Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Oletteko myynynnä karjatiloille viljaa?  (Luettu 17964 kertaa)

SomeBody77

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4301
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Vs: Oletteko myynynnä karjatiloille viljaa?
Miten parempi? Kesko tarjosi joukuussa rehuohrasta 100€/t tilahintana eli muistaakseni 117/t + alv. Mieluummin sinne möisi kuin jollekin yksityiselle josta ei ole edes takeita maksusta.

****Ihanko tosissaan annat mieluummin välityspalkkion Keskolle, kuin tasaat sen naapurin kanssa?

Siis mun mielestä tuossa joku yksityinen oli tarjonnut 101€/t käteen haettuna alv 0% ja minä kerroin että Kesko tarjosi saman tilahintana so välitys ja rahti vähennettynä! Kyllä minä silloin vakavaraiselle yritykselle ennemmin myyn kuin jollekin tuntemattomalle tai tutullekaan. Niitä rahoja on hankala sieltä lähteä perimään.  ???
Eikä täällä niitä ostajia ole kun niiden omatkin pellot tuottaa parempien tukien ansiosta myyntiin.
Jaa... Täällä kaikki käyttää omat ja naapurien viljat sioille...

Naapuri hakee viljat kaupan hinta (siis tilalle myytynä rahdin kanssa, eli maaseudunhinta + 10€/t välitys palkkio + rahti 10€/t) Siitä pois pois 5 egee ja hinta on valmis. Kummatkin voittaa hinnassa ja ostajan ei tartte ottaa täysperä kuormaa kerralla. Lasku perään, eikä koskaan oo tarvinnu karhuta. Kaikki tietää, että jos jätät laskun maksamatta, niin myyjä huolehtii ostajan maineesta kylillä sen jälkeen...  ;D
Ensin rahahommat, sitten omille pelloille

Terminator

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7310
  • Demokratian ja ihmisoikeuksien puolesta! YTK:FI
Vs: Oletteko myynynnä karjatiloille viljaa?
Miten parempi? Kesko tarjosi joukuussa rehuohrasta 100€/t tilahintana eli muistaakseni 117/t + alv. Mieluummin sinne möisi kuin jollekin yksityiselle josta ei ole edes takeita maksusta.

****Ihanko tosissaan annat mieluummin välityspalkkion Keskolle, kuin tasaat sen naapurin kanssa?

Siis mun mielestä tuossa joku yksityinen oli tarjonnut 101€/t käteen haettuna alv 0% ja minä kerroin että Kesko tarjosi saman tilahintana so välitys ja rahti vähennettynä! Kyllä minä silloin vakavaraiselle yritykselle ennemmin myyn kuin jollekin tuntemattomalle tai tutullekaan. Niitä rahoja on hankala sieltä lähteä perimään.  ???
Eikä täällä niitä ostajia ole kun niiden omatkin pellot tuottaa parempien tukien ansiosta myyntiin.
Jaa... Täällä kaikki käyttää omat ja naapurien viljat sioille...

Naapuri hakee viljat kaupan hinta (siis tilalle myytynä rahdin kanssa, eli maaseudunhinta + 10€/t välitys palkkio + rahti 10€/t) Siitä pois pois 5 egee ja hinta on valmis. Kummatkin voittaa hinnassa ja ostajan ei tartte ottaa täysperä kuormaa kerralla. Lasku perään, eikä koskaan oo tarvinnu karhuta. Kaikki tietää, että jos jätät laskun maksamatta, niin myyjä huolehtii ostajan maineesta kylillä sen jälkeen...  ;D

Minä voisin maksaa ihan mielellään maastullin hinnan ja rahdin. Kauppa perii kuitenkin rahdin molemmilta.
"Jos kannatat ihmisen oikeuteen valita vapaasti ja haluat kasvattaa yhteistä hyvinvointiamme, niin klikkaa www.ytk.fi"

"*****ilu on luonnon lahja ja sitä pitää käyttää  hyväksi!"

"Kun ay-politrukilta argumentit loppuu, alkaa kepu roistoksi huutelu."

SomeBody77

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4301
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Vs: Oletteko myynynnä karjatiloille viljaa?


Minä voisin maksaa ihan mielellään maastullin hinnan ja rahdin. Kauppa perii kuitenkin rahdin molemmilta.
Ja myös välityspalkkion kummaltakin. Tilojen välisessä kaupassa hyötyy kummatkin osapuolet. Jos on iso karjatila ostajana, niin pyytää lietettä kaupan päälle. Sillä kasvaa vilja komiasti...

Tietysti agriboonukset ja plussapisteet jää saamati, että eihän se ihan autuaaksi tee..  ::)
Ensin rahahommat, sitten omille pelloille

Terminator

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7310
  • Demokratian ja ihmisoikeuksien puolesta! YTK:FI
Vs: Oletteko myynynnä karjatiloille viljaa?


Minä voisin maksaa ihan mielellään maastullin hinnan ja rahdin. Kauppa perii kuitenkin rahdin molemmilta.
Ja myös välityspalkkion kummaltakin. Tilojen välisessä kaupassa hyötyy kummatkin osapuolet. Jos on iso karjatila ostajana, niin pyytää lietettä kaupan päälle. Sillä kasvaa vilja komiasti...

Tietysti agriboonukset ja plussapisteet jää saamati, että eihän se ihan autuaaksi tee..  ::)

No pitää sitä nyt sen verran harata booooonuksia ja pluuuuussa pisteitä vastaan
"Jos kannatat ihmisen oikeuteen valita vapaasti ja haluat kasvattaa yhteistä hyvinvointiamme, niin klikkaa www.ytk.fi"

"*****ilu on luonnon lahja ja sitä pitää käyttää  hyväksi!"

"Kun ay-politrukilta argumentit loppuu, alkaa kepu roistoksi huutelu."

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Oletteko myynynnä karjatiloille viljaa?
No juuri tarjottiin rehuohraa ja -kauraa hintaan 85 euroa/tonni tilalta haettuna+alv.

SomeBody77

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4301
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Vs: Oletteko myynynnä karjatiloille viljaa?
Eli rahti 10€/t ja välityspalkkio 5€/t (alv 0%), niin päästään 100€/t perushintaan. Naapuris kun ostaa viljaa (jos on lähellä sikatila yms) ja sen vievät sinne niin hinta on pompsahtanut 115€/t... Myyt suoraan sinne ja ostaja hakee sen hintaan 100€/t, tai viet itse ja hinta on 110€/t. Kumpikin voittaa.
Ensin rahahommat, sitten omille pelloille

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Oletteko myynynnä karjatiloille viljaa?
Eli rahti 10€/t ja välityspalkkio 5€/t (alv 0%), niin päästään 100€/t perushintaan. Naapuris kun ostaa viljaa (jos on lähellä sikatila yms) ja sen vievät sinne niin hinta on pompsahtanut 115€/t... Myyt suoraan sinne ja ostaja hakee sen hintaan 100€/t, tai viet itse ja hinta on 110€/t. Kumpikin voittaa.
Ei kun tilalta tarjottiin suoraan ja hinta 85+alv, ei mitään siihen päälle. Kaura 58kg/hl, ohrasta ei ollu edes puhetta, kun ei ole viljalle tarvetta.

SomeBody77

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4301
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Vs: Oletteko myynynnä karjatiloille viljaa?
Eli rahti 10€/t ja välityspalkkio 5€/t (alv 0%), niin päästään 100€/t perushintaan. Naapuris kun ostaa viljaa (jos on lähellä sikatila yms) ja sen vievät sinne niin hinta on pompsahtanut 115€/t... Myyt suoraan sinne ja ostaja hakee sen hintaan 100€/t, tai viet itse ja hinta on 110€/t. Kumpikin voittaa.
Ei kun tilalta tarjottiin suoraan ja hinta 85+alv, ei mitään siihen päälle. Kaura 58kg/hl, ohrasta ei ollu edes puhetta, kun ei ole viljalle tarvetta.
Jaa - sää olit ostajana... Sori  :-[
Ensin rahahommat, sitten omille pelloille

maanviljelija

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4350
Vs: Oletteko myynynnä karjatiloille viljaa?
Eli rahti 10€/t ja välityspalkkio 5€/t (alv 0%), niin päästään 100€/t perushintaan. Naapuris kun ostaa viljaa (jos on lähellä sikatila yms) ja sen vievät sinne niin hinta on pompsahtanut 115€/t... Myyt suoraan sinne ja ostaja hakee sen hintaan 100€/t, tai viet itse ja hinta on 110€/t. Kumpikin voittaa.
Ei kun tilalta tarjottiin suoraan ja hinta 85+alv, ei mitään siihen päälle. Kaura 58kg/hl, ohrasta ei ollu edes puhetta, kun ei ole viljalle tarvetta.
Jaa - sää olit ostajana... Sori  :-[

Niinpä, ei ne karjatilat suostu mihinkää jakoon van se on kaikki mulle mulle mulle ammuuuuuu.....
Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52022
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Oletteko myynynnä karjatiloille viljaa?
Eli rahti 10€/t ja välityspalkkio 5€/t (alv 0%), niin päästään 100€/t perushintaan. Naapuris kun ostaa viljaa (jos on lähellä sikatila yms) ja sen vievät sinne niin hinta on pompsahtanut 115€/t... Myyt suoraan sinne ja ostaja hakee sen hintaan 100€/t, tai viet itse ja hinta on 110€/t. Kumpikin voittaa.
Ei kun tilalta tarjottiin suoraan ja hinta 85+alv, ei mitään siihen päälle. Kaura 58kg/hl, ohrasta ei ollu edes puhetta, kun ei ole viljalle tarvetta.
Jaa - sää olit ostajana... Sori  :-[

