Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Viljan myynti  (Luettu 8072 kertaa)

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Viljan myynti
Te jotka moista harrastelette niin oletteko saaneet mestat siihen malliin että voitte antaa autoilijan itte hakea viljansa. On meinaan tälleen ulkopuolisena aika iso kuluerä kun jättää muut hommat väliin ja kyttää siemensyöksyä kun autoilija suvaitsee tulla paikalle.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19959
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Viljan myynti
Kyllä osaavat viedä itse. Siilot numeroitu. Elevaattori käyntiin ja oikean siilon pohjasuppilon luukku auki. Putkien päässä kangassäkki, ettei elevaattorin pikkusuppilo tulvi yli. Putki on 5m korkeudella, läpiajettava lastauspaikka katon alla. Eli kuskin tarvii vain ajella hiljakseen eteenpäin ja katsoa lavan täyttymistä.

Täällä viljakuskit muutenkin osaavat maatilojen kalustot, ovat joko viljelijöitä itse tai entisiä viljelijöitä.

Isommilla tiloilla ei paljon poikkea kaupan viljavarastoista, silloin hommasta tulee teknisempää, käännellään ja käytetään ohjauskeskuksia ym.

-SS-

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Vs: Viljan myynti
 Sehän on vain managementin osaamista että löytyy aikaa viljakuskin kanssa jutusteluun.
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

Villevallaton

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 131
Vs: Viljan myynti
Te jotka moista harrastelette niin oletteko saaneet mestat siihen malliin että voitte antaa autoilijan itte hakea viljansa. On meinaan tälleen ulkopuolisena aika iso kuluerä kun jättää muut hommat väliin ja kyttää siemensyöksyä kun autoilija suvaitsee tulla paikalle.
Voi *****😁😁😁😁😁😁😁
Kauaks luulet et autokuorman tekoon menee?

hummeri5

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 787
Vs: Viljan myynti
Mää vien ite rekalla,silloinhan mää oon ite paikalla lastaamassa...Eix nii :D :D

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Viljan myynti
Te jotka moista harrastelette niin oletteko saaneet mestat siihen malliin että voitte antaa autoilijan itte hakea viljansa. On meinaan tälleen ulkopuolisena aika iso kuluerä kun jättää muut hommat väliin ja kyttää siemensyöksyä kun autoilija suvaitsee tulla paikalle.
Voi *****😁😁😁😁😁😁😁
Kauaks luulet et autokuorman tekoon menee?

En mä mitään luule. Pääsääntöisesti varmaan 15 minuutin ja kolmen tunnin väliin riippuen mestoista. Pointti on kuitenkin että keskeytättekö sen jonkun muun homman ja sinkoilette kuivurille passille autoa odottamaan.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7092
Vs: Viljan myynti
Silloin harvoin, ku rekka hakee, itte ollaan paikalla lähes poikkeuksetta. Käytännössä kaikki vilja kuskaataan itse, kun siitä saa palkan. Rekkakuski vie sen rahtipalkan:)

JOS olisi sellaiset systeemit että rekkakuski saisi ana suit sait kuorman, hintaa olisi varmaan xxx tonnia enemmän. Nyt on kuivuri maksettu vaikka rakentamisesta ei niin hirveän kauaa olekaan. Uskon saavani aika hyvän tuntipalkan ku jutustelen kuskin kanssa, vaikka kuorma aika joutuin tuleekin, parhaimmillaan reiluun puoleen tuntiin ku kärry laakasiilosta eekoolla ja kuivurilta nuppi kolmesta torvesta hetkessä.

Viimeksi muokattu: 07.05.17 - klo:19:00 kirjoittanut ijasja2

"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

SKI

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 375
Vs: Viljan myynti
Pääsääntöisesti käytetään tuttuja vakiokuskeja joten paikat tuttuja ja tarvittaessa kuormanteko hoituu kuskilta yksinäänkin, mutta melkeimpä aina kuormat tehdään ilta-aikaan tai aikaisin aamusta joten palkkatöistä ei tarvitse laistaa. Enemmän haasteita aiheuttaa viljan toimitukset puintiaikaan (myönnetään, liian vähän siilotilaa kun joutuu kertaalleen ajamaan kuivurin tyhjäksi puintikaudella) kun pitäisi kuivauksen toimia kokoajan ja kippiajat saa milloin sattuu joskus lyhyelläkin varoitusajalla.

jylperö

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1255
Vs: Viljan myynti
Tälläisissä tilanteissa olen tavannut käyttää puhelinta. Se on ihan kätevä laite, kuski voi soittaa milloin on purku aika ja myös kuskille voi soittaa etukäteen jos asiaa.

