Kenni on nähnyt kiitettävästi vaivaa asian eteen. Mitäs jos me muutkin "nuoret" alettaisiin tekemään asialle jotain? Katainen lupasi hetki sitten, että valtio ottaa tulevina vuosina 30 miljardia euroa lisää velkaa. Jos näin on, niin tuskinpa siinä konkurssissa enää tuntuu AB-alueen nuoren viljelijän tuki.
Minun mielestäni voitaisiin tehdä vaikka niin, että MTK:ssa eteläisten liittojen alueella toimivat nuorten tuottajien kerhot ottaisivat tämän asian esille ainakin omissa yhdistyksissään. Olen varma, että Keskusta ja Kokoomus olisivat valmiita hoitamaan tämän asian tällä hallituskaudella.
Kysymys on nyt vaan meidän nuorten omasta aktiivisuudesta. Jos saataisiin MTK mukaan, niin uskoisin, että tälle asialle voidaan tehdä jotain. Onko joku selvittänyt mistä tämä c-alueen rahoitus tulee. Eihän tämä vaan liity johonkin 141 ja 142 tyyppisiin hässäköihin. Myös jonkinlaisia tukisummia siitä mitä tämä kustantaa c-alueella olisi mukava nähdä. Asiaa olisi hyvä valmistella aika laajalla taholla, että asia saataisiin näyttämään tarpeeksi yksinkertaiselta toteuttaa.
Kommentteja agronetin nuoret...
Ylätason vaikuttamisesta puheen ollen...
Olen jutellut puhelimessa Pääministeri Matti Vanhasen kanssa puoli tuntia, ja aikoinaan, kun Sauli Niinistö oli valtiovarainministerinä Lipposen hallituksessa, juttelin hänen kanssaan puhelimessa 15 minuuttia. Ystävällisiä ja asiallisia herroja olivat, vaitiolovelvollisuuden takia en edes tässä voi paljastaa, mitä asiat koskivat, mutta tämä jos mikä on suoraa vaikuttamista, Niinistön kanssa juttelu jopa auttoi, eräs asia muuttui hieman puhelun seurauksena, voin olla ylpeä itsestäni, ja sen ryhmän puolesta, jonka asiaa edistin.