Miten tehdyn työn määrä olisi pienempi neljällä 50 tonnisella, jonka kauha 7 mottia ja sykliaika kaksi kertaa tuota möhköä parempi.
Katso kuinka hidasta ja lastausta. CAT 988 olisi laittanut 2 kauhallista, eli 14 mottia tuossa ajassa kun tuo laittoi 20.
http://www.autokanta.com/koneporssi/tekniikka_ja_koeajot/koneet/pyorakuormaimet/?x134152=253332#tab-videot
Niin, kasipari ois tehny ensiks itelleen ajosillan et ois saanu kunnolla edes sen kauhan sisällön tuonne kyytiin Luuletko tosiaan että joku AMMATTILAINEN ei ole miettinyt mikä olisi kustannustehokkain ratkaisu? Maailmalla on aika paljon kokemusta tälläisistä hommista, joten epäilen että alan ammattilaisille on muodostunut aika vankka käsitys siitä et kuinka tuo louheen siirto saadaan optimoitua.
Eiköhän se ole sanomattakin selvää, että ammattilainen laskee, mikä on kannattavin tapa hoitaa hommat. Juuri sen takia olisi hauska nähdä niitä laskelmia millä tuo on saatu näyttään järkevältä hankinnalta.
Otin kyllä omissa laskelmissani huomioon tuon laitakorkeuden rajoittavan kuormaajan koon kaikkein isoimpaan, ja siitä päästäänkin siihen, onko järkeä ajaa kiveä tuollasilla louheautoilla?
Pakko sanoa vielä noita kaivosvideoita netistä katseltuani, ettei se aina kovin ammattimaiselta touhulta vaikuta. Koneet täysiä paskoja ja kuskit ei osaa ajaa edes siteeksi.