Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Moka-matin vastuu  (Luettu 2930 kertaa)

Talojussi

  • Vieras
Moka-matin vastuu
Moka-matti lupasi ottaa vastuun, kun hän vuosi sitten torjui 141-tukineuvottelujen ja EU-perustuslain koplaamisen.

mm. Italia kiristi yhden ylimääräisen parlamenttipaikan täysin oikeudettomasti, Itävalta haki Yliopistolakeihinsa poikkeuksia ja sai.

Suomella olisi ollut kaikki edellytykset oikaista 141-vääryyttä, mutta Moka on aina moka. Lisäksi Moka  sai tukea puolueeltaan ja MTK:lta....tukivääryys saa jatkua.

Lipponen pyrki viemään Suomea kohti  EU:n ydintä, moka on vienyt määrätietoisesti Suomea EU:n reunavaltioksi.

Heino Leino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9258
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Vs: Moka-matin vastuu
sekkomusha ei ota vastuuta mistää, ei ees naenniistasa
Elämä on parasta kometiijjaa

ENTER

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8067
Vs: Moka-matin vastuu
enpä palijo kehtaes talotussuna elvistellä


"Ahon porvarihallituksen aikana Kokoomus kiristi Keskustan EMU:un uhkaamalla sinipunahallituksella ja maatalousneuvottelujen turmelemisella."

Elämä edessä, niska takana.
http://www.youtube.com/watch?v=2DVb-Lvk4iY

Heino Leino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9258
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Vs: Moka-matin vastuu
pittäähä se teejiin elevistellä, ei sillä ennnää muuta ooo.... kun se jeä-kaerinenkaa ;D
Elämä on parasta kometiijjaa

JakkeJäyhä

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 678
Vs: KaKon vastuu
PERTTI SALOLAINEN

Olen ollut urani aikana monessa mukana. Aloitin kauppatieteiden maisterin tutkinnon jälkeen Yle TV:n uutistenlukijana ja Lontoon kirjeenvaihtajana sekä BBC:n toimittajana. Seuraavana oli vuorossa 26-vuoden ura kansanedustajana, josta kahdeksan vuotta ulkomaankauppaministerinä ja Suomen EU-sopimuksen pääneuvottelijana. Oltuani 3 vuotta Kokoomuksen puheenjohtajana siirryin Suomen Lontoon suurlähettilääksi. Olen perustanut WWF-luonnonsuojelujärjestön Suomeen. Olen toiminut pääministerin sijaisena vuosina 1991-1995. Eduskunnassa toimin nyt keskeisen ulkoasiainvaliokunnan puheenjohtajana.

Älkää nyt jankatko tuota kuka oli syypää ja kuka ei. Se ei johda mihinkään. Pitäisi löytyä keinot miten tästä eteenpäin ja esimerkiksi tässä on hyvä ehdotus:

Jestas sentään mitä vuodatusta.

Kertoisivat ratkaisuja eivätkä voivottelisi tumput suorina tilannetta.

Vaihtoehdot ovat joko etelän tukiasiat kuntoon, mikä tarkoittaa 141:n repimistä rikki tai alennetaan C-alueen tuet suhteellisesti "oikeaksi".

Siinä ne ovat. Tehkää valinta ja toimikaa!

Ja mitä taas tuohon muuten tulee tuohon aiheeseen. Niin aina kun suuria kokonaisuuksia neuvotellaan on kyseessä sitten yrityskauppa, fuusio, EU-sopimus, EU-perussopimus mikä vaan niin ainahan se on niin että osa-alueet ovat asiantuntijoiden käsissä ja viimeksi vaan sitten on se pääjohtaja tai pääministeri tms siellä kynä kädessä ja laittaa nimensä paperiin. Tietämättä takuulla jokaista pientä yksityiskohtaa paperista johon nimensä alle laittaa, kyllä niissä on pakko luottaa että alakohtaiset asiantuntijat ovat hommansa osanneet ja hommansa hoitaneet. Tätä tuskin kukaan voi kiistää? Salolaisen asemakin aikanaan on ollut toimia koordinaattorina kun ratkaistavana on ollut tuhat ja yksi muutakin asiaa kuin maatalous. Hän on koordinoinut asiaa ja luottanut oman alansa asiantuntijoihin ja jos on tullut ongelmakohta niin todennäköisesti puuttunut silloin asiaan tai ainakin olisi pitänyt puuttua. Eli suurin osa ratkaistaan alemmalla asiantuntijatasolla ja kiistakysymykset vasta tulevat ylemmälle tasolle.


