Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe vähentämistuki  (Luettu 66421 kertaa)

antti-x

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2858
Vs: vähentämistuki
Hiukan pitää vielä saada maitoja alas että tulee 18000 litran eli 3% minimivähennys täyteen, jotta saa tuet tilille. Vasikat juo pelkkää maitoa (sonnitkin vieroitusikään), houkutusrehun määrää on vähennetty ja poistellaan normaalia herkemmin, niin kaipa se siitä. Varsinkin kun melkein 65% lehmistä (sis umpparit) taitaa olla tiineenä, paljon enemmän kuin viime vuonna tähän aikaan.

Viimeksi muokattu: 02.04.17 - klo:10:24 kirjoittanut antti-x

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9769
Vs: vähentämistuki
12% vähentynyt tammi -maaliskuussa. Toiveikkaan arvionkin mukaan vähennys tulee olemaan noin 20% ilman uusia katastrofeja. Yhtään elukkaa ei edes tule edes poikimaan toukokuun loppuun mennessä. Onneksi hain ja reilusti,  mutta en edes tajunnut miten paljon pudotusta onkaan tullut.

mah

  • Vieras
Vs: vähentämistuki
Melko varmasti suurin "maitotili" itseille tältä vuodelta tulee syksyllä.  :-X

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8361
Vs: vähentämistuki
Viimeinen kilo rypsistä vähennetty. Rypsiä menee reilu kilo/ lehmä / pv. Lisäksi menee hernettä toinen reilu kilo. Tuolla ilmeisesti vähenee maito n. 1 l/ pv. Urea 21. Ostorehukustannus 2,2 snt/l. Vasikat juotetaan täysmaidolla.
Mystinen kesälaatumies

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: vähentämistuki
Tuota minä pelkäänkin kun koko eurooppa leikkii vähentämisellä. Kesäkuun jälkeen kun tuvetaan taas ruokintaa nostamaan, niin homma räjähtää taas käsiin.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9769
Vs: vähentämistuki
Tuota minä pelkäänkin kun koko eurooppa leikkii vähentämisellä. Kesäkuun jälkeen kun tuvetaan taas ruokintaa nostamaan, niin homma räjähtää taas käsiin.

Tilanteen vois korjata jo etukäteen esim. automaattinen jatkosopimus. Siis niile joilla nyt voimassa oleva tammi-toukokuun sopimus. Kesä-lokakuu samoilla ehdoilla kuin edellinenkin, mutta korvauksen tasoa vois nostaa :)

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: vähentämistuki
Tuota minä pelkäänkin kun koko eurooppa leikkii vähentämisellä. Kesäkuun jälkeen kun tuvetaan taas ruokintaa nostamaan, niin homma räjähtää taas käsiin.

Tilanteen vois korjata jo etukäteen esim. automaattinen jatkosopimus. Siis niile joilla nyt voimassa oleva tammi-toukokuun sopimus. Kesä-lokakuu samoilla ehdoilla kuin edellinenkin, mutta korvauksen tasoa vois nostaa :)

Sehän tässä onkin. Tästä tulee vielä jonkun sortin "liiton päiväraha." Jatketaan niin kauan kun joku tuottaa maitoa.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9769
Vs: vähentämistuki
Tuota minä pelkäänkin kun koko eurooppa leikkii vähentämisellä. Kesäkuun jälkeen kun tuvetaan taas ruokintaa nostamaan, niin homma räjähtää taas käsiin.

Tilanteen vois korjata jo etukäteen esim. automaattinen jatkosopimus. Siis niile joilla nyt voimassa oleva tammi-toukokuun sopimus. Kesä-lokakuu samoilla ehdoilla kuin edellinenkin, mutta korvauksen tasoa vois nostaa :)

Sehän tässä onkin. Tästä tulee vielä jonkun sortin "liiton päiväraha." Jatketaan niin kauan kun joku tuottaa maitoa.

Että tässä ei olisin käynyt niin, että terminaattoria vähän jurppii. Tämän ketjun alussa kirjoitteli ihan mitä sattuu puuta heinää säännöistä ja laskentakaavoista. Nyt kun hakemukset on aikapäiviä sitten palautettu huomaa hän, että toiset saa rahaa tekemättä yhtään mitään. Puutaheinää kirjoittelulla yritit kait saada kaikkien unohtamaan koko tuen, kuten sitten itse taisit  tehdä. No toivottavasti joku otti sinun harhaan johtavat kirjoittelut todeksi, niin saadaan me muut tuki täysimääräisenä :) Minä rinnastin ilmaiseen vakuutukseen  ja niin tässä on omalla kohdalla käymässäkin. Ikinä ennen ei ole utaretulehduksista ja lehmien lopettamisesta korvausta saanut. Ainakaan mulla ei sellaista vakuutusta ole , edes rahalla, saati sitten että ilmaiseksi. Kaikki hyvä vaan loppuu aikanaa, se tässä pahinta on :)

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: vähentämistuki
Tuota minä pelkäänkin kun koko eurooppa leikkii vähentämisellä. Kesäkuun jälkeen kun tuvetaan taas ruokintaa nostamaan, niin homma räjähtää taas käsiin.

Tilanteen vois korjata jo etukäteen esim. automaattinen jatkosopimus. Siis niile joilla nyt voimassa oleva tammi-toukokuun sopimus. Kesä-lokakuu samoilla ehdoilla kuin edellinenkin, mutta korvauksen tasoa vois nostaa :)

Sehän tässä onkin. Tästä tulee vielä jonkun sortin "liiton päiväraha." Jatketaan niin kauan kun joku tuottaa maitoa.

Että tässä ei olisin käynyt niin, että terminaattoria vähän jurppii. Tämän ketjun alussa kirjoitteli ihan mitä sattuu puuta heinää säännöistä ja laskentakaavoista. Nyt kun hakemukset on aikapäiviä sitten palautettu huomaa hän, että toiset saa rahaa tekemättä yhtään mitään. Puutaheinää kirjoittelulla yritit kait saada kaikkien unohtamaan koko tuen, kuten sitten itse taisit  tehdä. No toivottavasti joku otti sinun harhaan johtavat kirjoittelut todeksi, niin saadaan me muut tuki täysimääräisenä :) Minä rinnastin ilmaiseen vakuutukseen  ja niin tässä on omalla kohdalla käymässäkin. Ikinä ennen ei ole utaretulehduksista ja lehmien lopettamisesta korvausta saanut. Ainakaan mulla ei sellaista vakuutusta ole , edes rahalla, saati sitten että ilmaiseksi. Kaikki hyvä vaan loppuu aikanaa, se tässä pahinta on :)

Ei minua se jurpi niinkään että toiset saa rahaa ja toiset ei. Se vaan ihmetyttää että olaanko tässä tekemässä jotain tukiautomaattia. Tietysti mulle sopii jos ruvetaan. Itsekkin jossain vaiheessa varmasti hyppään mukaan jos tästä tehdään tukiautomaatti.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19964
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: vähentämistuki
Osittain tuotantoon sidotut tuet yhtaikaa tiukkojen kiintiöiden
poistamisen kanssa tuovat vähentämisporkkanat pysyväiseksi nautintaoikeudeksi.

Ennen kuin mahtipäätöksellä kielletään pienet yksiköt ja rajataan
olemassaolevat suuryksiköt ainoiksi luvallisiksi tuotantolaitoksiksi,
ei tästä samanaiksesta tuotannon lisäyksen tukemisesta vs tuotannon
vähentämisen tukemisesta, jopa kierteeksi tulkittavissa olevasta
ilmiöstä - päästä eroon.

Norjan maidontuotanto on vahvasti tavoitehinnoilla ohjattua, mutta siellä
on kiintiöity ja oletettavasti myös yksikkökoon ja investointitukien osalta
rajattu tukimuotoja, koska jopa rikkaalla öljyvaltiolla  on sisäpoliittisia
haasteita tuottaa  maitoa yli tarpeen, hallinnollisella hinnalla, joka olisi
korkeampi kuin maailmanmarkkinahinta.

-SS-

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: vähentämistuki
Osittain tuotantoon sidotut tuet yhtaikaa tiukkojen kiintiöiden
poistamisen kanssa tuovat vähentämisporkkanat pysyväiseksi nautintaoikeudeksi.

Ennen kuin mahtipäätöksellä kielletään pienet yksiköt ja rajataan
olemassaolevat suuryksiköt ainoiksi luvallisiksi tuotantolaitoksiksi,
ei tästä samanaiksesta tuotannon lisäyksen tukemisesta vs tuotannon
vähentämisen tukemisesta, jopa kierteeksi tulkittavissa olevasta
ilmiöstä - päästä eroon.

