Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Laihat eläimet  (Luettu 1959 kertaa)

Imme

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 775
  • "Lasten tekemät lahjat on rakkaimpia" Apple
Laihat eläimet
Meillä on puhdas holsteinkarja ja tuotannon tunnusluvut ovat tällä hetkellä viimem 12 kk r 4,63 v 3,46 maitokg 9677  hoito% 48 ja niistä hedelmällis hoitoj. 31% (käytämme synkronointeja hiehoilla) lepokausi 73 vasikkakuoll 5,4 siem poikim 1,86 (ei omaa sonnia)  poikimaväli 389

Tänään vain paloi hihat yhden eläinlääkärin kanssa, nuorehko jonka oikea työpaikka on jossakin muualla, tuuraa viikonloppuja toisinaan. Asenne oli jo tullessaan etsiä jotakin valittamista joka paiksta, vasikat ja hiehot kiersi katsomassa. Lehmiä haukkui laihoiksi ja rupes neuvomaan ruokinta asioissa. Muistin sitten KM  vet lehdessä 1/09 kuvan sivulla 16 ja käskin verrata eläimiä näihin. Oli hiljaa, mutta pakko oli *****illa mun sille vieläkin että kannattaisi kouluttaa itseään että erottaa kuivan ja laihan toisistaan. Kehotin vielä olematta menemättä karjanäyttelyihin, säästää sun yöunes.

Luulen että niitä ärsyttää kun lääkärin tarve on selkeästi tavanomaista pienempi.

Mites muilla? Jaksatteko mielistellä kakantärkeille nuuskijoille?
Jos kyseessä on asia, jonka voi ratkaista rahalla, niin ei ole kyse ongelmasta vaan rahasta.

mlahti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2445
Vs: Laihat eläimet
EI. lääkkeiden jätön suhteen on välillä saanut käydä kuumia keskusteluita.

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: Laihat eläimet

Olen huomannut että mielistelemällä jättää helposti väärän mielikuvan, eikä tilanne siitä ainakaan parane. Täällä päin on päästy vähällä, mutta välillä nostaa punaa niskaan kun elk ei mielellään tee jotakin hoitotoimenpidettä kun pitäisi olla sairaalaolosuhteet.. no, tämäkin lääkäri oli itse mukana suunnittelemassa navettaa.  ::) Kirjaviiasautta kyllä tulee, tilaamattakin. Gerbiilin rapsuttelijat pysyköön lestissään, prkl..  >:(
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Laihat eläimet
Yhteistyökyvytön ja asiantuntematon on hyvä yhdistelmä. Siitä vaan puudelifrouvia ojentamaan pääkaupunkiseudulle ;D
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

Imme

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 775
  • "Lasten tekemät lahjat on rakkaimpia" Apple
Vs: Laihat eläimet
Joo ei tuo mun purkaus sitä tarkoittannu ettei parannettavaa jossakin olisi, vaan tiedän niitä itsekin. Ja voisi ensin hoitaa sen miksi on kutsuttu ja sitten vasta käyttää aikaansa uteliaisuuden tyydyttämiseen.

Kuitenkin keskimääräistä paremmat olosuhteet on tarjota. Niin ja aamulla unehtu että viimevuoden teuraasi myydyt lehmät keskiteuraspaino oli 323 kg.

Tuleeko muuten kuinka laajasti ihmisille tuo km-vet?  Paljonhan siellä on köykäästä tekstiä, vaan ei ole hinnallakaan pilattu. Maatuilan pellervoa kun ei markkinoida, ei edes mainostilaa moneen vuoteen, onko se vielä elossa?

Jos kyseessä on asia, jonka voi ratkaista rahalla, niin ei ole kyse ongelmasta vaan rahasta.

realisti

  • Vieras
Vs: Laihat eläimet
kyllä pellervo elää ja voi hyvin. Yksi maailman turhimman maaseutua koskevan lehden näytenumero kilahti postissa männä-viikolla nimittäin farmi-uutiset.

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: Laihat eläimet
kyllä pellervo elää ja voi hyvin. Yksi maailman turhimman maaseutua koskevan lehden näytenumero kilahti postissa männä-viikolla nimittäin farmi-uutiset.


Ja kohta kilahtaa puhelin.. "oletteko ehtineet tutustua.."
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä