Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Rehunteko 2017  (Luettu 98469 kertaa)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65448
Vs: Rehunteko 2017
kyllä hessu tuon työn tekee ihan kunnolla... toista se on noilla nuorilla jokka meinaa rikastua moisella... mutta kyllä ite en alakais moista revohkaa mitä hessu tekee...   miä ainakii maksan mieluummin toiselle ku teen ite..     ( ja saabi sen vähennyksiin, ja nuo kyttääjätki tykkää paljon enemmän...)         voimia hessu!!!

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9767
Vs: Rehunteko 2017
En tiedä mikä mussa on vikana. Viimeksi paikallinen sorkkahoitaja on käynyt vuonna 2001. Sen jälkeen olen kerran tilannut ja sen peruin , koska lehmät oli raiheinä laitumella siihen aikaan kun ilmoitti tulostaan. Muutaman viikon päästä kyselin ja epäili tulevansa 2 viikon sisällä. No ei vielä ole näkynyt.

Sitten yhtenä talvena pyysin toista ,koska arvelin lehmän tarvitsevan "kengän". Ilmoitti olevansa sairaslomalla ja tulevansa viikonpäästä. Ei näkynyt. Soitin paikalliselle elukkalääkärille joka vuoli sorkan "tainnutettuna". Kenkää ei laitettu kun toinen puolisko oli terve ja toisaalta ei sillä olisi ollutkaan :) No paranihan se silläkin. Muuten tullut pahimmat vedettyä sillä rouhelaikalla, mutta kun ei oo telinestä :(

Rehuntekoon tää ei liity mitenkään!

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Rehunteko 2017
En tiedä mikä mussa on vikana. Viimeksi paikallinen sorkkahoitaja on käynyt vuonna 2001. Sen jälkeen olen kerran tilannut ja sen peruin , koska lehmät oli raiheinä laitumella siihen aikaan kun ilmoitti tulostaan. Muutaman viikon päästä kyselin ja epäili tulevansa 2 viikon sisällä. No ei vielä ole näkynyt.

Sitten yhtenä talvena pyysin toista ,koska arvelin lehmän tarvitsevan "kengän". Ilmoitti olevansa sairaslomalla ja tulevansa viikonpäästä. Ei näkynyt. Soitin paikalliselle elukkalääkärille joka vuoli sorkan "tainnutettuna". Kenkää ei laitettu kun toinen puolisko oli terve ja toisaalta ei sillä olisi ollutkaan :) No paranihan se silläkin. Muuten tullut pahimmat vedettyä sillä rouhelaikalla, mutta kun ei oo telinestä :(

Rehuntekoon tää ei liity mitenkään!
Semmonen telineen teko ei ole hankala homma . Jos osaat itse hoitaa niin hommaa teline jos ei sorkkurit suostu tulemaan . Olet varmaan kaukana meiltä koska et ole minulle soitellut .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Rehunteko 2017
Jounille . Eikös apila rehulla saa paikattua apetta jos rehut sattuu menemään pikkusen vanhaks . Onstuuko ?
Ennen ja juhannuksen aikaan tehtiin parhaimmat rehut sen jälkeen vanhentuneita.
Pikkusen pihalla taas jälleen kerran on KIERRESORKKIS ! .
No jaa pihalla . Tienpäällä ja navetassa . 1500 km tuli ajeltua viimeviikolla , 120 kpl lehmiä hoidin . 120 lehmää viikossa mikään iso määrä ole mutta mulle riittää .
Leikkaatko pikkusen aina kerrallaan niin saat pian mennä uudestaan niin täällä päin sorkkaleikkurit tekee ja kustannukset senkun kasvaa,no moni on alkanut leikkaamaan itse ei mitään salatiedettä sekään .
Aijaa . Opetelkaa paremmin hommanne .
taitaa olla se itsensä työllistävä ,kun oli vastaus niin vaivautunut.
Opetelkaa hommanne paremmin siellä kehitysalueella . Olet lievästi sanottuna tyhmä
Miten sen täällä voi opetella jos sorkkaleikkuri on niin kierä että pikkusen sipasee sorkasta jotta saa tulla sitten uudestaan melko pian. Toki isännät itse täällä leikkaa ei tarvita noita huijarisorkkiksia.Katsokaa isännät ja emännät miten ne työn tekee etteivät kuseta teitä.

Ja yks saatanan tornista lahonnu kauppaa kivenmurikoita voimakivinä kun sulaketaulun pohjatkin on jo loppu.

Eikö SASsi pysty enää muuhun?????

Tietääkö muuten SASsikoskiköppelssi et ilman hessun kaltasia olis aika ankeeta?
Aina vaan noita harhoja ,yritä nyt ammattiauttajan puoleen vaikka sinne jyskälään risen puheille jos se vois auttaa ,sää oot pian psykoosissa jos noin jatkat ihan totta.
GFacebookissa voita katsoa työn mallia . Nii ja kotisivuiltanikin .
Niin siinä on pieni otos vain ja sekin järjestetty. Moni täällä kiroaa kun huonosti vähän leikkaavat saa olla yhtenään tilaamassa leikkuria,olet varmaan näillä main liikkunut .