Viimeksi muokattu: 26.01.09 - klo:11:58 kirjoittanut JakkeJäyhä

Talojussi

  • Vieras
Vs: KaKon vastuu
PERTTI SALOLAINEN

Olen ollut urani aikana monessa mukana. Aloitin kauppatieteiden maisterin tutkinnon jälkeen Yle TV:n uutistenlukijana ja Lontoon kirjeenvaihtajana sekä BBC:n toimittajana. Seuraavana oli vuorossa 26-vuoden ura kansanedustajana, josta kahdeksan vuotta ulkomaankauppaministerinä ja Suomen EU-sopimuksen pääneuvottelijana. Oltuani 3 vuotta Kokoomuksen puheenjohtajana siirryin Suomen Lontoon suurlähettilääksi. Olen perustanut WWF-luonnonsuojelujärjestön Suomeen. Olen toiminut pääministerin sijaisena vuosina 1991-1995. Eduskunnassa toimin nyt keskeisen ulkoasiainvaliokunnan puheenjohtajana.




Maatalouden pääneuvottelija oli Heikki Haavisto kesk/MTK. Salolainen ilmoitti, että hän ei osallistu maatalouden liittymisneuvotteluihin, koska ei tunne alaa.

EU-liittymissopimus allekirjoitettiin värikkäitten vaiheitten jälkeen vasta sitten, kun H.Haavisto oli näyttänyt liittymissopimukselle vihreää valoa.

WWF ja muut viherpipertäjäjärjestöt saisi upottaa lähimpään suohon.

Sepedeus

  • Vieras
Vs: Moka-matin vastuu
enpä palijo kehtaes talotussuna elvistellä


"Ahon porvarihallituksen aikana Kokoomus kiristi Keskustan EMU:un uhkaamalla sinipunahallituksella ja maatalousneuvottelujen turmelemisella."



  Voe vituu : Ei se niin männä. Esko tuho Aho uhkas erolla ,ellei kepu tee puolueena kyllä päätöstä. Siis hallitus olisi myös kaatunut ja sinipuna olis tullu. Ja oikeesti sinivihree hallitus tuli siitä syystä ,että demarit kieltäytyi käytännössä hallitusneuvotteluista.

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Yksi ratkaisu tukiongelmiin..
Helppo ja yksinkertainen ratkaisu tukiongelmiin, jonka kanssa voisi elää.. On se, että kiintiöidään rahat eläimittäin ja tukialueittain nykyrahassa ja vuoden 1995 tuotannon perusteella! Ne jotka lisäävät joutuvat leikkaamaan ja ne joilta tuotanto hiipuu saavat enemmän per elukka!

Sepedeus

  • Vieras
Vs: Yksi ratkaisu tukiongelmiin..
Helppo ja yksinkertainen ratkaisu tukiongelmiin, jonka kanssa voisi elää.. On se, että kiintiöidään rahat eläimittäin ja tukialueittain nykyrahassa ja vuoden 1995 tuotannon perusteella! Ne jotka lisäävät joutuvat leikkaamaan ja ne joilta tuotanto hiipuu saavat enemmän per elukka!

  Mites net joilla oli paaaljon elukoita -95 ja nyt ei yhtään. Niille kuuluis oikeesti taannehtivana kaikki tuet. Tosin meikä on ihan tyytyväinen tähän tilatuen lisäosaan. Saa sonnipalkkiota vaikkei oo yhtään paskahäntää :D

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Yksi ratkaisu tukiongelmiin..
Helppo ja yksinkertainen ratkaisu tukiongelmiin, jonka kanssa voisi elää.. On se, että kiintiöidään rahat eläimittäin ja tukialueittain nykyrahassa ja vuoden 1995 tuotannon perusteella! Ne jotka lisäävät joutuvat leikkaamaan ja ne joilta tuotanto hiipuu saavat enemmän per elukka!

  Mites net joilla oli paaaljon elukoita -95 ja nyt ei yhtään. Niille kuuluis oikeesti taannehtivana kaikki tuet. Tosin meikä on ihan tyytyväinen tähän tilatuen lisäosaan. Saa sonnipalkkiota vaikkei oo yhtään paskahäntää :D
Tukialueittain!
Kait ny kaikilla alueilla oli elukoita jo 1995 ja jos ei ollu, niin ei pitäisi nytkään olla!

Ps. Sama juttu niiden sonnien kans, mutta ilo loppuu kohta.