Niinpä, ei ne karjatilat suostu mihinkää jakoon van se on kaikki mulle mulle mulle ammuuuuuu.....
Kyl määki sikamiehiä katon karsaasti, mut sää viet ton tissinkoittovihan ihan uuteen ulottuvuuteen... ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Oletteko myynynnä karjatiloille viljaa?
maanviljelijä nyt tollanen säälittävä pelle ;D
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

maanviljelija

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4350
Vs: Oletteko myynynnä karjatiloille viljaa?
Eli rahti 10€/t ja välityspalkkio 5€/t (alv 0%), niin päästään 100€/t perushintaan. Naapuris kun ostaa viljaa (jos on lähellä sikatila yms) ja sen vievät sinne niin hinta on pompsahtanut 115€/t... Myyt suoraan sinne ja ostaja hakee sen hintaan 100€/t, tai viet itse ja hinta on 110€/t. Kumpikin voittaa.
Ei kun tilalta tarjottiin suoraan ja hinta 85+alv, ei mitään siihen päälle. Kaura 58kg/hl, ohrasta ei ollu edes puhetta, kun ei ole viljalle tarvetta.
Jaa - sää olit ostajana... Sori  :-[

Niinpä, ei ne karjatilat suostu mihinkää jakoon van se on kaikki mulle mulle mulle ammuuuuuu.....
Kyl määki sikamiehiä katon karsaasti, mut sää viet ton tissinkoittovihan ihan uuteen ulottuvuuteen... ;D

Kun ei tässä lähellä ole niitä sikamiehiä niin ei voi kadehtia.
Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52022
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Oletteko myynynnä karjatiloille viljaa?
Eli rahti 10€/t ja välityspalkkio 5€/t (alv 0%), niin päästään 100€/t perushintaan. Naapuris kun ostaa viljaa (jos on lähellä sikatila yms) ja sen vievät sinne niin hinta on pompsahtanut 115€/t... Myyt suoraan sinne ja ostaja hakee sen hintaan 100€/t, tai viet itse ja hinta on 110€/t. Kumpikin voittaa.
Ei kun tilalta tarjottiin suoraan ja hinta 85+alv, ei mitään siihen päälle. Kaura 58kg/hl, ohrasta ei ollu edes puhetta, kun ei ole viljalle tarvetta.
Jaa - sää olit ostajana... Sori  :-[

Niinpä, ei ne karjatilat suostu mihinkää jakoon van se on kaikki mulle mulle mulle ammuuuuuu.....
Kyl määki sikamiehiä katon karsaasti, mut sää viet ton tissinkoittovihan ihan uuteen ulottuvuuteen... ;D

Kun ei tässä lähellä ole niitä sikamiehiä niin ei voi kadehtia.
Mun "naapurustosta" löytyy mullifarmaeita,tissinkoittajia,brotkoparooneita ja töpseliprukkaa. Mun mielestä pahimat reuhaajat ja ns.röyhkeät öykkärit löytyy possuosastolta. Esim. kannattavuuskriisi kun viljan hinta oli "KALLISTA". Syksyllä ja pitkin vuotta myytiin omaa mallasohraa ja leipä vehnää kauppaan, samaan aikaan itkettiin kun joutuu maksamaan viljasta sairaita hintoja sille naapurin jauholakille...Samaan hengenvetoon oltiin tarjoomassa joka pläntistä 600e/ha vuokraa ja ostamassa 10000e/ha maata. Konekantaa uusittiin koko kriisin ajan ja siiloja pykättiin kaksin kappalein. Ja silti jauholakki oli riistäjä kun pyyti samaa hintaa viljasta kun kauppa maksoi. Nyt ollaan taas A-alueella äänessä kun paha EU vie jonkun mitättömän summan tukipotista pois. Kauheeta, siis aivan hirveen kauheen kammottavaa!! Tulee konkurssi ja pankrotti.... niin varmaan... ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Oletteko myynynnä karjatiloille viljaa?
on se kamalaa töpselikuninkailla sianlietteellä on ilmeisesti sama vaikutus kuin tinnerillä :D
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

maanviljelija

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4350
Vs: Oletteko myynynnä karjatiloille viljaa?
Minä olen vain päässyt seuraamaan näiden paikallisten a-alueen tissinkoittajien ökyilyä joten en muista tiedä. Jos kuitenkin olen ymmärtänyt oikein niin nämä kuitenkin näistä eläintilallisista "huono-osaisimpia" joten muualla varman elävät kuin kuninkaat. Ja näistä apilaksien sun muiden viesteistä kyllä paistaa läpi tuo mulle mulle öykkäröinti ja työtätekevien halveksunta.  >:(
Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.