Voi *erkele rupia itte, niin siten oot maailman paras siinäkin hommassa.
Tuskinpa , tuskinpa . Tehdäänpä töitä ja jätetään kehumiset pois .
Niin tarkoitinkin huru-ukon omasta mielestä.
Ymmärsin kyllä . Ei tää sorkkahoito mitään rakettitiedettä ole . Kyllä sen oppii jos haluja on 
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

jylperö

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1255
Vs: Rehunteko 2017
Kyllä se on raskasta työtä josta kuuluu saada kunnon korvaus, nostan hattua kaikille sorkanhoitajille.

Susikoski

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1127
  • Legendaarinen etsivä !
Vs: Rehunteko 2017
Täällä on isännät melkein järestään käyneet kurssinkin ja hommanneet telineitä ja tehneetkin niitä ite.

Susikoski

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1127
  • Legendaarinen etsivä !
Vs: Rehunteko 2017
Kyllä se on raskasta työtä josta kuuluu saada kunnon korvaus, nostan hattua kaikille sorkanhoitajille.
Itekin sorkkia leikanneena tiedän jos huono teline niin kovaa hommaa ja se sorkan haju nenässä säilyy monta viikkoa.Kun leikkaa niin leikkaa kunnolla eikä pinnaa,valitettavasti niitä luikureita liikkuu .

versu213

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 516
  • Tuottajan asialla...
Vs: Rehunteko 2017
rehuntekoa ootellessa, vois nyt käyttää jotain sorkkista..., ;D

viikon kahen päästä se alakaa...ehkä :'(

wolfheartscry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2216
Vs: Rehunteko 2017
Lypsätysrehua tuli emoille tehtyä. Kerrakin kuivaa. Aurinko ja tuuli on halvimmat kärrymiehet, se tuli taas huomattua. Sato ei varmaan huippu määrällisesti, mutta laadullisesti luulisi olen hyvää.

antti-x

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2858
Vs: Rehunteko 2017
rehuntekoa ootellessa, vois nyt käyttää jotain sorkkista..., ;D

viikon kahen päästä se alakaa...ehkä :'(

Täällä menee varmaan vielä kolmisen viikkoa.

versu213

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 516
  • Tuottajan asialla...
Vs: Rehunteko 2017
rehuntekoa ootellessa, vois nyt käyttää jotain sorkkista..., ;D

viikon kahen päästä se alakaa...ehkä :'(

Täällä menee varmaan vielä kolmisen viikkoa.


niin...toiseen sattoon..vietävä ;)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65448
Vs: Rehunteko 2017
mutta vauhilla on äpäreet lähtenny kasvuun... liekö laitettava jaaralaiset latoon uottamaan ens kesää...

Magia

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3667
Vs: Rehunteko 2017
Lypsätysrehua tuli emoille tehtyä. Kerrakin kuivaa. Aurinko ja tuuli on halvimmat kärrymiehet, se tuli taas huomattua. Sato ei varmaan huippu määrällisesti, mutta laadullisesti luulisi olen hyvää.
No,ainakin nyt tehdyistä saa toisenkin rehun,mutta ei tiedä kauanko taas sataa,se tuo syksy tulloo tämänkin kesän jälkeen.

Maakalle

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 826
Vs: Rehunteko 2017
rehuntekoa ootellessa, vois nyt käyttää jotain sorkkista..., ;D

viikon kahen päästä se alakaa...ehkä :'(

Täällä menee varmaan vielä kolmisen viikkoa.

Lupaavalta näyttää kakkossadon kasvu, eikä lietteenajo rikkonut kuin yhtä päistettä.

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Rehunteko 2017
Jounille . Eikös apila rehulla saa paikattua apetta jos rehut sattuu menemään pikkusen vanhaks . Onstuuko ?
Ennen ja juhannuksen aikaan tehtiin parhaimmat rehut sen jälkeen vanhentuneita.
Pikkusen pihalla taas jälleen kerran on KIERRESORKKIS ! .
No jaa pihalla . Tienpäällä ja navetassa . 1500 km tuli ajeltua viimeviikolla , 120 kpl lehmiä hoidin . 120 lehmää viikossa mikään iso määrä ole mutta mulle riittää .
Leikkaatko pikkusen aina kerrallaan niin saat pian mennä uudestaan niin täällä päin sorkkaleikkurit tekee ja kustannukset senkun kasvaa,no moni on alkanut leikkaamaan itse ei mitään salatiedettä sekään .
Missäpäin noita liikkuu . Tuli nimittäin tilaus ja kysyttiin holvaamisista ja lyhentämisistä . Kursseilla nimittäin , kuulemma, kielletään ottamasta reunoilta ja jättämään sorkat pitkiksi mikä aiheuttaa lohkeamisia .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .