Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Arla nostaa jo neljättä kuukautta perä jälkeen maidon hintaa  (Luettu 6558 kertaa)

Heino Leino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9258
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
ei taejja vielä laepijoon läsähtää
Elämä on parasta kometiijjaa

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Kun mä olen hiukan huono tuos ruottinkieles,niin paljonko se nyt sitte suomes nousikaan?Kun niillä kerran on varaa.

antti-x

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2858
Kun mä olen hiukan huono tuos ruottinkieles,niin paljonko se nyt sitte suomes nousikaan?Kun niillä kerran on varaa.

Suomeksi:

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Kun mä olen hiukan huono tuos ruottinkieles,niin paljonko se nyt sitte suomes nousikaan?Kun niillä kerran on varaa.

Suomeksi:


Mitä tuo perus osa pitää sisällään,kun e-laatulisä on 2c ja laatusopimus lisä 0,5c,mutta tuos taulukos perus-osasta maksetaan 6,23-4,23c ?

hummeri5

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 785
Kun mä olen hiukan huono tuos ruottinkieles,niin paljonko se nyt sitte suomes nousikaan?Kun niillä kerran on varaa.
Ilmankos mullakaan toi ruoatti oikeen taivu...

antti-x

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2858
Mitä tuo perus osa pitää sisällään,kun e-laatulisä on 2c ja laatusopimus lisä 0,5c,mutta tuos taulukos perus-osasta maksetaan 6,23-4,23c ?

Kun normimaidon (siis normipitoisuudet) rasvan ja valkuaisen hinnat lasketaan yhteen, tulee tuo 31,77. Perusosa on yksinkertaisesti tilityshinnan ja pitoisuushintojen erotus. Tuosta Arlan hinnastosta on tosiaan hyvä muistaa myös se, että ei pidä sisällään edes puolen sentin "pakollista" laatujälkitiliä. Toki voivat jälkitiliä maksaa jos kokevat sen jostain syystä tarpeelliseksi, Arlan suomen hinnoittelu ei koskaan ole prustunut mitenkään siihen, miten Arla suomessa menestyy.

Magia

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3661
Mitä tuo perus osa pitää sisällään,kun e-laatulisä on 2c ja laatusopimus lisä 0,5c,mutta tuos taulukos perus-osasta maksetaan 6,23-4,23c ?

Kun normimaidon (siis normipitoisuudet) rasvan ja valkuaisen hinnat lasketaan yhteen, tulee tuo 31,77. Perusosa on yksinkertaisesti tilityshinnan ja pitoisuushintojen erotus. Tuosta Arlan hinnastosta on tosiaan hyvä muistaa myös se, että ei pidä sisällään edes puolen sentin "pakollista" laatujälkitiliä. Toki voivat jälkitiliä maksaa jos kokevat sen jostain syystä tarpeelliseksi, Arlan suomen hinnoittelu ei koskaan ole prustunut mitenkään siihen, miten Arla suomessa menestyy.
Maksaakos Valio nyt jälkitiliä,oletko kuullut asiasta?

antti-x

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2858
Maksaakos Valio nyt jälkitiliä,oletko kuullut asiasta?

Osuuskunnat maksaa kukin tahoillaan sen mitä maksaa, minulla ei ole mitään käsitystä siitä että onko jotain tulossa.



Hauskasti Arla ja "perusmaitomeijerit" ovat onnistuneet keskenään (ilman Valiota) kilpailemaan kaikkien perustuotteiden (maito, kermat, voit, kermaviilit yms) myyntihinnat kaupalle niin alas, että maidontuottajille ei tule niistä varmaan enää koskaan kunnon katetta.

Arlaa olisi helppo syyttää, mutta kyllähän nämä Maitomaa, Maitokolmio, Satamaito yms. ovat niitä jotka ovat väkisin halunneet lähteä Arlan kanssa siihen hintojenpolkemiskilpailuun, jonka seurauksena nekin meijerit joilla ei ole vientiä, maksavat maidosta aika huonosti. Vaikka Valio ei edes osallistu tähän hintakilpailuun. Se huono hinta on ihan näiden pikkumeijereiden ja Arlan neuvottelema.

Viimeksi muokattu: 06.12.16 - klo:23:26 kirjoittanut antti-x

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Maksaakos Valio nyt jälkitiliä,oletko kuullut asiasta?

Osuuskunnat maksaa kukin tahoillaan sen mitä maksaa, minulla ei ole mitään käsitystä siitä että onko jotain tulossa.



Hauskasti Arla ja "perusmaitomeijerit" ovat onnistuneet keskenään (ilman Valiota) kilpailemaan kaikkien perustuotteiden (maito, kermat, voit, kermaviilit yms) myyntihinnat kaupalle niin alas, että maidontuottajille ei tule niistä varmaan enää koskaan kunnon katetta.

Arlaa olisi helppo syyttää, mutta kyllähän nämä Maitomaa, Maitokolmio, Satamaito yms. ovat niitä jotka ovat väkisin halunneet lähteä Arlan kanssa siihen hintojenpolkemiskilpailuun, jonka seurauksena nekin meijerit joilla ei ole vientiä, maksavat maidosta aika huonosti. Vaikka Valio ei edes osallistu tähän hintakilpailuun. Se huono hinta on ihan näiden pikkumeijereiden ja Arlan neuvottelema.
Joku puhuis markkinataloudesta.
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

Menneisyydenkaipuu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1773
  • Laudātor temporis āctī
Ei ole yksi eikä kaksi ihmistä jotka nyt pohtivat Kilpailuviraston kanssa miten tässä nyt näin kävikään..  :P


Mikä on se porsaanreikä jolla saadaan valittua Valiolle tuomio asiassa ja kuka on se valiokaunaisin lautamies joka tuomion julistaa?


Yhtä perusteettomia ovat myös vahingonkorvausvaatimukset kun nykytilanne osoittaa että hinnat saadaan poljettua alas ilman Valiotakin. Lidlin, Keskon ja SOK:n toimesta.

Poliittinen *****.

timotej

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 977
Kun mä olen hiukan huono tuos ruottinkieles,niin paljonko se nyt sitte suomes nousikaan?Kun niillä kerran on varaa.
Nousu on 2 eurosenttiä litralta. Joulukuun hinta on siis 32 senttiä litralta Ruotsin Arlalla.

antti-x

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2858
Tällainen kuva tuli vastaan, maidon ja raakaöljyn hinta:


JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
No maitokin on raaka-aine, miten se eroaisi muista vastaavista? Romahdus huipulta ei tietenkään ole ollut niin jyrkkä kuin metalleilla.

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Tällainen kuva tuli vastaan, maidon ja raakaöljyn hinta:




 Pellon tuotteet taitaa mennä samalla kaavalla. Kulupuolella yaran lannat elää omaa elämäänsä piittaamatta raaka-aineen hinnasta.
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.