Norjan maidontuotanto on vahvasti tavoitehinnoilla ohjattua, mutta siellä
on kiintiöity ja oletettavasti myös yksikkökoon ja investointitukien osalta
rajattu tukimuotoja, koska jopa rikkaalla öljyvaltiolla  on sisäpoliittisia
haasteita tuottaa  maitoa yli tarpeen, hallinnollisella hinnalla, joka olisi
korkeampi kuin maailmanmarkkinahinta.

-SS-

Siis maitotilalisenhan kuuluu tehdä paras tulos sallituilla keinoilla ei siinä mitään ja se sallitakoon.

Kun ajatellaan järjen kanssa tätä systeemiä. Toisaalla annetaan tukea ja avustusta tuotannon kehoittämiseen, lisäämiseen. Sitten toisaalla annetaan vähentämis tukea ettei tuoteta liikaa. Pitäisi ennemminkin lisäinvestoinnit jäädyttää unionin aluella ja niillä rahoilla rahoittaa tuotannosta luopumista. 5  vuotta maksettaisiin luopujille korvausta että laittavat vaikka pellotkin kuuselle!

Tällä systeemillä saadaan vain viljamarkkinat sekaisin, peltomarkkinat ja maitoja-ja liha markkinatkin samalla.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19964
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: vähentämistuki
Keppiä eivät uskalla käyttää juurikaan tuotannonrajoituksissa.
Ainoa mieleen tuleva on luonnonhaittakorvaukselle annettu
maksimisumma, LHK kesantorajoite ja EFA pakkokesanto.

EFA pakkokesanto poistaa sen 5% pellosta etelän kohdentamisalueella
viljelystä. En tiedä, saisiko raivata jotakin hakkuuaukkoa ja nimetä
sitä EFA-kesannoksi ?

-SS-

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: vähentämistuki
Keppiä eivät uskalla käyttää juurikaan tuotannonrajoituksissa.
Ainoa mieleen tuleva on luonnonhaittakorvaukselle annettu
maksimisumma, LHK kesantorajoite ja EFA pakkokesanto.

EFA pakkokesanto poistaa sen 5% pellosta etelän kohdentamisalueella
viljelystä. En tiedä, saisiko raivata jotakin hakkuuaukkoa ja nimetä
sitä EFA-kesannoksi ?

-SS-

Vilja markkinat tällä uudella tukisysteemillä jo saatiin sekaisin. Ennen oli että isompia leikauksia tukiin tulee mahdolista laittaa 50% ei viljely käyttöön vln, lhp:ksi tai avokesannoksi. Nyt taitaa olla kotieläin puolen vuoro maistaa samaa lääkettä. Pitää oeltojen hinnat saada jollain konstilla laskemaan nähtävästi.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: vähentämistuki
Vilja markkinat tällä uudella tukisysteemillä jo saatiin sekaisin. Ennen oli että isompia leikauksia tukiin tulee mahdolista laittaa 50% ei viljely käyttöön vln, lhp:ksi tai avokesannoksi. Nyt taitaa olla kotieläin puolen vuoro maistaa samaa lääkettä. Pitää oeltojen hinnat saada jollain konstilla laskemaan nähtävästi.
Tästä kun olisi vielä ymmärtänyt itse pointin.

Mut tuskin päättäjien tavoitteena on peltojen hintojen lasku.

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: vähentämistuki
Vilja markkinat tällä uudella tukisysteemillä jo saatiin sekaisin. Ennen oli että isompia leikauksia tukiin tulee mahdolista laittaa 50% ei viljely käyttöön vln, lhp:ksi tai avokesannoksi. Nyt taitaa olla kotieläin puolen vuoro maistaa samaa lääkettä. Pitää oeltojen hinnat saada jollain konstilla laskemaan nähtävästi.
Tästä kun olisi vielä ymmärtänyt itse pointin.

Mut tuskin päättäjien tavoitteena on peltojen hintojen lasku.

No vähän tuntuu ettei päättäjät ymmärrä mitä tekee ja mitä siitä seuraa. No pitää yrittää päästä veloista erilleen, niin on mukavampi seurata mitä tästä tulee.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!