ENTER

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8067
Vs: Yksi ratkaisu tukiongelmiin..
Helppo ja yksinkertainen ratkaisu tukiongelmiin, jonka kanssa voisi elää.. On se, että kiintiöidään rahat eläimittäin ja tukialueittain nykyrahassa ja vuoden 1995 tuotannon perusteella! Ne jotka lisäävät joutuvat leikkaamaan ja ne joilta tuotanto hiipuu saavat enemmän per elukka!

  Mites net joilla oli paaaljon elukoita -95 ja nyt ei yhtään. Niille kuuluis oikeesti taannehtivana kaikki tuet. Tosin meikä on ihan tyytyväinen tähän tilatuen lisäosaan. Saa sonnipalkkiota vaikkei oo yhtään paskahäntää :D

samma här täällä päen

vaekka navetasta ei kuulu ammuntaa

ovat huulipyörijänä ku tilijä tullee

aenaki joku aeka sitte
Elämä edessä, niska takana.
http://www.youtube.com/watch?v=2DVb-Lvk4iY

Aulis Anttila

  • Vieras
Ammunta...
vaekka navetasta ei kuulu ammuntaa


Hyvä niin... ei pitäisikään kuulua - pikemminkin pitäisi kuulua ammuntaa... mikäli siellä jotain elollista patsastelua olisi havaittavissa  ;D  :D  :)  ::)  :P

Lehtimäki

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16901
Vs:kielitaito
PERTTI SALOLAINEN

Olen ollut urani aikana monessa mukana. Aloitin kauppatieteiden maisterin tutkinnon jälkeen Yle TV:n uutistenlukijana ja Lontoon kirjeenvaihtajana sekä BBC:n toimittajana. Seuraavana oli vuorossa 26-vuoden ura kansanedustajana, josta kahdeksan vuotta ulkomaankauppaministerinä ja Suomen EU-sopimuksen pääneuvottelijana. Oltuani 3 vuotta Kokoomuksen puheenjohtajana siirryin Suomen Lontoon suurlähettilääksi. Olen perustanut WWF-luonnonsuojelujärjestön Suomeen. Olen toiminut pääministerin sijaisena vuosina 1991-1995. Eduskunnassa toimin nyt keskeisen ulkoasiainvaliokunnan puheenjohtajana.




ja kaikki tämä ilman kunnollista englannintaitoa :D :D :D

Aulis Anttila

  • Vieras
Ohoh...
PERTTI SALOLAINEN

Olen ollut urani aikana monessa mukana. Aloitin kauppatieteiden maisterin tutkinnon jälkeen Yle TV:n uutistenlukijana ja Lontoon kirjeenvaihtajana sekä BBC:n toimittajana. Seuraavana oli vuorossa 26-vuoden ura kansanedustajana, josta kahdeksan vuotta ulkomaankauppaministerinä ja Suomen EU-sopimuksen pääneuvottelijana. Oltuani 3 vuotta Kokoomuksen puheenjohtajana siirryin Suomen Lontoon suurlähettilääksi. Olen perustanut WWF-luonnonsuojelujärjestön Suomeen. Olen toiminut pääministerin sijaisena vuosina 1991-1995. Eduskunnassa toimin nyt keskeisen ulkoasiainvaliokunnan puheenjohtajana.
ja kaikki tämä ilman kunnollista englannintaitoa :D :D :D


Otsikossa kaikki  :o  :o  :o

Lehtimäki

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16901
Vs: Ohoh...
PERTTI SALOLAINEN

Olen ollut urani aikana monessa mukana. Aloitin kauppatieteiden maisterin tutkinnon jälkeen Yle TV:n uutistenlukijana ja Lontoon kirjeenvaihtajana sekä BBC:n toimittajana. Seuraavana oli vuorossa 26-vuoden ura kansanedustajana, josta kahdeksan vuotta ulkomaankauppaministerinä ja Suomen EU-sopimuksen pääneuvottelijana. Oltuani 3 vuotta Kokoomuksen puheenjohtajana siirryin Suomen Lontoon suurlähettilääksi. Olen perustanut WWF-luonnonsuojelujärjestön Suomeen. Olen toiminut pääministerin sijaisena vuosina 1991-1995. Eduskunnassa toimin nyt keskeisen ulkoasiainvaliokunnan puheenjohtajana.
ja kaikki tämä ilman kunnollista englannintaitoa :D :D :D


Otsikossa kaikki  :o  :o  :o

harasoo sanoo aalis :)