Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Puinnit 2017  (Luettu 374434 kertaa)

Maa-Anssi

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1373
Vs: Puinnit 2017
Täyty oikeen "pisättää" auto mökille mennessä kun kauran väri oli niin tummentunut keltainen, niinku ylituleentunut yhdessä lohkon osassa! Mutta vihreää joukossa paljolti. Taas eteenpäin ajaessa olikin eri tilanne, keltaisen sävy olennaisesti vaaleampi ja vihreää tietty. Olisko tällaisena vuonna pienikin sijainti-edullisuus näkyvissä noin selkeästi? On vaan niin pieni ala ettei sitä viitsisi erikseen käydä puimaankaan, kurjetkin siinä riipineet ja talloneet kauroja. Kai nekin tietää missä valmiimmat on.
Tahi sit ne on nuo joutsenet, 7 poikasta ja jo kolmantena vuotena peräkkäin se 7kpl. Mun puolesta joku sais ne jo hakea pakastimeensa täytteeksi.
Voikko tehdä ja voikko samalla olla tekemättä!
--Selkeää ohjeistusta tuvan puolelta, ihan kuin tukia hakiessa

Köntys

  • Vieras
Vs: Puinnit 2017
Älkää haukkuko Susikoskea. Hän on hyvä tyyppi. Parempi kuin moni muu paskanjauhaja. Eikä tässä nyt mitään niin mahtavia puintikelejä ole tulossa, pilvistä-puolipilvistä, ylimmät päivälämpötilat 15-17 astetta ja nytkin iltapäivällä oli ilmankosteus parhaimmillaankin 60% ja tuskin tulevalla viikollakaan sen alle laskee. Kyllä puiminen on mahdollista, mutta hitaasti valmistuu ja huonosti kuivaa vilja pellolla pilvisellä säällä.

Saiko toi mun laittama kuva tämän alueen tilanteesta sut ja SASsin noin masentuneeksi, ei ollut tarkoitus pahoittaa mieltänne, anteeksi kauhiasti kun Tampereen pohjoispuolellakin viljat tuleentuu vauhdilla.
Mustaa Jopopoju ittes ja SAS voi tehdä Susikosken, Räkkyjoosepin ja Von Göpelin lisäksi lisää itselleen puolestapuhujia. Kyllä se karehtijat siitä.

psymbiote

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 318
Vs: Puinnit 2017
Vähän kyllä nyt mietityttää kun huomenna piti puida wolmaria. Otin piruuttani muutamia tähkiä mukaan, ja puin käsin kosteusmittarin täyteen, näytti vielä 28%. Näyttivät kyllä valmiilta, ja jyvät ei tahdo mennä kynnellä poikki. Ens viikolla olis kelit...

V.viljelijä

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 257
Vs: Puinnit 2017
Länsinaapurissa on ainakin vauhti päällä:  https://www.youtube.com/watch?v=kkgEqN0OD9w

Jopomies

  • Vieras
Vs: Puinnit 2017
Mustaa ittes ny taas pelle

Voi rakas lapsukainen, ihan siks en  mustaa, kun mä niin kovasti sua rakastan, tuu mun luo, niin annetaan toisillemme oikein miehekäs ja lämminhenkinen JAKSUHALI. Voimia sulle.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26110
  • vastustan
Vs: Puinnit 2017
Länsinaapurissa on ainakin vauhti päällä:  https://www.youtube.com/watch?v=kkgEqN0OD9w
pittää olla torven juuri tiesti vähän tymäkämpää tavaraa kuin kapeepöytäsimmissä malleissa :o :o :o :o
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Köntys

  • Vieras
Vs: Puinnit 2017
Mustaa ittes ny taas pelle

Voi rakas lapsukainen, ihan siks en  mustaa, kun mä niin kovasti sua rakastan, tuu mun luo, niin annetaan toisillemme oikein miehekäs ja lämminhenkinen JAKSUHALI. Voimia sulle.

Ei siinä kauaa mee kun mustut  ;D ;D ;D

4viljanpuuro

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 526
Vs: Puinnit 2017
5 puintipäivää takana joista 1 hyvän sään aikana jolloin rukiin puintikosteus alle 25%. Öljyä menee sellaiset 33 litraa per tonni eli 25€. Mutta lämmittäähän tuo kuivurin käyntiääni isännän mieltä aina illan tullen. Ja joka kerta helpottaa kun saa vietyä kärrin Loimaan viljavan monttuun.

Tässä on muutama naapuri joilta olen saanut hätähousun maineen kun menen pellolle heti keväällä kun säät sallii ja puin aina kun puinti käy. Kävivät tänäänkin ihmettelemässä puintejani ja ällistelivät miten kosteaa tavara on. No näillä naapureilla ei ole vielä mitään asiaa pellolle 2 viikkoon niin vihreää on.

Yllätyin tänään siitä miten valmista tuo kaura alkaa olla. Mäkisillä paikoilla jopa ylituleentunutta. Otan huomenna vuokrakuivurin käyttöön ja alan pyörittämään kauraa siinä ja ruista omassani.

Tiukkaa tekee, ihan helvetisti hommaa ja puitavaa + hybridirukiin kylvöt.  Ja totta puhuen, nyt tuntuu siltä että takki on tyhjenemässä.
Faija aina hoki et "tuosta meidän pojasta ei tuu kyllä ikinä yhtään mitään...." Nyt jälkeenpäin ajateltuna, hän saattoi olla aivan oikeassa.

Jopomies

  • Vieras
Vs: Puinnit 2017
Mustaa ittes ny taas pelle

Voi rakas lapsukainen, ihan siks en  mustaa, kun mä niin kovasti sua rakastan, tuu mun luo, niin annetaan toisillemme oikein miehekäs ja lämminhenkinen JAKSUHALI. Voimia sulle.

Ei siinä kauaa mee kun mustut  ;D ;D ;D


Ihan sinun takiasi en mustu, minähän rakastan sinuakin ihan suunnattomasti. Sinä tarvitset minua.  Eiks sulla ole ketään, jota rakastat, oletko ihan yksinäinen susi, onko sulla seksuaalisia turhautumia, naisen kosketuksesta haaveilua, ymmärrän että se turhauttaa, jos ei naisen lämpöä ja läheisyyttä koskaan koe.

Viimeksi muokattu: 02.09.17 - klo:23:09 kirjoittanut Jopomies

Köntys

  • Vieras
Vs: Puinnit 2017
Mustaa ittes ny taas pelle

Voi rakas lapsukainen, ihan siks en  mustaa, kun mä niin kovasti sua rakastan, tuu mun luo, niin annetaan toisillemme oikein miehekäs ja lämminhenkinen JAKSUHALI. Voimia sulle.

Ei siinä kauaa mee kun mustut  ;D ;D ;D


Ihan sinun takiasi en mustu, minähän rakastan sinuakin ihan suunnattomasti. Sinä tarvitset minua.  Eiks sulla ole ketään, jota rakastat, oletko ihan yksinäinen susi, onko sulla seksuaalisia turhautumia, naisen kosketuksesta haaveilua, ymmärrän että se turhauttaa, jos ei naisen lämpöä ja läheisyyttä koskaan koe.

Kiva kuulla sun ongelmistasi  :D

Jopomies

  • Vieras
Vs: Puinnit 2017
Mustaa ittes ny taas pelle

Voi rakas lapsukainen, ihan siks en  mustaa, kun mä niin kovasti sua rakastan, tuu mun luo, niin annetaan toisillemme oikein miehekäs ja lämminhenkinen JAKSUHALI. Voimia sulle.

Ei siinä kauaa mee kun mustut  ;D ;D ;D


Ihan sinun takiasi en mustu, minähän rakastan sinuakin ihan suunnattomasti. Sinä tarvitset minua.  Eiks sulla ole ketään, jota rakastat, oletko ihan yksinäinen susi, onko sulla seksuaalisia turhautumia, naisen kosketuksesta haaveilua, ymmärrän että se turhauttaa, jos ei naisen lämpöä ja läheisyyttä koskaan koe.

Kiva kuulla sun ongelmistasi  :D

Ymmärrän että  te ylipainoiset ette naisia kiinnosta, mut ainahan voit runkata.

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Puinnit 2017
Viimmevuonna oli eilen eka puintipäivä.Nyt sitte aletaan oleen myöhässä.
Näyttäisi että Sampo saa huilailla vielä jonkun aikaa.Onpahan aikaa ennakkohuolloille 8)

köyhän naapuri

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 47
  • sertiä sen olla pitää
Vs: Puinnit 2017
Viimmevuonna oli eilen eka puintipäivä.Nyt sitte aletaan oleen myöhässä.
Näyttäisi että Sampo saa huilailla vielä jonkun aikaa.Onpahan aikaa ennakkohuolloille 8)
ekat wolmarit puitu eilen kosteus +-23. varmaan sadekosteutta viälä mukana. yli 10 päivää myöhässä viimevuoteen

noloo_itte

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 290
Vs: Puinnit 2017
Kuivaajallinen Aukustia puituna 27%,elikkäs helvetin märkää.

JVN

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 39
Vs: Puinnit 2017
11ha kauraa puitu, puintikosteudet olleet 17-19