Wessel

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 422
Vs: Viljan myynti
Yleensä autoilijat lastaa yksin, mut jos härmäläisellä ruuvilla purku, niin ite paikalla, kun ei kuitenkaan kestä koko rekkakuormaa lastata.

Pekkis

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 142
Vs: Viljan myynti
Yleensä kotona ollaan kun lastaus tapahtuu, mutta käytämme kuljetuksiin yhtä tuttua ja hyväksi todettua yritystä. Olemme parille kuskille näytetty kuinka homma toimii, että jos joskus joutuu yksin lastaamaan niin osaavat homman.

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Viljan myynti
Rekkapena soitta edellisenä iltana ja kertoo koska tulee lastaamaan, laitan putket ja muut paikoilleen ja soitan takaisin että siilot viisi ja kuusi on valmiina ota mitä tarvitset. Ei tarvitse viihdyttää jos ei huvita, osaavat itse ottaa tavaransa.
Nothing is Something Worth Doing

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Viljan myynti
Mää oon onnistunut markkinoimaan kaikki tilan tuotannon vit-tuilemalla täällä mainiossa agronetissä.

Oon aikonut laajentaa viljelyä 150-200 hehtaarilla, kun nyt joutuu myymään oioota jo tammikuulla.

Jos kylillä liikkuu joku vieras traktori, niin se on melkein aina tulossa tänne meille hakemaan viljaa. Eilenkin jonossa tultiin. Tietäkin piti edellä sepelöidä, varmaan 10 rekallista sepeliä tuli tolle viimeiselle kilometrille jotta tavara kulki pehmeämmin.

Tänään tulee yks säkyläläinen hakemaan isoisän valmistamia heinäseipäitä. En ole kysynyt, että mitä säkyläläinen tekee 200 heinäseipäällä? Onko Säkylässä todella niin alkeellista touhua. Paljonko lienee heinäseipään hinta nykyään?
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Vs: Viljan myynti
Mää oon onnistunut markkinoimaan kaikki tilan tuotannon vit-tuilemalla täällä mainiossa agronetissä.

Oon aikonut laajentaa viljelyä 150-200 hehtaarilla, kun nyt joutuu myymään oioota jo tammikuulla.

Jos kylillä liikkuu joku vieras traktori, niin se on melkein aina tulossa tänne meille hakemaan viljaa. Eilenkin jonossa tultiin. Tietäkin piti edellä sepelöidä, varmaan 10 rekallista sepeliä tuli tolle viimeiselle kilometrille jotta tavara kulki pehmeämmin.

Tänään tulee yks säkyläläinen hakemaan isoisän valmistamia heinäseipäitä. En ole kysynyt, että mitä säkyläläinen tekee 200 heinäseipäällä? Onko Säkylässä todella niin alkeellista touhua. Paljonko lienee heinäseipään hinta nykyään?

 Eihän tunne ja museaalisille asioille voi hintaa laskea, mutta arviomme mukaan hinta/seiväs on tähtitieteellinen.
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

Luteikko

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 699
Vs: Viljan myynti
Mää oon onnistunut markkinoimaan kaikki tilan tuotannon vit-tuilemalla täällä mainiossa agronetissä.

Oon aikonut laajentaa viljelyä 150-200 hehtaarilla, kun nyt joutuu myymään oioota jo tammikuulla.

Jos kylillä liikkuu joku vieras traktori, niin se on melkein aina tulossa tänne meille hakemaan viljaa. Eilenkin jonossa tultiin. Tietäkin piti edellä sepelöidä, varmaan 10 rekallista sepeliä tuli tolle viimeiselle kilometrille jotta tavara kulki pehmeämmin.

Tänään tulee yks säkyläläinen hakemaan isoisän valmistamia heinäseipäitä. En ole kysynyt, että mitä säkyläläinen tekee 200 heinäseipäällä? Onko Säkylässä todella niin alkeellista touhua. Paljonko lienee heinäseipään hinta nykyään?

Sää teet vuoden tilin. Kait ne 3-4 euroa on. Mutta kannattaako myydä vai odottaa hinnan nousua. Tai jos poltat puolet niistä, niin taas on harvinaisempia 😀 polttamisessa pitää vaan huomioida hinnan nousun ja poltetun materiaalin tappion suhde hyvinkin tarkkaan.
"Maanviljelijä on köyhä eläessään mutta rikas kuollessaan"