Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Nokka 102 4wd  (Luettu 8886 kertaa)

Don Essex

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1545
Vs: Nokka 102 4wd
No nyt kun tuli ostettua kyseinen metsäkärry niin pitää todeta että muuten on hyvä mutta onkos tuo robson veto muillakin niin voimaton ettei puhettakaan että jaksaisi yhtään liikuttaa yhdistelmää varsinkaan kuorman kanssa. Rullat painuu renkaidenväliin eikä tapahdu mittää.

Minulla on kronos hydraulivetoinen robsonkärry, ja se liikkuu tasamaalla laanipaikalla rullavedolla. Metsässä ei. Tyhjä tai melkein tyhjä kärry juuri ja juuri ruopii soralla. Mutta kyllä siitä tosi iso apu on, jos alkaa upottamaan tai on riittävän jyrkkä mäki.
Don Essex

Von Göpel

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 539
  • Olen iloinen vaikka aatelinen olenkin.
Vs: Nokka 102 4wd
Oikeastaan on väärin puhua että kärry jossa on ropson vetäisi vaan oikea termi on avustaa.

jariman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1336
Vs: Nokka 102 4wd
No nyt kun tuli ostettua kyseinen metsäkärry niin pitää todeta että muuten on hyvä mutta onkos tuo robson veto muillakin niin voimaton ettei puhettakaan että jaksaisi yhtään liikuttaa yhdistelmää varsinkaan kuorman kanssa. Rullat painuu renkaidenväliin eikä tapahdu mittää.

Apuvetohan tuo rulla on , ei nyt ihan ihmeisiin pysty, riippuu toki paljon traktorin
Hydrauliikan tuotosta ja paineesta.

Vääräleuat irvailee, jotta tuo rulla tarkoitettu lähinnä renkaan kuvion putsaukseen
Ennen tielle menoa.

Sopiva jäätävä nuoskalumi kanssa iso ongelma rullalle, kerää jääklöntin
Rullan pintaan, eipä paljoa enää rulla avusta.

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8446
Vs: Nokka 102 4wd
Jos vain ajaisi puutavara-auton vetäjällä metsästä suoraan. Riimut joka pyörään ja kovaa ajoa. Pohjapanssari ja vinssi auttaa. Ja iso kaivuri.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

Juba

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 991
  • LOS KANTTURAS
Vs: Nokka 102 4wd
Just. Olipa hyvä kun en uutta Palms 10d kärriä sitten ottanut ropsoneilla mikä oli vaihtoehtona ja maksanut monta tonnia enemmän...
Liekkö nuo sitten napamoottorivetoisena riskimpiä vetämään?

AkkuPENSASLEIKKURI😬

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12235
  • Virolaista kiitos!
Vs: Nokka 102 4wd
Kannattaa varmaan tutkia traktorin pumpun kunto. Se vaikuttaa paljon mettähommien tehokkuuteen(tuottavuuteen). Itellä vaihdettiin ekaa kertaa 805:n pumppu, kohta 16000 menossa rikki. Paineet nousi/nostettiin 158->190, litrat kierroksilla 40->55. Alkoi ne isommatkin tyvet taas nousta.

Juba

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 991
  • LOS KANTTURAS
Vs: Nokka 102 4wd
Niin voihan siinä pumpussakin olla vikaa vai liekkö vetomoottoreissa
AkkuPENSASLEIKKURI😬

Don Essex

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1545
Vs: Nokka 102 4wd
No ei tuo robson tuossa yhteydessä ole tarkoitettukaan korvaamaan mekaanista vetoa. Toki voi paineissakin joskus olla vikaa, mutta apuvedoksi se on tarkoitettukin. Mekaaniset sitten jos tosissaan tarvitaan. Kyllä tuo apuvetokin on tosi hyvä esimerkiksi paksussa lumessa ajettaessa. Kun traktorilla ei kunnolla pääse enää eteenpäin hangessa, hydraulisella robsonilla avustettuna kone kulkee yleensä ihan kivuttomasti. Hyvä peli se on. Käyttömääristä ja maasto-olosuhteista riippuu, kannattaako sellaista hankkia. Itselleni tuli kun edullinen paketti sattui kohdalle...
Don Essex

Rampe

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 514
Vs: Nokka 102 4wd
Kyllä tuo hydraulirullaveto on ihan hintansa väärti. Auttaa monesti sen verran kun tarve on. Toteutukset hieman poikkeaa eri kärryissä, vaikka moottorit samat oliskin. Umpirullia jotkut vielä käyttää. Luulisi menevän tukkoon tietyillä keleillä.
Nokan apuveto hankintahetkellä edullisin. Olisko jotain 2,5 t ollut. Palmsiin enemmän. Nokan veto-ohjaus on toki vakiona karvalakkimalli, mutta pärjää sen kanssa jos sopiva lohko löytyy vetokoneesta.