan sopivia 20 - 200 lehmää ja laatu on hyvä , miksi se tarvii rikkoa maidontuonnilla joka perustuu valuuttojen eri hintaan . Maidon tuottajat ovat EU:n malli kansalaisia , voiko kokoomus olla noin pirun ilkee .

En minä nyt tiedä, keskieuroopassa on ihan yleisesti noin 20 lehmän maitotiloja ja ilmeisesti näin tulee olemaan myös jatkossa, miksei ne Suomessakin olisi myös tulevaisuudessa ihan kannattavia.
Taitaa vaan olla niin, ettei nuoret oikein halua tehdä töitä ...
Saman rahan saa helpommallakin.

sorkkahessu

  • Vieras
Vs: Yksimahaisten tuki
Te niinkutsutut rehelliset veronmaksajat maksatte pankkitukea liikepankeille vuosi eteenpäin .

Meikäläisen pankki ei tarvii tukea , vaan antaa lainaa kohtuullisella hinnalla meikäläiselle joka siirtää veronmaksun kauas tulevaisuuteen .

HÄ*ÄÄÄÄÄ HÄÄÄÄÄÄÄ ! AULIS HÄÄÄÄHÄÄÄÄÄÄÄÄÄ !!!!!! 8) 8) 8) 8)

Aulis Anttila

  • Vieras
...ne 20 lehmää...
keskieuroopassa on ihan yleisesti noin 20 lehmän maitotiloja ja ilmeisesti näin tulee olemaan myös jatkossa, miksei ne Suomessakin olisi myös tulevaisuudessa ihan kannattavia.


Eivät ole... eivätkä voi olla.