Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Rotareita..  (Luettu 795 kertaa)

Suuri Ajattelija

• Vieras
Rotareita..
Veeti ajeli syrjäisellä metsätiellä,kun autosta sattui polttoaine loppumaan. Iltakin kun jo oli ja pimeää, Veeti rupesi etsimään jostakin yösijaa.Aikansa käveltyään huomasi hän valontuikkeen kaukana metsässä.Polun päästä löytyi pieni mökki ja oven aukaisi sirkeä naisihminen. Veeti pyysi päästä sisälle kun palelikin jo kovasti.
-Voi,kun minä olen vain tällainen hento nainen ja aivan yksinkin,nainen sanoi.
-Minuun voitte kyllä luottaa,minä olen rotary, Veeti sanoi.
-No sitten,koska te rotarykin olette,nainen sanoi.
Sisään päästyään rotary kyselemään yösijaa.
-Voivoi,kun minulla ei ole kuin tuo yksi sänky,nainen valitti.
-Minuun voitte kyllä luottaa,olenhan rotary, Veeti todisti.
Niinhän siinä käytiin vierekkäin nukkumaan ja aamulla kahvipöydässä Veeti katseli pihamaalla olevaa kanatarhaa,eikä malttanut olla kysymättä:
-Tuota,kun teillä on tuolla kymmenen kukkoa ja vain yksi kana.Eikös sen pitäisi olla juuri päinvastoin,yksi kukko ja kymmenen kanaa?
-Voiii,nainen sanoi,eihän noista ole kuin yksi sellainen oikea kukko.Nuo muut yhdeksän ovat rotareita.

Köntys

• Vieras
Vs: Rotareita..

Eiköös tää tarina ollu just hetki sitten täällä jo?

• Vieras
Nuori, ilkeä ja ahne Vesilahtelainen saapui taivaan porteille. Pyhä Pietari kyseli, mitä mies oli maanpäällä tehnyt.

- Olin »tulos tai ulos»-johtamisen päättäväinen pioneeri maatilallani. Toimin myös rotareissa, vapaamuurareissa ja leijonissa.

- Mutta mitä hyvää olette tehnyt?

- No annoin kerran sotainvalidien keräykseen viisikymppisen ja ostin kerran kympillä Kevätpörriäisen, kun lapset tulivat myymään sitä kotiovelle, ja eräänä vappuna ostin hyväntekeväisyysjärjestöjen kukkamerkin kympillä.

- Tuleeko mieleesi mitään muuta?

- No firman kautta kyllä aina muutama tonni vuodessa meni hallitukselta erilaisiin hyväntekeväisyystarkoituksiin.

- Mutta omalta kohdaltasi ei tule muuta mieleen? No, käyn keskustelemassa kaikkitietävän Jumalan kanssa ja ilmoitan sitten kohtalosi. Kohta Pietari palasi takaisin ja sanoi:

- Tilanteesi ei ollut aivan yksiselitteinen, mutta se ratkaistiin niin, että otamme taivaan kassasta 70 mk, jotka annamme sinulle takaisin, ja sitten saat painua helvettiin.

Suuri Ajattelija

• Vieras

Eiköös tää tarina ollu just hetki sitten täällä jo?
Oli toki, mutta juttu oli niin hyvä, että kannattaa julkaista uudelleen, vaikka joka päivä...

iskra

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  Paljonhan niitä uusintoja täällä näkee muutenkin,

navettapiika

• Vieras
Kertaus on opintojen äiti, mutta joskus vain tuntuu, ettei tuokaan toimi.