Vähintään kerran kuukaudessa pitäisi tarkastuskäynti olla. Sit näihin navetoihin pitäisi myös palkata lisää työntekijöitä, jos kerran isäntäväen voimat loppuu. Tollaset isot tuet ja ei muka palkkoihin varaa?
Oho! Hipin kanssa melkein samaa mieltä... Tietysti sillä edellyksellä, että mitään tarkastusmaksua ei tule. Sitä en tiedä, että pitääkö olla välttämäti eläinlääkärin koulutusta nähdäkseen hoidon laiminlyönnit (yleinen siisteys, ruaan ja veden riittävyys). Varsinkin, kun näillä vaikeimmilla tapauksilla on taipumusta uhkailuun. Voisi olla erikseen joku eläinsuojelutarkastaja.
Joo, mulla kävi sellainenkin, ei todennut mitään huomautettavaa ja jätti vielä pöytäkirjan jos joku asiasta vielä kitisee ...
Mulla on käynyt eläinlääkäri tekemässä tarkastuksen, eläinsuojelutarkastaja tekemässä tarkastuksen ja eläinlääkäri ( eri lääkäri ) muissa asioissa hoitamassa yhtä lehmää ja tässä odotellaan yhtä eläinlääkäriä käymään ennen huhtikuun loppua tämän hyvinvointituen takia tekemään vielä yhtä tarkastusta.
Jokaisesta käynnistä on pumaskat täytetty, eikä huomautettavaa ole ollut.
Mutta, noin niinkuin yhden vuoden perusteella, sanoisin, että jotain mätää on hommassa jos 75 %:tia käynneistä on muita kuin eläinteen hoitoon liittyviä käyntejä, eli erllaisia tyhyjänpäiväisten ilmotusten takia tehtyjä tarkastuskäyntejä.
En minä tarkastuksia vastusta sinänsä, mutta en ihmettele sitä yhtään, miksi eläinlääkäriä ei saa paikalle kun tarvetta on, ne on tarkastamassa jotain toista tilaa ....